Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Honda bije rekord okrążenia pierwszego dnia testów Suzuki SUPER GT

Honda bije rekord okrążenia pierwszego dnia testów Suzuki SUPER GT

Honda kontynuowała swoją dominację w fabrycznym teście SUPER GT na torze Suzuka w czwartek, kiedy zespół ARTA pobił obecny rekord okrążenia wyznaczający tempo.

Łącznie 13 samochodów, reprezentujących całą gamę GT500, z wyjątkiem dwóch Nissanów Z obsługiwanych przez Nismo, walczyło w dniu otwarcia, co oznacza ostatni przejazd grupowy przed oficjalnymi testami Okayama w przyszłym tygodniu.

Kontynuując schemat obserwowany w poprzednich testach, to Honda NSX-GT zdominowała rozkłady jazdy, a wszyscy czterej kierowcy wyścigowi Bridgestone uplasowali się na szczycie list przebojów.

ARTA nadal demonstrowała siłę swojego nowego partnerstwa z Mugen, ponieważ samochód nr 8 firmy Toshiki Oyu osiągnął najlepszy czas 1:42,630 s w przedłużonej trzygodzinnej popołudniowej sesji.

To prawie 1,5 sekundy mniej niż czas pole position ustanowiony przez Project Racing Bandoh Toyota w maju ubiegłego roku.

Cztery Hondy Bridgestone z łatwością pobiły ten rekord, a samochód nr 17 Real Racing Koudai Tsukakoshi zajął drugie miejsce z czasem 1 mln 43,099 s, a następnie Kunimitsu NSX-GT nr 100 Naokiego Yamamoto z czasem 1 mln 43,164 s.

Samochód nr 16 ARTA był czwarty w rękach debiutanta Hirokiego Otsu, wyprzedzając Toyotę Bandoh Sena Sakaguchi, która była najlepszą nie-Hondą.

Najwybitniejszym przedstawicielem Nissana był samochód Kondo Racing, który zajął dziewiąte miejsce, podczas gdy zespół Toyota Rookie Racing zajął dziesiąte miejsce, a Kazuya Oshima prowadził samochód pod nieobecność Kenty Yamashity.

Przeczytaj także:

Nadal nie jest jasne, czy jacyś kierowcy GT500 używają nowego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla paliwa, które SUPER GT przyjęło na rok 2023, ale zrozumiałe jest, że przynajmniej zespół Hondy używa zwykłej benzyny. Szacuje się, że nowe paliwo będzie wolniejsze o około 1 sekundę na okrążenie.

Przeczytaj także:

Złe warunki na torze na początku porannej sesji sprawiły, że tylko ośmiu z trzynastu biegaczy zostało wybranych do wyjścia. Najszybsza wśród nich była Toyota TOM’S nr 36, która po południu zajęła szóste miejsce, prowadzona przez Ritomo Miyatę.

READ  Apple Vision Pro będzie początkowo dostępny tylko po wcześniejszym umówieniu się

Zarówno Bandoh, jak i Rookie Toyota zyskały w środę kilka dodatkowych mil wraz z samochodem rozwojowym Hondy, ale oba zespoły pojechały szybciej w czwartek.

Tymczasem kilka Nissanów prowadzonych przez Nismo miało swoje własne sesje w Okayamie we wtorek i środę.

Czasy testów Suzuka Super GT:

punkt sprzedaży NIE. zespół / samochód kierowcy Poranek popołudnie
1 8 Arta / Honda

Tomoki Nojiri

Toshiki Oyo

brak czasu 1’42,630
2 17 Wyścigi/Honda

Cody’ego Tsukakushi’ego

Nobuharu Matsushita

1’44,625 1’43,099
3 100 Kunimitsu/Honda

Naokiego Yamamoto

Tadasuke Makino

brak czasu 1’43,164
4 16 Arta / Honda

Neri Fukuzumi

Hiroki Otsu

brak czasu 1’43341
5 19 Projekt Bandoh/Toyota Racing

Yuji Kunimoto

Sena Sakaguchi

1’44,592 1’43,481
6 36 Toms/Toyota

Shu Tsuboi

Ritomo Miyata

1’44,042 1’43,518
7 39 SARD/Toyota

Yohei Sekiguchi

Yoichi Nakayama

1’44,650 1’43,674
8 64 Nakajima Racing/Honda

Takuya Izawa

Kakunoshin Ota

brak czasu 1’43,923
9 24 Kondo Racing / Nissan

Daiki Sasaki

Kohi Hirat

1’44,688 1’44,080
10 14 Rookie Racing / Toyota

Kazuya Oshima

1’44,480 1’44,353
11 38 Siromo / Toyota

Yuji Tachikawa

Hiroaki Ishiura

1’45,371 1’44,734
12 1 Ampułka / Nissan

Bertranda Pageta

Kazuki Hiramine

brak czasu 1’45,007
13 37 Toms/Toyota

Giuliano Alessi

Ukyo Sasahara

1’46.146 1’45,279