James Seddon zamówił trzy ramy łóżek za łączną kwotę 5000 USD od internetowego sprzedawcy mebli Brosa w listopadzie ubiegłego roku do swojego pierwszego domu w Victorii.
Powiedział 9news.com.au, że ramy dotarły uszkodzone, a wezgłowia łóżek wyglądały na zużyte, więc zaplanował zwrot i odebrał je zgodnie z polityką zwrotów Brosy.
„Buduję swój pierwszy dom, ma się wprowadzić i nie mogę się wprowadzić, ponieważ kupiłem łóżka od Brossy i dotarły uszkodzone” – powiedział.
Ramy łóżek zostały odebrane 12 listopada, a Brossa powiedział mu przez telefon, że zwrot zostanie zrealizowany do 14 grudnia.
We wtorek zarządcy i wierzyciele przegłosowali całkowitą likwidację Brosy.
„Sprawdziłem w moim banku 14 grudnia i nie było zwrotu pieniędzy. Zadzwoniłem tego dnia i dostałem wiadomość głosową, aby poinformować ich, że są zarządzani od 14 grudnia” – powiedział.
Seddon twierdzi, że skontaktował się z KordaMentha w sprawie zwrotu pieniędzy i że ostatni e-mail, który otrzymał na początku stycznia, skierował go na ich stronę internetową, aby uzyskać więcej informacji.
Skontaktował się teraz ze swoim bankiem, aby zgłosić obciążenie zwrotne, ale powiedziano mu, że może to potrwać 120 dni, a on nie ma pisemnych dowodów na to zdarzenie.
„Mam 5000 $ z kieszeni. Nic mi nie zostało, żadnych mebli, pieniędzy, nic” – powiedział.
Joanna Starr znalazła się w podobnej sytuacji z Brosą po tym, jak zamówiła sofę, która miała być dostarczona 19 grudnia, ale firma upadła kilka dni wcześniej.
Star nie ma nadziei na dostarczenie zamówienia ani odzyskanie tysięcy dolarów, które wydała.
„Przegrałam ponad 2000 $ i nie mam kanapy” – powiedziała.
Twierdzi również, że wielokrotnie kontaktowała się z Brosą, Koganem, KordaMenthą i przewoźnikiem ANC, aby ulepszyć lub zwrócić jej meble, ale spotkała się z ciszą.
„Nie otrzymaliśmy żadnych odpowiedzi i nie otrzymaliśmy żadnej pomocy, odkąd to wszystko się zaczęło” – powiedziała.
Straciliśmy dużo pieniędzy i żadnej z zainteresowanych stron to nie obchodziło”.
Brosa ma niezrealizowane zamówienia o wartości 10 milionów dolarów obejmujące około 5000 klientów, w tym Starr i Seddon.
Rzecznik KordaMentha odrzucił twierdzenia, że nie kontaktowano się z klientami w sprawie likwidacji i ich zamówień i powiedział, że dołożył wszelkich starań, aby odpowiedzieć na wszystkie e-maile.
„Więc my Przegapiliśmy wiadomość e-mail, za którą przepraszamy.”
„Niestety, z punktu widzenia kosztów administratorzy nie mogą i niepraktycznie rozmawiają z każdym klientem, a oni otrzymali tysiące e-maili i wiele połączeń.
„Poświęcenie im osobistej uwagi byłoby ogromnym kosztem, który zmniejszyłby zwrot dla wierzycieli”.
Rzecznik powiedział, że urzędnicy nadal odpowiadają klientom i publikują w Internecie dokumenty „najczęściej zadawane pytania” dla niezabezpieczonych wierzycieli.
KordaMentha powiedział, że istnieją dwie grupy klientów: pierwsza to klienci, których zamówienia są ustalone, a Kogan je dostarczy.
Rzecznik Kogan powiedział, że firma jest w trakcie rozliczania zapasów Brosa w australijskich magazynach, a zamówienia mają być dostarczane do klientów.
„Kogan zajmuje się złożonym procesem odbioru towarów z magazynu Prusa i poinformuje wszystkich zaangażowanych klientów o przydzielonych towarach po zakończeniu odbioru” – powiedział rzecznik.
Można się tego spodziewać przed końcem lutego”.
Drugi to klienci, których zamówień nie ma w magazynach, są one produkowane za granicą lub są w tranzycie. Stali się niezabezpieczonymi wierzycielami.
„Urzędnicy nie mają możliwości dostępu do tych przedmiotów, ponieważ Brosa nie ma pieniędzy, aby im zapłacić, a producenci i przewoźnicy nie będą ich dostarczać, jeśli nie otrzymają zapłaty” – powiedział rzecznik.
Administrator Richard Tucker wcześniej stwierdził, że druga grupa raczej nie otrzyma zamówień ani zwrotów.
„Przy ograniczonej gotówce do handlu i fizycznych kwotach należnych dostawcom i sprzedawcom, niektórzy klienci nie otrzymają zamówień” – powiedział.
Seddon i Starr należą do drugiej kategorii.
Obaj agenci są sfrustrowani sytuacją, ale nadal szukają odpowiedzi.
„Nigdy nie zobaczymy naszych mebli i spoczywa na nas odpowiedzialność za odzyskanie pieniędzy z naszych banków” – powiedział Starr.
– Wkurza mnie to – powiedział Seddon.
W Australii rośnie 20 miejsc pracy
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu