Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jacobs: Współtworzenie zrównoważonych działów wodnych

Jacobs: Współtworzenie zrównoważonych działów wodnych

W obliczu zmian klimatu i kryzysów związanych z różnorodnością biologiczną musimy współpracować jako społeczność i stosować holistyczne podejście, takie jak zintegrowane myślenie systemowe, w celu zwalczania wyzwań związanych z działami wodnymi, takich jak powodzie, susze, jakość wody i utrata różnorodności biologicznej. Organy regulacyjne i organizacje mogą lepiej sprostać tym wyzwaniom, współpracując w celu przełamania silosów operacyjnych i ograniczeń cyklu finansowania w ramach planu zlewni.

Rosnąca presja na rządy, aby działały na rzecz stanu środowiska

Najnowsze dane pokazują, że tylko 14% angielskich rzek osiągnęło dobry stan środowiska, wymóg określony przez Ramową Dyrektywę Wodną UE, a żadna rzeka nie osiągnęła dobrego stanu chemicznego. [1]. Konsensus jest taki, że ulepszenia ustabilizowały się i należy zrobić więcej, aby kontynuować postęp[2]. Równocześnie narastała presja opinii publicznej na rząd Wielkiej Brytanii i przedsiębiorstwa wodociągowe, aby poprawiły jakość wody, szczególnie w zakresie ograniczania wycieków spowodowanych zalaniem kanalizacji ogólnospławnej (CSO), które jest spowodowane pływaniem, pływaniem kajakiem i pływaniem kajakiem po rzekach i jeziorach , jeziora i morza. .

Jakość wody nie jest jedynym problemem wpływającym na nasze środowisko. Degradacja siedlisk i różnorodności biologicznej w Wielkiej Brytanii postępuje w szybkim tempie, a ponad połowa naszej naturalnej różnorodności biologicznej została utracona od początku rewolucji przemysłowej. To sprawiło, że Wielka Brytania jest jednym z najniżej ocenianych krajów na świecie pod względem jakości swoich ekosystemów, napędzanych głównie przez rolnictwo i urbanizację.[3].

Zmiana klimatu i wzrost liczby ludności dodatkowo obciążają nasz obciążony ekosystem poprzez bezpośredni i pośredni wpływ na ryzyko powodzi, zapotrzebowanie na wodę, użytkowanie gruntów, warunki sanitarne, jakość wody, bezpieczeństwo żywnościowe, energię oraz ciągłe uwalnianie dwutlenku węgla związanego z elektrycznością, ciepłem, transportem , produkcja, budownictwo i rolnictwo. W rezultacie organizacje i rządy w całej Europie, a także na całym świecie, uznają, że ich obecne podejście do planowania i zarządzania wodą i krajobrazami musi ulec zmianie, aby poczynić dalsze postępy w kierunku bardziej zrównoważonego zarządzania działami wodnymi i powstrzymać degradację środowiska.

Dostosowanie ustawodawstwa i finansowania w celu wspierania nowych sposobów pracy

Prawodawstwo i finanse zaczynają dostosowywać się do potrzebnych zmian. W 2020 r. rząd Wielkiej Brytanii zobowiązał się do ochrony 30% gruntów w Wielkiej Brytanii w celu zwiększenia różnorodności biologicznej[4]i opublikował swoją strategię Net-Zero[5] w 2021 r., aby wesprzeć brytyjskie ambicje ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C. Wspieranie zmian jest istotnym krokiem w kierunku poprawy jakości wody, niedawno zatwierdzonym przez rząd Wielkiej Brytanii prawo ochrony środowiskaktóry promuje elementy Plan środowiskowy na 25 latwraz z szeregiem nowelizacji, z nowymi obowiązkami ustawowymi w zakresie oczyszczania zrzutów ścieków.

READ  Połączenie z Jowiszem: kiedy i jak oglądać w Australii

Wcześniej brytyjski Departament Środowiska, Żywności i Spraw Wiejskich (Defra) przedstawił propozycje poprawy długoterminowego planowania zasobów wodnych i warunków sanitarnych, a firma Ofwat opublikowała ostatnio swoje wytyczne dotyczące długoterminowej perspektywy. Strategie dostarczania (LTDS)[6]. W przypadku LTDS, która wymaga od przedsiębiorstw wodociągowych sformułowania ich pięcioletnich planów biznesowych (zwanych przeglądem cen 2024-PR24) w kontekście 25-letniej strategii dostaw, można mieć nadzieję, że wyniki środowiskowe nie będą ograniczane przez cykle finansowania, które nie zawsze są ograniczone. Podaj poprawne rozwiązanie. W tych ramach branża musi być ambitna w ramach PR24, a organy regulacyjne muszą współpracować, aby to urzeczywistnić.

Jedno ze zobowiązań rządu Wielkiej Brytanii zostało zrealizowane poprzez opublikowanie planu ograniczenia zrzutów ścieków, który zapewni podstawy legislacyjne do wprowadzenia tej zmiany. Plan ograniczenia wyładowań sztormowych w sierpniu 2022 r[7] Ma on na celu zlikwidowanie do 2035 r. 75% powodzi sztormowych dotykających najważniejsze obiekty chronione (3 tys. zrzutów) oraz 70% zrzutów w kąpieliskach (4620 zrzutów). Do 2040 r. plan ma na celu wyeliminowanie 40% powodzi sztormowych (160 000 wyładowań) oraz 80% powodzi sztormowych (320 000 wyładowań) do 2050 r. Są to ambitne cele, które do 2025 r. zostaną wsparte inwestycjami w wysokości 3,1 miliarda funtów na zwalczanie powodzi sztormowych , wsparte dodatkowymi 1,3 miliarda funtów do 2027 r. na ochronę i poprawę jakości środowiska i wody w Anglii.

W jaki sposób podejście OneWater jest integralną częścią tej zmiany

Jacobsa Jedna woda Podejście to stanowi ramy dla łączenia organizacji w celu wspólnego planowania, projektowania, finansowania i realizacji zrównoważonego zarządzania działem wodnym na wszystkich etapach planowania i wdrażania w celu osiągnięcia wyników „najlepszej wartości”, tj. takich, które zapewniają najwyższą ogólną wartość, w tym ekonomiczną, środowiskową i wartość społeczną, a nie tylko najniższy koszt.[8]. Nasze podejście opiera się na trzech kluczowych elementach:

  • Każda woda ma wartość

  • Wyzwania związane z działem wodnym są związane z ludźmi i przyrodą

  • Rozwiązania dla działów wodnych muszą być zrównoważone, integracyjne i sprawiedliwe, nie tylko teraz, ale także w przyszłości

OneWater zapewnia szersze korzyści środowiskowe i społeczne poprzez całościowe oceny wartości, które uwzględniają pełen zakres zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań. Na przykład wdrażanie rozwiązań opartych na przyrodzie (NbS) wraz z technologiami cyfrowymi i tradycyjnymi „szarymi” rozwiązaniami możliwe jest osiągnięcie najlepszych wyników przełomowych, od planowania po realizację, w różnych skalach. Łącząc interesariuszy, w tym gospodarzy podejścia opartego na klastrach, którzy dążą do osiągnięcia tego samego celu, oraz szerokiego grona partnerów na wczesnym etapie, nasze podejście ma również na celu poprawę współfinansowania i dostępnych możliwości finansowania, w tym z sektora prywatnego. Przyniesie to więcej wyników, zwiększy odporność na zmianę klimatu, wesprze odbudowę przyrody oraz podzieli korzyści, koszty i ryzyko między szerszą grupę partnerów i interesariuszy.

„To fantastyczna okazja, aby naprawdę współpracować z naszymi klientami. Istotą tego podejścia jest zdolność do integracji i łączenia organizacji i interesariuszy, którzy pracują w zlewniach” – mówi Jacobs, Head of Watershed Management – Wielka Brytania i Europa, Amy Bentley . „Pozwala nam również połączyć nasze różnorodne możliwości w Jacobs i jest wspierany przez jednego z naszych głównych akceleratorów strategicznych, Climate Response, który koncentruje się na kompleksowych rozwiązaniach, które są współtworzone z klientami”.

W serii webinarów prezentowanych we współpracy z analityk środowiskowy, zbadaliśmy, w jaki sposób Jacobs wspiera naszych klientów dzięki podejściu OneWater do rozwiązania problemu degradacji wody i środowiska. Omówiliśmy również wyzwania i to, co będzie potrzebne firmom wodociągowym, aby spełnić wymagania Ofwat o większej wartości środowiskowej i społecznej, stosując oparte na przyrodzie podejście do zlewni poprzez współprojektowanie, współfinansowanie i współdostawę.

Webinar 1: Weź udział w opracowywaniu odpornych rozwiązań i ścieżek dla działów wodnych

Podczas tego webinaru pokazaliśmy, jak ważna jest rola niezależnego integratora systemów w łączeniu różnych interesariuszy w celu uzgodnienia wspólnej wizji, a także pokazaliśmy, jak zostało to zrobione w rzeczywistych scenariuszach.

W całym obszarze Greater Manchester, United Utilities, Agencja Środowiska i Greater Manchester Joint Commission nawiązały współpracę w celu zidentyfikowania i przełamania wielu barier stojących na drodze do bliższej współpracy i szerszych wyników środowiskowych poprzez zarządzanie kwestiami wodnymi, w tym ambicje dotyczące bieżących projektów. Oprogramowanie do planowania oparte na lokalizacji. Wszyscy mamy wyjątkową pozycję, aby wspierać partnerstwo, wykorzystując nasze głębokie powiązania w regionie oraz naszą wiedzę specjalistyczną w zakresie zarządzania wodą i środowiskiem, aby pomóc zidentyfikować możliwości i przezwyciężyć ograniczenia.

Webinar 2:Obliczanie tego, co się liczy — co tak naprawdę rozumiemy przez rozwiązania „najlepszej wartości”?

Tutaj zbadaliśmy zalety i wady istniejących metod oceny „całkowitej wartości” i gdzie musimy uzyskać lepsze dowody, aby zapewnić bardziej solidną analizę.

Ofwat zastrzegł, że przedsiębiorstwa wodociągowe powinny w miarę możliwości przyjmować rozwiązania oparte na charakterze działu wodnego i oceniać opcje na podstawie ram wartości całkowitej, aby uzyskać najlepszą wartość, a nie rozwiązania o najniższych kosztach. Mamy nadzieję, że doprowadzi to do bardziej preferowanych rozwiązań opartych na życiu. Chociaż jest to świetny pierwszy krok, materiał dowodowy dotyczący kosztów i niezawodności NbS jest niekompletny. Istnieje również przekonanie, że rozwiązania oparte na towarach są tańszą alternatywą dla „szarej” infrastruktury, ale obecnie mogą być droższe we wdrażaniu, obsłudze i utrzymaniu niż rozwiązania tradycyjne. Aby przechylić szalę w stronę rozwiązań niecyfrowych, musimy liczyć się z ich szerszymi korzyściami, a w niektórych przypadkach z niezamierzonymi konsekwencjami szarej infrastruktury. Potrzebujemy również lepszych sposobów uwzględniania i zarządzania niepewnością nieodłącznie związaną z pracą z naturą i w wielu organizacjach w perspektywie długoterminowej.

Webinar 3:Współfinansowanie i partnerstwo — Jak możemy zwiększyć inwestycje w rozwiązania dla działów wodnych?

W naszym trzecim seminarium internetowym przyjrzeliśmy się, jak podejść do tego wymogu, stosując połączenie tradycyjnego i innowacyjnego podejścia, aby stworzyć nowe możliwości finansowania i rynku. Pieniądze z rachunków klientów za wodę mogą sięgać tylko do pewnego momentu, aw obliczu zmian klimatu, wzrostu liczby ludności i starzejącej się infrastruktury sposób, w jaki nasz przemysł wodny finansuje wprowadzanie kapitału i zwiększanie odporności naszych sieci, będzie tylko coraz bardziej ograniczany. W swojej metodologii dla brytyjskiego Narodowego Programu Środowiskowego Przemysłu Wodnego, Agencja Ochrony Środowiska prosi przedsiębiorstwa wodociągowe o rozważenie opcji, które są wspólnie projektowane, dostarczane i współfinansowane, oraz dąży do osiągnięcia ambitnego celu 20% współfinansowania dla nielegalnych osób. procedury i według własnego uznania ubiegać się o dalsze współfinansowanie wykraczające poza ten poziom. Wspólne planowanie i opracowywanie rozwiązań otwiera drzwi do szerszych możliwości finansowania. Istnieją również szersze możliwości współpracy z sektorem prywatnym na wczesnym etapie procesu planowania, który może przyciągnąć prywatne inwestycje w celu poprawy zwrotów z inwestycji.

Fundamentalne podejście do działu wodnego w zakresie opracowywania i dostarczania prawdziwie zrównoważonych rozwiązań polega na głębokim zrozumieniu wyzwań związanych z działem wodnym oraz tego, co jest ważne dla interesariuszy zajmujących się działem wodnym. To zrozumienie można rozwinąć jedynie poprzez łączenie ludzi i wspólne opracowywanie przełomowej wizji i celów. Na papierze może to brzmieć prosto, ale w praktyce może być złożone, ponieważ interesariusze mają sprzeczne poglądy i konkurują ze sobą cele w różnych skalach czasowych.

Pomimo złożoności potencjał zmian nigdy nie wyglądał tak pozytywnie – prawodawstwo i presja społeczna sukcesywnie popychają i popychają w tym samym kierunku na wielu frontach; Dostępne będą fundusze na sprostanie niektórym dużym wyzwaniom leżącym u podstaw; Narzędzia, technologia i zrozumienie dostępne dla branży nadążają za naszymi ambicjami, aby stawić czoła tym złożonym wyzwaniom. Dlatego jesteśmy optymistami, że pomimo ogromu stojących przed nami wyzwań, zmiany w gospodarce wodnej i środowisku przyniosą pozytywne skutki dla ludzi, miejsc i przyrody.