Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Indonezja odwołuje misję ratowania zatopionego okrętu podwodnego KRI Naggala 402

Marynarka Wojenna poinformowała, że ​​Indonezja odwołała próbę uratowania wojskowego okrętu podwodnego, który zatonął u wybrzeży Bali, zabijając wszystkich 53 członków załogi.

KRI Nanggala 402 zniknął w kwietniu Zaplanowano udział w ćwiczeniach torpedowych na żywo, co doprowadziło do desperackiej międzynarodowej akcji ratunkowej.

Podwodny pojazd ratowniczy zauważył później niemiecką łódź podwodną leżącą na dnie morza na głębokości ponad 800 metrów i rozpadającą się na kawałki, co potwierdziło, że nie ma nadziei na znalezienie ocalałych.

Chińskie statki ratownicze zostały wysłane, aby pomóc w wysiłkach holowniczych statkuAle indonezyjskie wojsko poinformowało, że zakończyło operację po spotkaniu ze swoimi odpowiednikami w chińskiej marynarce wojennej.

W krótkim oświadczeniu indonezyjska marynarka wojenna określiła akcję ratunkową jako „niełatwe zadanie” i „wyjątkowo ryzykowne”, nie wyjaśniając.

Rzecznik marynarki, Julius Widjogono, powiedział później, że jednym z głównych powodów zakończenia operacji było to, że naukowcy nie znaleźli jeszcze struktury ciśnieniowej, w której prawdopodobnie znaleziono ciała marynarzy.

„Głównym celem akcji ratunkowej jest odnalezienie kadłuba statku” – powiedział.

Marynarka powiedziała, że ​​miesięczny wysiłek zaowocował już wycofaniem „krytycznych materiałów” z okrętu podwodnego, ale decyzja o wstrzymaniu operacji oznaczała, że ​​marynarze nie mieli szans na odzyskanie sił.

„Nasza rodzina ma nadzieję, że ją podniesie” – powiedział Sudarmji, ojciec jednego z członków załogi, w środę przed ogłoszeniem naszej rodziny.

„Nie ma znaczenia, czy zajmie to trochę czasu, czy będziemy musieli poprosić o dodatkową pomoc z innych krajów”.

READ  Kobieta rzuca koniem Gwardii Królewskiej

Nie ma oficjalnego wyjaśnienia zatonięcia łodzi podwodnej

Wcześniej wojsko twierdziło, że potężne magnesy i balony powietrzne są jednymi z opcji podnoszenia łodzi podwodnej.

Nie było jasne, kiedy i czy zostanie opublikowany raport o przyczynie wypadku.

Po zniknięciu statku zespoły poszukiwawcze zauważyły ​​plamę oleju, która prawdopodobnie była zanurzona, co wskazuje, że zbiornik paliwa mógł zostać uszkodzony.

Wojsko nie przedstawiło jeszcze oficjalnego wyjaśnienia zatonięcia liczącego kilkadziesiąt lat okrętu podwodnego, który został dostarczony do Indonezji w 1981 roku.

Ale powiedział, że zrehabilitowany statek był zdatny do żeglugi i ograniczył możliwość wybuchu.

Okręt podwodny mógł doznać przerwy w zasilaniu, co uniemożliwiło załodze przeprowadzenie procedur awaryjnych, ponieważ zatonął na głębokości znacznie poniżej tego, co zbudowano, aby wytrzymać kadłub KRI Nanggala.

Miejsce na odtwarzanie lub pauzę, M dla wyciszenia, strzałki w lewo i w prawo do wyszukiwania, strzałki w górę iw dół do regulacji głośności.

Odtwórz wideo.  Czas trwania: 4 minuty 6 sekund

Indonezyjska łódź podwodna mogła przeżyć potężną falę podwodną

Były kapitan statku wcześniej Powiedział lokalnym mediom, że przyczyną może być tzw. fala wewnętrznego jednostronności.

Zjawisko naturalne występuje, gdy spotykają się różne głębokości mórz, tworząc siły, które mogą ściągnąć statek na dno.

Incydent wywołał również pytania dotyczące starzejącej się floty okrętów podwodnych Indonezji składającej się z pięciu statków niemieckich i południowokoreańskich, w tym Nanggala.

W ostatnich latach kraj zaczął modernizować swój sprzęt obronny, po kilku wypadkach z samolotami wojskowymi.

Katastrofa w Nangala była jedną z serii śmiertelnych wypadków łodzi podwodnych w ciągu ostatnich kilku dekad.

Do najgorszych należało zatonięcie w 2000 roku rosyjskiego Kurska, który manewrował na Morzu Barentsa, kiedy zatonął i stracił na pokładzie wszystkie 118. Śledztwo ujawniło eksplozję torpedy, która zdetonowała całą resztę.

Większość jej załogi zginęła natychmiast, ale niektórzy przeżyli kilka dni, zanim się udusili.

Francja Agencja prasowa