Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kraje podejmują ścisłe ostateczne decyzje dotyczące najlepszych międzynarodowych funkcji

Kraje podejmują ścisłe ostateczne decyzje dotyczące najlepszych międzynarodowych funkcji

Zwycięzcy z Cannes, tacy jak „Zamknij” i „Decyzja o odejściu”, mają przewagę, podczas gdy kraje takie jak Francja podejmują trudne decyzje o ekstradycji.

Ten artykuł zawiera poprzednią wersję IndieWire Najlepsza funkcja międzynarodowa Prognozy na rok 2023 Oskary. Regularnie aktualizujemy nasze prognozy przez cały sezon nagród i ponownie publikujemy poprzednie edycje (takie jak ta), aby czytelnicy mogli śledzić zmiany w tym, jak zmienił się wyścig o Oscara. Aby zapoznać się z najnowszą informacją o najlepszych uczestnikach 95. Oscarów, zobacz Centrum Przewidywania Oscarów 2023.

Będziemy aktualizować te prognozy przez cały sezon nagród, więc sprawdzaj IndieWire pod kątem wszystkich naszych typów na Oscary 2023. Nominacje są głosowane od 12 stycznia do 17 stycznia 2023 r., a oficjalne nominacje do Oscara ogłoszone są 24 stycznia 2023 r. Ostateczny głosowanie odbywa się od 2 stycznia do 17 stycznia 2023 r. do 7 marca 2023 r. Wreszcie zagłosuj na 95. Oskary Transmisja będzie wyemitowana w niedzielę 12 marca i będzie transmitowana na żywo w ABC o 20:00 EST / 17:00 PT.

IndieWire, wiceprezes ds. strategii redakcyjnej i redaktor naczelny, Eric Kohn, wypełnia obecnie Anne Thompson w sprawie aktualizacji prognoz dla tej kategorii. Sprawdź jej wstępne przemyślenia na temat tego, czego się spodziewać podczas 95. Oscarów tutaj.

warunki wyścigu

Niewiele kategorii Oscara innych niż „Najlepszy film” generuje tyle samo uwagi Najlepszy Międzynarodowy Film Fabularny. Kino nieanglojęzyczne walczy o szersze uznanie podczas rozdania Oscarów przynajmniej od historycznego zwycięstwa dla najlepszego filmu dla „Pasożyta” w 2020 roku, podczas gdy ta sama kategoria nadal wywołuje kontrowersje w całym procesie, biorąc pod uwagę, że każdy kraj może zgłosić tylko jeden film, aby rywalizować o krótką kategorię.

Wielu z nich już to zrobiło w tym roku. 3 października to oficjalny termin składania przez Akademię zgłoszeń do krótkiej listy, która zostanie ogłoszona 21 grudnia, ale kilku głównych pretendentów wykonało już ciężką pracę.

Jednak biorąc pod uwagę, że cieszące się uznaniem filmy z Austrii, Belgii, Francji, Korei i Polski walczą o uwagę teraz, gdy ich pokazy zostały zakończone, nadal trudno nazwać tę kategorię. W ciągu ostatniej dekady lider w tej klasie szybko się ugruntował: „Fantastyczna kobieta”, „Roma”, „Pasosite” i „Drive My Car” miały dobrą pozycję, by odnieść ostatnie zwycięstwa. W tym roku tak nie było, choć zgłoszono większość filmów o największej szansie na nominację.

Zawiera zestaw To było Zdobywcy nagród chcą zachować ciągłość zdobywania nagród. Najbardziej widocznym przyjaznym pretendentem Akademii jest „Close”, belgijskie zgłoszenie, które zdobyło główną nagrodę na festiwalu. Drugie dzieło reżysera „Dziewczyny”, Lukasa Dhonta, odkrywa, że ​​31-letni reżyser przedstawia emocjonalną historię 13-letniego chłopca (Eden Dambrine), który ponosi nieoczekiwaną stratę, i to jest dokładnie ten rodzaj delikatnej łzy, która z pewnością zaspokoić aspekty szerokiego zakresu akademickiego. Być może właśnie to skłoniło A24, która obecnie publikuje tylko kilka nieanglojęzycznych filmów, do zakupu go do dystrybucji w USA. Nie pobijcie belgijskich autorów Jean-Pierre’a i Luca Dardenne’a za belgijską kapitulację, gdy ich „Torre and Lucita” również pokazano w Cannes, ale ta pogarda nie była wielką niespodzianką, ponieważ „Close” ma największą publiczność.

„Decyzja o odejściu”

HIFF

READ  Anthony Mackie chce sequela Real Steel jako Mad Max

Jednak pomimo całej „bliskiej” miłości, Dhont jest wciąż na wczesnym etapie swojej kariery, a Park Chan-wook spóźnia się z uznaniem Akademii. Koreański autor cieszy się dużą popularnością na arenie międzynarodowej, odkąd dwie dekady temu Sympathy for Mr. Vengeance i Old Boy umocniły jego zamiłowanie do krwawych thrillerów. Jednak „Decyzja o odejściu” otwiera większą publiczność fajnym filmem noir o detektywie śledzącym morderczą kobietę, która mogła lub nie zabiła swojego męża. Park zdobył nagrodę dla najlepszego reżysera w Cannes, a MUBI prowadzi kampanię na rzecz szerszego uznania jego pracy, gdy film pojawia się na festiwalach w Ameryce Północnej.

Innym ważnym pretendentem do Cannes był „EO”, niemal bezsłowna opowieść o zbłąkanym osiołku wyreżyserowana przez 83-letniego Jerzego Skolimowskiego. Film, rodzaj nowoczesnej aktualizacji filmu Roberta Bressona Au Hasard Balthazar, znalazł w Cannes wielu fanów, którzy przyjęli jego przesłanie o zwierzęcej inteligencji. Podobnie jak Park, Skolimowski nie był doceniany przez Akademię, która nigdy nie nominowała go do Oscara. Dystrybutorzy Janus Films i Sideshow, którzy zorganizowali w tym roku „Drive My Car”, aby zdobyć Oscara w tej kategorii, mają duże nadzieje na utrzymanie „EO” w poważnym sporze po zgłoszeniu go przez Polskę.

Najlepsza funkcja międzynarodowa Konkurencyjne filmy muszą być w większości pokazywane w języku innym niż angielski, ale język ten nie musi być językiem dominującym w krajach, które je prezentują. Tak jest w przypadku zwycięzcy najlepszego scenariusza w Cannes, „Chłopca z nieba”. Szwecja zaprezentowała dramat arabski w reżyserii Tareka Saleha, którego akcja toczy się w Egipcie i był w dużej mierze kręcony w Stambule. Saleh, obywatel Szwecji, któremu odmówiono wjazdu do Egiptu, napisał scenariusz do tego eleganckiego dramatu o synu rybaka, który podczas studiów na prestiżowym uniwersytecie w Kairze zostaje wciągnięty w polityczny i religijny spisek.

Złożony, powolny obraz instytucjonalnej korupcji i szpiegostwa doprowadził do porównań do Johna le Carré i Johna Grishama, a brak takich staromodnych narracji z hollywoodzkich studiów może oznaczać, że „Chłopiec z nieba” trafia w gust wielu jego członków naukowców, którzy tęsknią za paranoicznymi thrillerami. Film nie ma jednak jeszcze amerykańskiego dystrybutora, który na razie spowalnia jego rozmach.

Dania zrobiła kolejny wpis w Cannes, „Święty Pająk”, choć – podobnie jak „Chłopiec z nieba” – jest to perskojęzyczny film, który nigdy nie mógłby powstać w kraju, w którym się odbywa (nakręcono go w Iranie, a nakręcono w Jordan, thriller Ali Abbasi opowiada o prawdziwej historii seryjnego mordercy, który atakował prostytutki. Słynny debiut Abbasiego „Border” przyniósł mu nominację do makijażu i włosów, ale ten naturalny wygląd mizoginii w Iranie jest Bardziej oryginalny dramat W kontekście „zodiaku”, ze społeczną passą faktów, która może w znaczący sposób wpłynąć na wyborców.

Vicky Cripps jako cesarzowa Sisi w staniku.

To było

READ  Robert Downey Jr. wygląda nie do poznania w rolach nadchodzącego serialu The Sympathizer

Kolejny tytuł z Cannes, oparty na prawdziwej historii, również stanowi dobre ujęcie w tej kategorii, a IFC Films prowadzi kampanię na rzecz austriackiego filmu „Corsage”, którego premiera miała miejsce na festiwalu Un Certain Regard. Akcja filmu rozgrywa się w Wiedniu w 1877 roku. W filmie występuje Vicki Krebs jako zadziorna księżna Elisabeth Amalie Eugenia z Bawarii, cesarzowa Austrii i królowa Węgier, która kończy 40 lat i zmaga się z niuansami życia królewskiego. Podczas gdy Krieps toczy zaciętą walkę o pierwsze miejsce w konkurencyjnej kategorii dla najlepszej aktorki, uznanie dla jej roli daje filmowi szansę na nagrodę dla najlepszego międzynarodowego filmu fabularnego.

Krajem, który w ostatnich tygodniach wywołał najwięcej spekulacji na temat tej kategorii, jest Francja. Mimo dobrze udokumentowanego kultu kina, country Nie zdobył Oscara od 30 lat, co wywołało niedawne skargi, że proces zgłaszania dawał nieuczciwą przewagę tytułom, które miały duże szanse na wygraną lub nie, ponieważ prezes festiwalu Thierry Frémaux odegrał znaczącą rolę w panelu (zeszłoroczne zgłoszenie „Titane” nie znalazło się nawet na podręczna lista) . W tym roku francuska minister kultury Rima Abdelmalek dokonała przeglądu tego procesu, tak aby nowy komitet co roku wybierał zgłoszenie – i jako taki ostateczny wybór nie był pokazywany w Cannes.

Zamiast tego debiutancki film fabularny Alice Diop „Święty Omer” zdobył tej jesieni w Wenecji główną nagrodę jury i nagrodę dla najlepszego debiutu filmowego, gdzie miał premierę. Film został nabyty przez Neon Label Super Ltd., która pokonała czterech innych francuskich pretendentów na krótkiej liście, w tym „One Fine Morning” zwycięzcy dwutygodniowej edycji Mii Hansen-Løve. (Dystrybutor Sony Pictures Classics nadal może prowadzić kampanię, aby zagrać Léę Seydoux w roli najlepszej aktorki).

Diop, która w ostatnich latach wyreżyserowała kilka popularnych filmów dokumentalnych, przygląda się z bliska wciągającej historii młodej powieściopisarki (Kayije Kagame), której próba napisania remake’u legendy o Medei sprawia, że ​​przygląda się sprawie imigrantki, która zamordował jej córkę. Te długie notatki są połączone z samotnymi doświadczeniami autorki, gdy planuje ona urodzić i zastanowić się nad wyzwaniami, przed którymi stoją czarne kobiety, które nadal przenikają przez Francję w czasach współczesnych.

„Święty Omar”

Wenecja

Spośród głównych pretendentów w tej kategorii, „Święty Omer” jest jednym z najbardziej wymagających i ambitnych, ponieważ obejmuje kilka rozległych sal sądowych zbudowanych wokół potężnych monologów. Może to utrudnić oglądanie go widzom domowym Sala pokazowa Akademii, ale inni, którzy widzą ją w teatrze, mogą być zaintrygowani jej przytłaczającymi zaklęciami. Francuski przemysł będzie mocno naciskał, aby film został pokazany – a Diop, urodzony przez senegalskich rodziców, może pobudzić afrykańską społeczność filmową, ponieważ w tym roku na kontynencie nie ma większych konkurentów.

Wreszcie Alcarràs zdobył Złotego Niedźwiedzia Berlinale niespodzianka arthouse W swojej rodzinnej Hiszpanii pokonała bardziej oczywiste nagłówki biznesowe, aby w tym roku zaprezentować kraj. Drugie dzieło 35-letniej katalońskiej reżyserki Carli Simon to naturalne spojrzenie na wiejską społeczność, w której rodzina walczy o przyszłość swojej brzoskwiniowej farmy po śmierci patriarchy, a właściciel próbuje ich eksmitować. Choć nie jest tak krzykliwy, jak niektórzy inni pretendenci, jest to imponujące dzieło, które może zrobić wrażenie na wielu widzach (podobnie jak przewodniczący berlińskiego jury M Knight Shyamalan).

READ  7 rzeczy do zrobienia w długi weekend Dnia Pamięci w hrabstwie Bucks

Te opcje wejdą w życie w nadchodzących tygodniach, ale oficjalne zgłoszenia to nie wszystko.

„Bardo”

Dzięki uprzejmości Netflix / SeoJu Park

Potencjalny konkurent w Wenecji niedawno trafił do tej kategorii z Netflixa, którego kampania „Rzym” pomogła przekonać Akademię do zmiany nazwy kategorii z „Najlepszy film nieanglojęzyczny” po tym, jak Alfonso Cuarón wypowiedział się przeciwko niej. Serial przyniósł Bardo, fałszywą kronikę garści prawd meksykańskiego reżysera Alejandro G.

Jednak film (który reżyser przycięte o 22 minuty W ostatnich tygodniach) znalazł pierwszych fanów Telluride wśród filmowców i aktorów, takich jak Barry Jenkins i Cate Blanchett, co może dobrze wróżyć trajektorii kampanii. Surrealistyczne podejście Iñárritu, łączące komedię z ciężkimi egzystencjalnymi tematami, będzie nadal generować silne reakcje na trajektorię kampanii – ale Meksyk nie określił jeszcze swojego oficjalnego zgłoszenia do tej kategorii. Jeśli z jakiegoś powodu film Bardo się nie powiedzie, spodziewaj się, że Netflix przepchnie tego dwukrotnego zwycięzcę Best Director do innych kategorii.

Nie byłby jedynym, który dostałby to zastrzyk. Indie Zignoruj ​​epicki ruch Tollywood „RRR” Pomimo tego, że był wielkim hitem w USA, gdzie był wielkim hitem i przez wiele tygodni był na szczycie list przebojów Netflix. (Zamiast tego stan zapewnił „Chhello Show”). Jednak rozmach „RRR” trwa nadal w innych kategoriach, ponieważ reżyser SS Rajamouli podróżuje po Stanach Zjednoczonych, a także może przebić się do kategorii Najlepszy film. Ta perspektywa zapewnia, że ​​międzynarodowe kino będzie częścią tegorocznego sezonu Oscarowego w sposób, który wykracza poza ramy jednej kategorii o pięć slotów.

Zakwalifikowani kandydaci są wymienieni w porządku alfabetycznym. Żaden film nie będzie uważany za ulubiony, dopóki go nie zobaczymy. Pełną listę zamówień międzynarodowych można znaleźć tutaj.

Top:
„Chłopiec z nieba” (Tariq Saleh, Szwecja)
„Zamknij” (Lukas Dhont, Belgia)
„Korsage” (Marie Kreutzer, Austria)
„EO” (Jerzy Skolimowski, Polska)
„Decyzja o odejściu” (Park Chan-wook, Korea)
„Święty Omer” (Alice Diop, Francja)

Konkurenci:
„Cała cisza na froncie zachodnim” (Edward Berger, Niemcy)
„Alcarràs” (Carla Simon, Hiszpania)
„Argentyna, 1985” (Santiago Mitre, Argentyna)
„Bardo” (Alejandro Gonzalez Inarritu, Meksyk)
„Nostalgia” (Mario Marton)
„Portret dziewczyny” (Ali Habasalu, Finlandia)
„Kawałek nieba” (Michael Koch, Szwajcaria)
„Powrót do Seulu” (Devi Chu, Kambodża)
„Cicha dziewczyna” (Colm Berriad, Irlandia)

Udział: Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami filmowymi i telewizyjnymi! Zapisz się do naszych biuletynów e-mail tutaj.