Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kiedy opakowanie gier komputerowych było dziełem sztuki

Kiedy opakowanie gier komputerowych było dziełem sztuki

Przed erą GamePass i gier mobilnych był czas, kiedy ludzie kupowali ogromne pudełka pełne płyt CD zawierających najnowsze gry. Przegapiłeś całe pokolenie, kiedy mogłeś wejść do Babbages i mieć pudełko gier komputerowych wielkości encyklopedii, które praktycznie wskoczyło ci w ręce.

Kiedy dorastałem w branży gier wideo, odwiedzanie półek w sklepach komputerowych oznaczało znajdowanie gier demonstracyjnych w torebkach z zamkiem błyskawicznym obok pudeł ozdobionych najnowszymi projektami graficznymi tamtych czasów. Jednak niektórzy projektanci poszli dalej i wykorzystali okazję do przekształcenia tych standardowych pudełek kartonowych w przyciągające wzrok rzeźby. Jednym z niedocenionych bohaterów pudełka na PC jest projektant Hock Wah Yeo.

Dobrzy ludzie w Tajemnica Niedawno przyjrzałem się bliżej karierze Yu, która była jak Madeleine Prousta dla dzieciaka z lat 90. takiego jak ja. W czasach Dzikiego Zachodu w grach Yu prowadził studio projektowe ze swoją ówczesną partnerką, Valerie Wong. Wong podobno skupił się na klientach korporacyjnych, podczas gdy Yu skupił się na świecie gier.

Biuro projektowe Wong & Yeo rozpoczęło wykonywanie charakterystycznych, ale tradycyjnych prac nad takimi tytułami jak Strażnik Legendy I Luddyjski biegaczZanim Yeo otrzymał szansę puszczenia wodzy fantazji w filmie Jetfighter: The Adventure z 1988 roku.

Wydawcy gier szybko zdali sobie sprawę, że skrajność U jest dobra dla biznesu. Broderbund zdecydował się powierzyć mu odpowiedzialność za opakowanie reedycji Prince of Persia trzy lata po debiucie. Twierdzi, że sprzedaż potroiła się, gdy jego dwuczęściowy projekt trafił na półki i wszyscy chcieli pudełko Prince of Persia. Yeo robi się coraz dziwniejszy ze skrzynką transformatorową Super roboty I projekt skrzynki na jajka dla Havoc.

„Jeśli chcesz coś komuś sprzedać, powinno to być w twoich rękach” – Yu powiedział The Obscurity. Wobec braku wszechobecnych recenzji i struktur reklamowych sprzedawcy detaliczni gier wideo dokonywali oceny tego, co zabrać ze sobą na podstawie tego, co klient mógł dostrzec na opakowaniu. Yeo był dobry w tworzeniu opakowań, które obiecywały coś wyjątkowego i zmuszały ludzi do ich otrzymania, tak dobrego, że biuro projektowe Wong & Yeo doceniło spód pudełka, co było wówczas rzadkością.

READ  Recenzja Backbone One PlayStation Edition — Pickr

Od czasów świetności dużych gier na komputery PC Yeo w swoim nowym studiu zajął się projektowaniem stron internetowych i budowaniem marki Zaprojektowany przez U. Był na tyle miły, że udostępnił nam wybór zdjęć niektórych ze swoich najbardziej kultowych projektów gier komputerowych, które można obejrzeć na poniższych slajdach i gdzie znajdują się linki do gier. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o jego historii i historiach kryjących się za pudłami, odwiedź Tajemnica.

Wilcze stado (Broderbund, 1990)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Symulacja łodzi podwodnej z II wojny światowej wypadła niekorzystnie Porównania do Silent Service II w momencie premiery, ale został doceniony za grafikę. Możesz w nią grać na swoim urządzeniu Przeglądarka tutaj.

Jetfighter: Przygoda (Prędkość, 1988)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Pierwsza gra, w której Yeo uzyskał pełną swobodę w projektowaniu opakowań. Jetfighter: The Adventure to symulator lotu plasujący się gdzieś pomiędzy grą zręcznościową a hardcorowym symulatorem. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Jetfighter II: Zaawansowany myśliwiec taktyczny (Speed, 1990)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Ta gra nie odniosła dużego sukcesu, ale pierwsza gra Jetfighter była na tyle udana, że ​​doczekała się dziewięciu sequeli. Pierwsza część była bardziej zaawansowana i bardziej taktyczna. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Gabriel Knight: Grzechy ojców (Sierra, 1993)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Przełomowa gra przygodowa typu „wskaż i kliknij” z lektorami Tima Curry’ego i Marka Hamilla. Gabriel Knight popchnął opowiadanie historii do przodu w branży gier wideo i zyskał uznanie krytyków. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Duch (Prędkość, 1991)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Gry bitewne 3D były bardzo popularne w początkach grafiki 3D, a opakowanie Spectre wyróżniało je spośród innych pakietów. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Widmo Najwyższego (Prędkość, 1993)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Sprzedawcy detaliczni nie byli zadowoleni z dużego, wydatnego trójkąta z przodu opakowania oryginalnego Spectre, więc Yu uprościł swój styl w swoich sequelach, zachowując kształt piramidy, ale ułatwiając układanie na półce. Możesz pobrać go na komputer Mac Tutaj.

READ  PS4 hit Uncharted 4 może trafić na PC

Widmo VR (Prędkość, 1994)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

W latach 90. można było zastosować termin „VR” do wszystkiego, aby brzmiało jak technologia. W przypadku Spectre VR dużym krokiem naprzód nie była wirtualna rzeczywistość, ale możliwość wzięcia udziału w konkurencyjnej grze online. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Opancerzona pięść (Novalogic, 1994)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Gra symulacyjna czołgu z czasów zimnej wojny, która przyciągnęła graczy, których dziś nazywamy „graczami typu Call of Duty”. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Podwójny klucz (obrazy cyfrowe, 1993)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Pełna akcji przygodowa wideo od tego samego zespołu, który stworzył Night Trap. Double Switch został niedawno ponownie wydany z okazji 25-lecia na Nintendo Switch. Możesz to dostać Tutaj.

Latające kolory (Magiczna mysz, 1993)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Wszystkie projekty Yeo nadal działają, nawet jeśli elementy graficzne wyglądają na nieco „stare”. Ale opakowanie Flying Colors nie zestarzało się ani dnia i z łatwością widzę, że ich styl sprawdza się na wszystkim, co wyprodukowano przez com.thatgamecompany, jak podróż. Sama gra była nieco podobna do Mario Paint na PC i mogła służyć do tworzenia arcydzieł lubić go. Możesz go pobrać Tutaj.

Latające kolory z większą ilością szczegółów (Magiczna mysz, 1993)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Książę Persji (Broderbund, 1989)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Pudełko, które naprawdę umieściło biuro projektowe Wong & Yeo na mapie. Minęło trochę czasu, zanim ta platformówka z przewijaniem bocznym przyjęła się, ale seria jest nadal obecna w filmach i grach. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Prince of Persia 2: Cień i Płomień (Brøderbund, 1993)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Ponieważ wszyscy chcieli pudełka w stylu Prince of Persia, nie było wątpliwości, że Yu będzie próbował pracować nad kontynuacją. Krytycy uważali, że sama gra była ulepszeniem w stosunku do oryginału i zadziałała Lista Dla najlepszych gier akcji w świecie gier komputerowych w tym roku. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

READ  Twórca Elden Ring Co-Op pracuje nad modyfikacją wersji opancerzonej Core 6

Najwyższy wojownik (Digital Pictures, 1995)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Kolejny pełnoekranowy film od ekipy Digital Pictures, próbujący przełożyć filmy kung fu na bijatykę z perspektywy pierwszej osoby. Wyniki były mieszane. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Ślimak żelazny (Spectrum Holobite, 1993)

Zdjęcie: Hock Wah Yu

Gra typu horror, w której gracz steruje robotyczną sondą podczas eksploracji przerażającego statku kosmicznego. Opakowanie dawało graczom poczucie kontroli nad grą od chwili, gdy ją wzięli do ręki. Możesz go uruchomić w swojej przeglądarce Tutaj.

Ruina (Byte Reality, 1995)

Zdjęcie: Jesse Kumin/So Hock Wah Yu

Pakiet Havoc wyprzedził swoje czasy. Specjalnie wyprodukowane przez producenta skrzynek na jajka i wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu poużytkowego. Obraz pośrodku przedstawiał papierową wkładkę do pudełka na płytę CD na wypadek, gdyby użytkownicy lub sprzedawcy nie chcieli, aby to dzikie pudełko zajmowało miejsce. Można go pobrać na komputer Tutaj I Mac Tutaj.