Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Linie lotnicze Qantas wysyłają lot ratunkowy do Azerbejdżanu po tym, jak uwięzieni pasażerowie zostali pozostawieni w ciemności | Qantas

Oczekuje się, że pasażerowie Qantas, którzy utknęli w Azerbejdżanie po awaryjnym lądowaniu, przybędą do Londynu przed Bożym Narodzeniem, po tym, jak linia lotnicza wysłała lot ratunkowy z Australii.

Lot ratunkowy opuścił Sydney o godzinie 11:40 w sobotę i miał odebrać pasażerów z lotniska w Baku i kontynuować lot do Londynu, przylatując „wcześnie rano w Boże Narodzenie”, zgodnie z oświadczeniem wydanym przez Qantas w sobotę po południu.

Lot z Singapuru do Londynu Lądował awaryjnie na lotnisku w Baku w piątek z powodu obaw przed dymem w ładowni, ale wstępne dochodzenie nie wykazało śladów dymu. Qantas później powiedział, że katastrofa była prawdopodobnie spowodowana awarią czujnika.

Pasażerowie zostali pozostawieni bez potwierdzenia, w jaki sposób dostaną się do Londynu przez prawie 24 godziny po wylądowaniu o 7 rano czasu lokalnego w piątek rano. Niektórzy pasażerowie korzystali z mediów społecznościowych we wczesnych godzinach sobotniego poranka, kiedy linia lotnicza nie oferowała żadnej komunikacji od godziny 16:00 poprzedniego dnia.

Witaj Qantas Jestem teraz na twoim locie QF1 i utknąłem w Baku z powodu awaryjnego lądowania. Czy możesz przekazać nam jakieś informacje na temat następnego lotu? Nie mamy żadnych informacji od godziny 16:00 czasu lokalnego, czyli 9 godzin temu. Najwyraźniej v chce wiedzieć i nie może spać, myśląc o tym.

– James Cherry (@jameswcherry) 23 grudnia 2022 r

Guardian Australia rozmawiał z Julią i Kendallem Brownami, którzy podróżowali z dwójką małych dzieci w wieku sześciu i czterech lat, kiedy obudzili się w Baku w sobotę rano, wciąż mając „potwierdzone informacje od Qantas o tym, kiedy możemy stąd wyjechać”.

Julia, która jest Angielką, od czterech lat nie może wrócić do domu z powodu pandemii Covid-19, a wizyta miała być pierwszym spotkaniem jej dzieci z kuzynami. Jej rodzice również po raz pierwszy mieli razem sześcioro wnucząt.

„Mogliśmy mieć połowę ceny w lipcu, ale nie można płacić za świąteczne wspomnienia” – powiedziała Julia.

Kendall powiedział: „Czy naprawdę będziemy tęsknić za Bożym Narodzeniem? Im dłużej idziemy bez ostatecznego wyjścia, tym bardziej zbliżamy się do wyniku lub realnej możliwości”.

Julia i Kendall Brown oraz ich dzieci.

Pierwszą oznaką wykolejenia ich wakacji było włączenie świateł w kabinie na sześć godzin przed lotem.

Jeden z członków załogi samolotu był „naprawdę wstrząśnięty” – powiedział Kendall [the lead steward’s] Facet, który wtedy wiedział, że coś jest na rzeczy.”

Kendall powiedział, że kilku pasażerów zauważyło zmianę kierunku samolotu na planie lotu, zanim ostatecznie ogłosili to ponad 90 minut po włączeniu świateł w kabinie.

Kendall powiedział, że samolot poruszał się przez około pół godziny w otoczeniu pojazdów ratunkowych. „Był stos pomocy lokalnej, ale nikt nie zbliżył się do samolotu”.

Powiedział, że pasażerom powiedziano, że najprawdopodobniej jest to usterka czujnika, ale „to było niepokojące. Jeśli w samolocie był pożar, jeśli to nie była usterka, dlaczego wciąż tu siedzimy?”

Dłuższe oczekiwanie nastąpiło w terminalu lotniska w Baku, gdzie Brownowie spędzili ponad 11 godzin.

Ponieważ Baku nie było regularnym celem Qantas, linia lotnicza nie posiadała personelu naziemnego na lotnisku, a także musiała zorganizować dla utkniętych pasażerów w celu uzyskania wiz.

„Minęło trzy i pół godziny, zanim rozdano butelki z wodą, a godzinę później wystawiono torby z kanapkami dla ludzi do jedzenia” – powiedziała Julia. „Ale chodziliśmy godzinami bez żadnych aktualizacji”.

Dwanaście godzin po tym, jak samolot wylądował w Azerbejdżanie o 7 rano, Brownowie przybyli do hotelu Marriott, a Julia i ich dzieci spały w hotelowym lobby, podczas gdy Kendall czekała na odprawę.

Qantas przeprosił klientów i podziękował Podziękowali im za cierpliwość, podczas gdy linia lotnicza sfinalizowała plany naprawcze.

„Noc spędzili w hotelu Marriott, zapewniono im posiłki i transport” – poinformowały linie lotnicze.

„Chcielibyśmy również podziękować pilotom i załodze, którzy zarządzali uszkodzonym serwisem za ich profesjonalizm i obsługę klienta”.

„Nie mogę mówić wystarczająco dobrze osobiście o pracownikach Qantas w samym samolocie” – powiedział Kendall.

Qantas powiedział, że samolot obsługujący lot ratunkowy był jedną z operacyjnych części zamiennych, które firma ma w gotowości w okresie świątecznym, „aby pomóc w odzyskaniu klientów w przypadku nieprzewidzianych zakłóceń, takich jak ta”.

Linie Qantas podziękowały rządowi Australii i siedmiu rządom innych krajów za „przyspieszone przetwarzanie niezbędnych zezwoleń na plan podróży na jednorazowy lot ratunkowy”.

Inżynierowie Qantas podróżują również z Londynu i Sydney, aby sprawdzić A380 w Baku.

READ  Trzej naukowcy zajmujący się informacją kwantową wymieniają wspólnych zdobywców Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki