Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kanał Dziewiąty cofa się po tym, jak został ostro skrytykowany za „białą” gwiezdną ekipę w kampanii przeciwko Covidowi

Channel 9 zrobił niezwykłe ustępstwo na rzecz niewielkiej mniejszości na Twitterze, która zaatakowała sieć za używanie tylko białych gwiazd w swojej reklamie, zachęcając Australijczyków do zdobycia szczepionki przeciwko Covid-19.

Nine zaprezentowało w środę nową wersję reklamy, zredagowaną przez oryginalną prezenterkę Today Brooke Boney i azjatyckich prezenterów podróży Keva i Tanga.

Dobre intencje, szybko zmontowane, aby przekonać niechętnych Australijczykom do zaszczepienia się i przyspieszyć niski wskaźnik szczepień w kraju, zawierały dziewięć gwiazd, w tym Scott Cam z The Block, Allison Langdon z The Today Show oraz Eddie McGuire z Karla Stefanovica i Millonaire Hot Seat.

Ale zamiast chwalić wydajność ważnej usługi publicznej, reklama została ostro skrytykowana na lewicowym Twitterze za to, że jest zbyt biała.

Na zdjęciu: rdzenna gospodarz Brooke Bonnie, która pojawiła się w zaimprowizowanej wersji reklamy Covida na Channel 9 po luzie

Na zdjęciu: azjatyccy guru podróży Kev i Ting, którzy również zostali dodani do kampanii telewizyjnej po tym, jak użytkownicy mediów społecznościowych zwrócili uwagę na brak różnorodności.

Na zdjęciu: azjatyccy guru podróży Kev i Ting, którzy również zostali dodani do kampanii telewizyjnej po tym, jak użytkownicy mediów społecznościowych zwrócili uwagę na brak różnorodności.

Po skontaktowaniu się z Daily Mail Australia w celu uzyskania komentarza, Channel 9 podwoił swoje początkowe oświadczenie po reakcji we wtorek.

„Ponieważ jesteśmy w trakcie globalnej pandemii, Nine Network nadal wspiera świadomość społeczną na temat Covid i informuje ich o szczepieniach, jest to nasza szansa na ponowne połączenie z Australią” – powiedział Michael Healy, dyrektor telewizji.

„Jest to inicjatywa wewnętrzna i podczas tej kampanii zostanie wprowadzonych szereg promocji”.

W reklamie gwiazdy wprowadziły szczepionkę, mówiąc, że to „nasza szansa” na walkę z Covid-19, aby utrzymać otwarte granice, pełne stadiony sportowe i otwarte firmy.

Wciśnięte między Eddiego McGuire’a z Hot Seata i prezenterkę sportową Erin Mullen, supergwiazdy podróży budżetowych, Kev i Ting, wskoczyli do tablicy i powiedzieli, że nokaut to „nasza szansa, aby tam wrócić i nadrobić zaległości”.

READ  Smakosz prezentuje smak Polski poprzez „Gotowanie babci” – NBC Chicago

Duet jest gospodarzem dziewiątego programu Travel Guides ze współprowadzącym Dorianem, który nie został objęty promocją.

Brooke Bonnie, reporterka rozrywkowa popularnego programu śniadaniowego Today, weszła za gwiazdą muzyki Amy Shark i powiedziała: „Oto ujęcie w poszukiwaniu siebie nawzajem”.

Scott Cam z The Block promował Covid-19, aby otrzymać szczepionkę

Zdenerwowani widzowie zauważyli, że wszystkie 18 celebrytów w reklamie było rasy białej, podczas gdy inni twierdzili, że globalna pandemia nie była czasem na polityczną debatę na temat tożsamości.

Operacją na Twitterze kierowała współzałożycielka Media Diversity Australia i prezenterka Channel 10 Antoinette Latuff.

Napisała: „Yo Channel 9, przegapiłeś swoje zdjęcie, aby wyglądało na to, że dbasz o zdrowie każdego, kto nie jest #zaszczepiony #butonlyifyourewhite”.

Chociaż chwaliła to, co sieć stara się zrobić dla zdrowia publicznego, Latuff powiedziała: „Dobre intencje nie oznaczają, że uciekasz przed krytyką, gdy nie trafiasz do celu”.

Na zdjęciu: Erin Mullan na kanale dziewiątym

Na zdjęciu: Alison Langdon na kanale dziewiątym

Kanał Dziewięć został skrytykowany za swoją „całkowicie białą” reklamę telewizyjną zachęcającą Australijczyków do zaszczepienia się przeciwko COVID-19. Na zdjęciu: Erin Mullen z Channel Nine (po lewej) i Alison Langdon (po prawej)

Operacją na Twitterze kierowała współzałożycielka Media Diversity Australia i prezenterka Channel 10 Antoinette Latouf

Operacją na Twitterze kierowała współzałożycielka Media Diversity Australia i prezenterka Channel 10 Antoinette Latouf

„Ile osób brało w nim udział lub je popierało? Zespół ds. mediów społecznościowych, zespół ds. reklamy, talent na antenie, produkcja itp.

„Wiele okazji, aby ktoś zauważył rażącą oczywistość. Witajcie faceci ze ślepego punktu. Jestem tego pewien, a nie białej supremacji.

Dziennikarka ABC, Natasha Mitchell, również celowała w wybielanie reklam.

– Taki biały. Australia jest 24 miliony razy bardziej zróżnicowana. Rób to, co najlepsze dla aktorstwa. Hasło „To jest strzał” jest atrakcyjne i efektowne. Książki Mitchella mogą się trzymać.

„Reklama wygląda jak jedna blondynka po drugiej przeplatana kilkoma białymi mężczyznami” – powiedział mi Martin, który bada różnorodność kulturową w miejscach pracy.

Użytkownicy Twittera byli zaskoczeni wykluczeniem rdzennej prezenterki Brooke Bonnie z oryginalnego programu i tym, dlaczego wietnamsko-australijska liderka wiadomości Tracey Vu została całkowicie wykluczona.

Nie wszyscy jednak sprzeciwiali się rzekomemu brakowi różnorodności w reklamie.

Więcej podnośników w wyścigu. Smutne, napisał jeden z użytkowników Twittera.

Inny napisał: „Są ważniejsze rzeczy, o które należy się martwić”.