Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gry wideo ratunkiem dla zdrowia psychicznego młodych ludzi?

Gry wideo ratunkiem dla zdrowia psychicznego młodych ludzi?

Badania pokazują, że społeczności graczy online mogą odgrywać kluczową rolę we wspieraniu młodych ludzi z problemami psychicznymi.

Badanie opublikowane na początku tego roku przez naukowców z North Carolina State University, Texas A&M University i Baylor University wykazało, że grupy grające online zapewniają takie samo wsparcie społeczne, jak kontakty w prawdziwym życiu.

badania Badanie przeprowadzone na 40 zawodnikach płci męskiej, którzy grali w tę samą grę w piłkę nożną, wykazało, że osoby, które zgłaszały więcej objawów depresyjnych i otrzymywały mniejsze wsparcie w życiu codziennym, były o około 40% bardziej skłonne do nawiązywania i utrzymywania kontaktów społecznych z innymi graczami.

Wraz ze wzrostem problemów ze zdrowiem psychicznym wśród młodych ludzi mogą istnieć alternatywne ścieżki szukania pomocy, w tym gry.

Często tradycyjne męskie normy i oczekiwania mogą zniechęcić mężczyzn do szukania pomocy w zakresie zdrowia psychicznego, dlatego używanie gier jako narzędzia lub platformy, na której mężczyźni mogą rozmawiać z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach, może być skuteczniejsze niż nakłanianie ich do szukania porady w konkretnym kontekście. … Oficjalny.

Gry wideo mogą również pomóc ludziom radzić sobie z problemami psychicznymi, takimi jak depresja i stany lękowe.

Według danych ponad 80 procent Australijczyków gra w jakąś formę gier wideo Raport IGEA z gry w Australii w 2023 r.

Spośród nich 59 procent lubi spotykać się z innymi, a 70 procent gra w gry poprawiające swoje zdrowie psychiczne. Aż 75 procent Australijczyków gra z innymi w gry wideo, a 33 procent nawiązuje nowe przyjaźnie poprzez gry. Oczywiście gry są uważane za zabawne i „zabawne” – stwierdziło 93 procent, a 90 procent stwierdziło, że grają, aby złagodzić stres.

Gracz po trzydziestce przed ekranem w słuchawkach w domu. Zdjęcie: Sean Do/Unsplash

Gra z ludźmi, których znasz, ma zalety

Liczby te obejmują osoby grające w gry dla jednego gracza, co również niesie ze sobą wiele korzyści. Badania skupiały się na grach wieloosobowych.

READ  Dziesięcioletnie umowy Microsoftu z Nintendo i NVIDIĄ są doskonale zaplanowane

Neo Kosmos Rozmawiał z ekspertem w dziedzinie cyberpsychologii, psychologiem klinicznym i profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie RMIT, dr Vassiliosem Stavropoulosem, na temat zgłaszanych korzyści dla zdrowia psychicznego wynikających z gier z innymi.

Wskazuje na dowody na to, że najwięcej korzyści przynosi zabawa z kimś, kogo znasz.

„Kiedy mamy klasę, w której uczniowie bawią się razem, ma to pozytywny wpływ na uczniów i rozwój jednostek.

„Jeśli gram z ludźmi, z którymi nie jestem spokrewniony w prawdziwym życiu, mogę zrzucić na nich różne rzeczy, a oni mogą zrzucić na mnie rzeczy, z którymi żadne z nas się nie identyfikuje, a po powrocie do rzeczywistości może to być sprawa.” trudniejsze.”

Na pytanie, czy przyjaźnie w Internecie są tak samo dobre, jak przyjaźnie w świecie rzeczywistym, stwierdził, że jest to skomplikowane. Zatem ci, którzy nie prowadzą zdrowego, opartego na rzeczywistości życia społecznego i próbują zastąpić bezradność relacjami online, mogą nie uzyskać takich samych korzyści.

Mężczyzna gra w grę wideo na swoim smartfonie. Obraz: Unsplash

Mówi, że to zależy głównie od jednostki i może przebiegać w ten czy inny sposób. Większość osób grających online robi to z osobami, z którymi mają wcześniejsze relacje. Tak jest w przypadku niektórych młodych Australijczyków z Grecji Neo Kosmos Mówić do.

Jim (21 lat) gra online ze znajomymi, których poznał w szkole i podczas uprawiania sportu.

„Spotykamy się osobiście, spotykamy się na kolacji lub kawie. Gramy też razem w gry, żeby nadrobić zaległości.

Mówi, że kiedy się bawią, „rzadko mówią o swoim zdrowiu psychicznym”, mówią o tym, co robili.

Gry dla jednego gracza pomagają, o ile nie są ucieczką do prawdziwego życia

Kiedy poczujesz się sfrustrowany, możesz sięgnąć po gry dla jednego gracza, jako ujście.

„Pomaga mi to wyobrazić sobie, że jestem na miejscu kogoś innego – możliwość zanurzenia się w czymś pomaga mi oderwać wzrok od pewnych rzeczy”.

READ  MOOD ogłasza przerwy na herbatę, aby pomóc rodzicom we wspieraniu zdrowia psychicznego ich dzieci

George (24 lata) jest zapalonym graczem, zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i w trybie wieloosobowym, a także gra w trybie wieloosobowym ze swoimi starymi przyjaciółmi z liceum.

Gracz pojawia się przed nowoczesnym, wieloekranowym monitorem w pokoju gier. Foto: Florian Olivo

„Teraz wszyscy pracujemy, więc nadrabiamy zaległości w weekendy, a w tygodniu i w niektóre wieczory w weekendy gramy w gry” – mówi George.

„Gramy, żeby się dobrze bawić i czerpać przyjemność z naszych gier, ale rozmawiamy też o naszym życiu, postępach w pracy i tak dalej.

„Gram w wiele gier dla jednego gracza i mogą one być ucieczką od życia, w której zanurzasz się w świecie, historii i postaci – bardziej niż w filmie czy telewizji – być może dlatego, że je kontrolujesz.

„Ucieczka od rzeczywistości nie zawsze jest dobra, zwłaszcza jeśli ktoś cierpi na depresję” – mówi dr Stavropoulos, dodając, że ucieczka od cyfrowego świata nie jest „magicznym lekarstwem”.

Ostrzega, że ​​u osób z objawami depresyjnymi eskapizm jest silnie powiązany z nieuporządkowanym zażywaniem.

„Jeśli ktoś wykorzystuje świat online do ulepszania swojego prawdziwego życia, jest to dobre” – mówi – „ale jeśli postępuje odwrotnie, to znaczy ucieka od rzeczywistości i żyje w tym „świecie”, jest to problem”.

Cyfrowe gry wideo mogą mieć zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na użytkowników; Niektóre, jak gra Depression Quest, zostały stworzone, aby skupić się na zdrowiu psychicznym

„Musimy skierować naszą kwitnącą branżę gier i kursy gier w większym stopniu w tym kierunku” – mówi dr Stavropoulos.