Korean Air dołącza do rosnącej listy linii lotniczych planujących emeryturę dla Airbusa A380, w którym to przypadku flota Boeingów 747-8 będzie również gotowa do cięcia.
Południowokoreańskie linie lotnicze planują umieścić swojego giganta na pastwisku w ciągu najbliższych pięciu lat – i dotyczy to nie tylko 10 samolotów A380 linii Korean Air, ale sześciu odziedziczonych po A380. Przejęcie konkurencyjnej linii Asiana Airlines za 2,2 miliarda dolarów.
Flota A380 Asiana zostanie zintegrowana z koreańskimi samolotami do 2024 roku, ale gigantyczny samolot zniknie w ciągu dwóch lat od dostawy.
„A380s opuści flotę Korean Air w ciągu pięciu lat” – potwierdził w publikacjach branżowych dyrektor generalny Korean Air, Walter Cho. Lot globalny w tym tygodniu.
Korean Air była siódmą linią lotniczą, która zarejestrowała się na piętrowy samolot, z pierwszymi dostawami w 2011 roku.
Oprócz wygodnego salonu dla pasażerów pierwszej klasy i przestronnego baru koktajlowego klasy biznesowej, wyjątkowym akcentem przewoźnika był sklep wolnocłowy w tylnej części piwnicy.
Wysokiej jakości kosmetyki, perfumy i likiery przyciągają wzrok i otwierają portfel lub torebkę, a interfejs umożliwia pasażerom przeglądanie rzeczywistych przedmiotów, a nie tylko przeglądanie broszury.
Każda butelka na wystawie jest wyposażona w wytrzymały magnes na spodzie, który utrzymuje ją na miejscu podczas turbulencji, chociaż alkohol jest również przechowywany w taksówkach oraz przy startach i lądowaniach.
Otwarte na czas każdego lotu i obsługiwane przez pełnoetatowego asystenta sprzedaży, Korean Air skrupulatnie obstawia, że dochód ze zwiększonej sprzedaży bezcłowej zrekompensuje utratę dwóch rzędów foteli ekonomicznych, które wymieniono w sklepie.
Ale to wszystko wkrótce będzie już przeszłością – i podczas gdy nowocześniejszy Boeing 747-8 Intercontinental Korean Air na krótko stanie się flagowym okrętem dalekiego zasięgu członka SkyTeam po uziemieniu A380, flota Boeingów 747-8I również pójdzie w jego ślady w ciągu dziesięciu lat – mówi CEO Chu.
Przyszłość Korean Air będzie należeć do samolotów dwusilnikowych, takich jak Boeing 777-300ER i Boeing 787 Dreamliner, z możliwością dołączenia do rodziny Boeinga 777-9.
„Myślę, że Boeing 777 jest jednym z najbardziej udanych samolotów w historii lotnictwa” – powiedział Chu. „Na pytanie, powiedziałbym, że B777-300ER to mój ulubiony model”.
„Chociaż nie wykluczyłem Boeinga 777X, jest kilka punktów, które wciąż wymagają sprawdzenia. Mógłbym rozważyć to w następnej kolejności, ale nie sądzę, abyśmy przez jakiś czas mieli tak duży popyt na nowe samoloty, jak mieliśmy już dużą liczbę samolotów w eksploatacji lub w zamówieniu.”
Przeczytaj także: Stylowe koncepcje Airbusa A380 pierwszej klasy Singapore Airlines
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu