zeszły tydzień Apple ogłosił Planuje włączyć płatny program subskrypcji do swoich podcastów, skutecznie wywołując wojny podcastów. Teraz Spotify Odpowiedziała ogłoszeniem Z jej subskrypcji podcastów.
Nowa usługa subskrypcji podcastów Spotify
Płatny system podcastów Spotify jest nieco podobny do systemu Apple, ponieważ umożliwia twórcom ustalanie własnych stawek w celu uzyskania przychodów. Abonenci będą również zobowiązani do subskrybowania wybranych przez siebie ofert zamiast opłaty pakietowej.
Nowa funkcja będzie dostępna w zestawie narzędzi twórcy Anchor, platformie strumieniowego przesyłania dźwięku Spotify. Twórcy mogą wybierać odcinki i tylko subskrybentów. Te treści mogą być następnie publikowane w Spotify i innych platformach odsłuchowych.
Twórcy będą mieli wybór 3 poziomy cenowe 2,99 USD, 4,99 USD lub 7,99 USD (poziomy cen w Australii nie zostały jeszcze potwierdzone). Treść zawarta w tej cenie zależy od twórców, ponieważ wtyczki, zarchiwizowane pętle i treści bez reklam to potencjalne opcje.
Spotify poinformował, że uruchomi ten program z grupą 12 niezależnych twórców, wraz z NPR, i rozszerzy się o dodatkowe programy w nadchodzących tygodniach.
Płatny podcast będzie również wykorzystywał Spotify Audience Network, pierwszy tego rodzaju rynek reklam audio, z którym mogą się kontaktować reklamodawcy i twórcy.
Platforma zostanie uruchomiona w USA od dziś i będzie dostępna na dodatkowych rynkach w nadchodzących miesiącach.
Płatne podcasty Spotify będą oznaczone małą ikoną kłódki zamiast przycisku odtwarzania. Jest jednak jedno zastrzeżenie krawędź Uchwycono potrzebę subskrybowania przez słuchaczy za pośrednictwem dedykowanej strony docelowej programu w serwisie Anchor, a nie bezpośrednio przez aplikację Spotify. Przypomina to trochę kliknięcie linku dostarczonego przez twórców, ale będzie to wymagało od subskrybentów opuszczenia aplikacji Spotify w celu zarejestrowania się.
Jak wypada to w porównaniu z płatnym podcastem Apple?
Istnieje kilka różnic między płatnym oprogramowaniem do podcastów firmy Apple a Spotify.
Na początek walka o ekskluzywne programowanie podcastów dopiero się zaczyna. Apple ogłosił dotychczas wielu popularnych twórców podcastów, z którymi będzie współpracować, w tym QCODE, Tenderfoot i The Los Angeles Times.
Wydaje się, że Spotify współpracuje z twórcami treści w zakresie płatnych podcastów, jednak nie ogłosił jeszcze uczestników. Dzięki partnerstwu z NPR na platformę pojawi się pięć programów i od 4 maja będzie ona dostępna dla subskrybentów bez sponsorów.
Modele pobierania przychodów między Spotify i Apple również nieznacznie się różnią. Spotify przekaże uczestniczącym twórcom 100% ich przychodów z subskrypcji przez pierwsze dwa lata (z wyłączeniem opłat za transakcje płatnicze). Od 2023 r. Będzie naliczana 5% opłata za dostęp.
Z drugiej strony Apple zbiera 30% przychodów w pierwszym roku i 15% w kolejnych latach, co daje twórcom podcastów dostęp do wielu narzędzi do tworzenia podcastów.
Jak wspomniano wcześniej, Apple pozwoli również subskrybentom aktywować subskrypcję w aplikacji, podczas gdy słuchacze Spotify będą musieli przejść do strony podcastu Anchor.
Ogólnie rzecz biorąc, płatne podcasty z Apple i Spotify są bardzo podobne dla ich słuchaczy. Twój wybór będzie prawdopodobnie zależał od tego, który podcast chcesz subskrybować i która platforma do słuchania jest wybraną przez Ciebie aplikacją.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Nowy związek AC102 przywraca ubytek słuchu wywołany hałasem w modelach przedklinicznych
Odkrycie ujawnia, w jaki sposób wybierane są trwałe wspomnienia
Microsoft może pracować nad tańszą, pozbawioną płyt konsolą Xbox Series