zeszły tydzień Apple ogłosił Planuje włączyć płatny program subskrypcji do swoich podcastów, skutecznie wywołując wojny podcastów. Teraz Spotify Odpowiedziała ogłoszeniem Z jej subskrypcji podcastów.
Nowa usługa subskrypcji podcastów Spotify
Płatny system podcastów Spotify jest nieco podobny do systemu Apple, ponieważ umożliwia twórcom ustalanie własnych stawek w celu uzyskania przychodów. Abonenci będą również zobowiązani do subskrybowania wybranych przez siebie ofert zamiast opłaty pakietowej.
Nowa funkcja będzie dostępna w zestawie narzędzi twórcy Anchor, platformie strumieniowego przesyłania dźwięku Spotify. Twórcy mogą wybierać odcinki i tylko subskrybentów. Te treści mogą być następnie publikowane w Spotify i innych platformach odsłuchowych.
Twórcy będą mieli wybór 3 poziomy cenowe 2,99 USD, 4,99 USD lub 7,99 USD (poziomy cen w Australii nie zostały jeszcze potwierdzone). Treść zawarta w tej cenie zależy od twórców, ponieważ wtyczki, zarchiwizowane pętle i treści bez reklam to potencjalne opcje.
Spotify poinformował, że uruchomi ten program z grupą 12 niezależnych twórców, wraz z NPR, i rozszerzy się o dodatkowe programy w nadchodzących tygodniach.
Płatny podcast będzie również wykorzystywał Spotify Audience Network, pierwszy tego rodzaju rynek reklam audio, z którym mogą się kontaktować reklamodawcy i twórcy.
Platforma zostanie uruchomiona w USA od dziś i będzie dostępna na dodatkowych rynkach w nadchodzących miesiącach.
Płatne podcasty Spotify będą oznaczone małą ikoną kłódki zamiast przycisku odtwarzania. Jest jednak jedno zastrzeżenie krawędź Uchwycono potrzebę subskrybowania przez słuchaczy za pośrednictwem dedykowanej strony docelowej programu w serwisie Anchor, a nie bezpośrednio przez aplikację Spotify. Przypomina to trochę kliknięcie linku dostarczonego przez twórców, ale będzie to wymagało od subskrybentów opuszczenia aplikacji Spotify w celu zarejestrowania się.
Jak wypada to w porównaniu z płatnym podcastem Apple?
Istnieje kilka różnic między płatnym oprogramowaniem do podcastów firmy Apple a Spotify.
Na początek walka o ekskluzywne programowanie podcastów dopiero się zaczyna. Apple ogłosił dotychczas wielu popularnych twórców podcastów, z którymi będzie współpracować, w tym QCODE, Tenderfoot i The Los Angeles Times.
Wydaje się, że Spotify współpracuje z twórcami treści w zakresie płatnych podcastów, jednak nie ogłosił jeszcze uczestników. Dzięki partnerstwu z NPR na platformę pojawi się pięć programów i od 4 maja będzie ona dostępna dla subskrybentów bez sponsorów.
Modele pobierania przychodów między Spotify i Apple również nieznacznie się różnią. Spotify przekaże uczestniczącym twórcom 100% ich przychodów z subskrypcji przez pierwsze dwa lata (z wyłączeniem opłat za transakcje płatnicze). Od 2023 r. Będzie naliczana 5% opłata za dostęp.
Z drugiej strony Apple zbiera 30% przychodów w pierwszym roku i 15% w kolejnych latach, co daje twórcom podcastów dostęp do wielu narzędzi do tworzenia podcastów.
Jak wspomniano wcześniej, Apple pozwoli również subskrybentom aktywować subskrypcję w aplikacji, podczas gdy słuchacze Spotify będą musieli przejść do strony podcastu Anchor.
Ogólnie rzecz biorąc, płatne podcasty z Apple i Spotify są bardzo podobne dla ich słuchaczy. Twój wybór będzie prawdopodobnie zależał od tego, który podcast chcesz subskrybować i która platforma do słuchania jest wybraną przez Ciebie aplikacją.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort