Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kinematografia jest bardziej otwarta na kobiety i technologię

Kinematografia jest bardziej otwarta na kobiety i technologię

W związku ze zbliżającym się rozpoczęciem Festiwalu Filmowego Camerimage, różnorodny Czterech festiwalowiczów, z których wszyscy są poszukiwanymi autorami zdjęć filmowych, poproszono o ocenę problemów, trendów i możliwości, jakie stoją przed tą branżą w tym roku – wszystkie tematy, które mają pojawić się podczas festiwalu, który potrwa od 11 do 18 listopada. Oto, co mieli do powiedzenia:

Mandy Walker („Elvis”, „Ukryte postacie”), która obecnie kręci Disneyowski remake „Królewny Śnieżki”, przewodniczy jury konkursu głównego Camerimage.

„Widzę, że coraz więcej kobiet strzela [film] Projekty i telewizja – w Stanach Zjednoczonych znacznie więcej kobiet kręci programy telewizyjne. Ogólnie dużo się dzieje w dziale kamer, u operatorów kamer i pierwszych AC, i zdecydowanie jest coraz lepiej. Jednak zanim kurs zbliży się do progu rentowności, należy pokonać jeszcze kilka przeszkód.

„Technologia – dla mnie, kiedy zaczynałem kręcić filmy, nie było efektów wizualnych, nie było niebieskiego ekranu, ponieważ kręciłem bardzo małe, niezależne projekty. Teraz coraz bardziej zajmuję się efektami wizualnymi od początku projektu. W przypadku „Elvisa” i „Królewny Śnieżki” jestem bardzo zaangażowany w wygląd języka wizualnego. Pierwotnie kręciłem film i robiliśmy zrzut niebieskiego ekranu, którego nie widziałem aż do Ustalono ostateczny harmonogram koloryzacji. Teraz pracuję z niesamowitymi ludźmi, którzy rozumieją, że musimy współpracować od początku ”

„Właściwie to było dla mnie naprawdę fajne doświadczenie – kręcenie zdjęć w wirtualnym świecie, praca z Unreal Engine i tym podobne. Mówię: «Spójrz, oświetlam ten zachód słońca — to jest kolor i to jest światło i sprawdzamy się nawzajem. Niektórzy cały czas podrzucamy sobie pomysły i realizujemy je również z działem artystycznym, artystami koncepcyjnymi. Dla mnie ta część mojej pracy stała się naprawdę ważna i naprawdę fajna.

Ed Lachman (Daleko od nieba, Carol), który obecnie kręci w Budapeszcie opowiadanie Marii Callas „Maria” pod okiem reżysera Pabla Larraína, bierze udział w konkursie El Conde Larraína na Camerimage.

READ  Jak odblokować odbiór polskiej telewizji z dowolnego miejsca?

„Zazwyczaj ludzie będą cię pytać o twój najnowszy film. Promowałem mój system stref EL, mój system mapowania ekspozycji i użyłem go w „El Conde”, więc Camerimage to świetne forum do dyskusji, jak dobrze to działa — dokładność śledzenia ekspozycji, wiadomo. A ja do filmów czarno-białych używam oryginalnych obiektywów Ultra Baltar z 1938 roku (wykorzystywanych w „Obywatelu Kane” i „Dotyku zła”) – jestem pewien, że ludzie będą zainteresowani omawiając to, stworzyliśmy monochromatyczną kamerę Arri LF. Ludzie będą rozmawiać. Wiesz, o najnowszych rzeczach.

„To, co najbardziej podoba mi się w festiwalu, to fakt, że mimo że jego częścią jest rywalizacja, chodzi bardziej o dzielenie się własnymi doświadczeniami i odnawianie przyjaźni. Bo młodsi i starsi autorzy zdjęć mogą się spotkać tylko na takim wydarzeniu jak Camerimage. To jest duchem jest: „Wiesz? Dla mnie to jak podróż do lat 60-tych”.

Ellen Kuras („Wieczne słońce nieskazitelnego umysłu”, „Amerykańska utopia Davida Byrne’a”), pokaz konkursowy Camerimage „Lee”, oparta na prawdziwej historii korespondenta wojennego Lee Millera, z Kate Winslet w roli głównej, w reżyserii Kuras.

„Widzę, jak wiele osób przechodzi od reżyserowania do reżyserowania, szczególnie kobiety. Ponieważ jest więcej możliwości. Wcześniej możliwości były naprawdę nikłe. Ale szczególnie teraz w telewizji jakość telewizji jest znacznie wyższa, więc jest wiele możliwości, aby ludzie mogli wkroczyć.” W roli reżysera. Znam wiele osób występujących w telenowelach, których poproszono o wyreżyserowanie odcinka, ponieważ byli tam przez cały czas.

„W moim przypadku zaczynałem od chęci kręcenia filmów jako reżyser. Tak się złożyło, że zająłem się kinem, ponieważ zacząłem kręcić własny film do pracy magisterskiej.

„To naprawdę interesujące, że wiele filmów, które wyszły w tym roku, to bardziej tradycyjne, klasyczne kino. Na przykład „Anatomy of a Fall” to świetny film. Sposób, w jaki to wszystko jest zmontowane, jest z pewnością metaforycznie skomplikowany, ale wizualnie jest w pewnym sensie …Kino klasyczne.Jest bardzo proste, nie wykorzystuje w nim zbyt wiele efektów wizualnych, a fabuła i aktorzy są w tym filmie na pierwszym planie.

READ  Daisy Jones & the Six: Riley Keough i Sam Claflin rozmawiają o byciu najlepszym zespołem na świecie

Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, autorzy zdjęć wydają się być optymistami. Z pewnością jesteśmy świadomi niewłaściwego wykorzystania sztucznej inteligencji, ponieważ nikt nie chce zostać zastąpiony. Nikt też nie chce być naśladowanym w sposób zastępujący tę pracę twórczą. Na przykład bycie Erikiem Messerschmidtem czy Calebem Deschanelem wiąże się z dużym doświadczeniem. Praca na planie i eksperymentowanie wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, więc zastąpienie tego jednym algorytmem jest parodią.

„Istnieją jednak możliwości w sztucznej inteligencji, w których możemy wykorzystać ją jako narzędzie, jeśli badamy coś mającego związek z kolorem lub jeśli chcemy zmienić światło w określony sposób, lub jeśli istnieje obraz, którym chcemy manipulować ze względów kreatywnych Myślę, że w ten sposób staje się to zabawne i ekscytujące. Wcześniej istniały ograniczenia w tym nośniku – dlatego ludzie wkładali film do piekarników i gotowali, aby zobaczyć, co da się zrobić, pewne filtrowanie, wykraczanie poza wybielanie, aby uzyskać określony wygląd Nasze narzędzia są teraz znacznie bardziej wyrafinowane.Sztuczna inteligencja zapewni możliwości zmiany wyglądu obrazu nawet w stopniu wykraczającym poza to, co wiemy obecnie.

Anthony Dodd Mantle („Slumdog Millionaire”, „Radioactive”), jeden z głównych sędziów konkursu, jest obecnie w fazie postprodukcji filmu Davida Schurmana „Pingwin i rybak”.

„W tym roku w Konkursie Głównym jest silna obecność Amerykanów. Mieszanka jest dobra, ale jest mnóstwo dużych, ciekawych filmów. To niezła różnorodność, a jeśli spojrzeć na premiery i konkurs filmów polskich, to widać, że też dużo wariacji. Często biorę udział w festiwalu. Z drugiej strony, więc miło mi, że chociaż raz zasiadam w jury – wygląda na to, że wybrałem dobry rok. Uwielbiam Pabla Larraína w El Conde i naprawdę Chcę zobaczyć Biedne rzeczy na ekranie, Ruby [Ryan] Zawsze zabawne… Bardzo się cieszę, że Napoleon, Joaquin Phoenix i Ellen Kurras zobaczą, jak dogaduje się z Kate Winslet w filmie Lee, a Rodrigo Brito nakręci świetny film ze Scorsese, Killers of the Flower Moon. Wszystkie są duże. „Myślę, że „Strefa zainteresowań” będzie bardzo interesująca i bardzo niepokojąca”.

READ  Browar LUKI organizuje swój drugi doroczny Oktoberfest od 17 września do 3 października

„Przyjrzę się technologii – jest świetna dla studentów i jest świetna dla starych rąk, takich jak ja. To będzie duża obecność w tym roku. Ale przede wszystkim kocham Toruń – myślę, że to najlepsze miejsce, to było najlepsze miejsce najlepsza oprawa i atmosfera. Większych nie musi być więcej „

„Nie mogę się doczekać spotkania ze wszystkimi studentami – to znaczy zarabiają i głodują, często jesteśmy zapraszani z biletami pierwszej klasy i mamy hotele. Mamy szczęście, jeśli chodzi o ludzi, którzy po prostu pożerają Film. Tworzą dojrzałą widownię, a podczas pytań i odpowiedzi potrafią być dość surowi.” „I to dobrze. Pytania są zawsze szczegółowe, a czasem też dość bezpośrednie, czasami politycznie. Widziałem DP z prawie tak samo dużym doświadczenie, wstań i wyjdź! Myślę, że dobrze, że mają otwarte forum.