Klienci wyrazili obawy dotyczące kamer bezpieczeństwa w kasach samoobsługowych Woolworths, które uznano za „poważny problem”.
Twórca mediów społecznościowych, Pnuks, powiedział w piątek widzom TikTok, że ma problem z ustawieniem kamer nad miejscami, w których wyświetlane są dane osobowe kupujących.
„Wielu z Was powie: «Pnuks jest tam tylko po to, by powstrzymywać przestępczość, ma powstrzymywać ludzi przed błędnym skanowaniem»” – powiedział, zanim wyjaśnił, dlaczego mu się to nie podoba.
Teraz, jeśli żyjesz w dzisiejszym stuleciu, aby za to zapłacić [groceries]Powiedział: „Używasz paypassu”.
„Prawdopodobnie tak jest, gdy idziesz się położyć [phone] Kod, naciśnij i zapłać. Tak, to duży problem, gdy masz na sobie duży aparat.
Pokazał na przykładzie, ile miejsca zajmuje kamera przy kasie, co, jak się spodziewał, oznaczało, że będzie w stanie uchwycić szczegóły karty.
„Tak, mogą zobaczyć całą zawartość twojego telefonu i to jest duży problem” – powiedział.
To nie pierwszy raz, kiedy kupujący sprzeciwiają się wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji przez supermarketowego giganta.
Na początku tego roku klienci skarżyli się, że kamery AI były używane w „złej wierze”, a inni twierdzili, że mieli wrażenie, że są stale obserwowani.
Sprzedawca nalegał na wprowadzenie górnych kamer ze sztuczną inteligencją, aby uniemożliwić ludziom skanowanie niewłaściwych rzeczy i uniknąć sytuacji, w których kupujący będą postrzegać drogie produkty jako tańsze produkty.
Po zakończonej sukcesem próbie w zeszłym roku w 250 sklepach na wschodnim wybrzeżu kraju wdrożono górne kamery AI, ale spotkały się one z poważnymi zastrzeżeniami.
Sprzedawca obiecuje, że twarze i opuszki są zamazane. Potwierdził, że nagrania zarejestrowane z tych kamer zostały zapisane i wykorzystane w celach szkoleniowych.
Rzecznik Woolworths powiedział, że kamery umieszczone nad głową pomogły „ograniczyć liczbę fałszywych kontroli” i są jedną z szeregu inicjatyw wdrożonych w punktach wyjścia, aby „sprawić, że zakupy będą wygodniejsze i bezproblemowe”.
„Chociaż większość klientów postępuje właściwie, dokonując samoobsługi, wszyscy jesteśmy zajęci i łatwo mogą się zdarzyć błędy” – powiedział rzecznik.
„Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za wsparcie przy realizacji tej inicjatywy.
Falę sprzeciwu wywołała wiadomość, że kasy samoobsługowe prosiły klientów o całkowite opróżnienie koszyka przed próbą zapłaty.
Oznacza to, że w przypadku kupujących, którzy dzielą koszyk z osobą przy sąsiedniej kasie, żaden z nich nie będzie mógł dokończyć realizacji zakupu, dopóki drugi nie pobierze wszystkich swoich produktów.
Jeżeli przed wymeldowaniem koszyk nie zostanie całkowicie opróżniony, na wyświetlaczu pojawi się migający komunikat: „Czy w koszyku lub koszyku pozostały jakieś pozycje? Proszę poczekać na pomoc.”
Gdy pracownik zeskanuje swoją kartę, na ekranie domyślnie wyświetla się podgląd na żywo koszyka i znajdujących się w nim artykułów z komunikatem: „Proszę upewnić się, że wszystkie pozycje w koszyku zostały zeskanowane”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu