Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Lot Qantas na Filipiny zmuszony do powrotu do Sydney, gdy władze zamykają przestrzeń powietrzną |  Wiadomości z Australii

Lot Qantas na Filipiny zmuszony do powrotu do Sydney, gdy władze zamykają przestrzeń powietrzną | Wiadomości z Australii

Kierunek do Manili Qantas Samolot musiał zawrócić w trakcie lotu i wrócić do Sydney po tym, jak awaria kontroli ruchu lotniczego zmusiła władze Filipin do zamknięcia przestrzeni powietrznej kraju.

Lot QF19 opuścił Sydney tuż przed godziną 13:00 czasu lokalnego w Nowy Rok i był po około trzech godzinach ośmiogodzinnego lotu, kiedy piloci dowiedzieli się, że nie będą mogli wylądować w miejscu docelowym samolotu.

„Wszystkim liniom lotniczym odmówiono dostępu do Manili w niedzielne popołudnie, ponieważ lokalne władze zamknęły lokalną przestrzeń powietrzną. Oznaczało to, że nasz lot z Sydney musiał zawrócić” – powiedział rzecznik Qantas.

Po przelocie nad północnym wybrzeżem Queensland Airbus A330 zawrócił i skierował się z powrotem do Sydney.

Samolot został następnie zatankowany na lotnisku w Sydney i odleciał ponownie około 23:30 w niedzielę, kierując się do Manili, po ponownym otwarciu filipińskiej przestrzeni powietrznej. Samolot linii Qantas przyleciał do Manili w poniedziałek rano.

Dziesiątki tysięcy podróżnych utknęło na filipińskich lotniskach z powodu nieprawidłowego działania kontroli ruchu lotniczego w wyniku przerwy w dostawie prądu, która uszkodziła sprzęt komunikacyjny i radarowy w najbardziej ruchliwym węźle komunikacyjnym kraju w Manili.

Ponad 360 lotów do innych lotnisk regionalnych zostało opóźnionych, odwołanych lub przekierowanych, co dotknęło około 56 000 pasażerów na międzynarodowym lotnisku Ninoy Aquino (NAIA) w Manili. Wpłynęło to również na operacje na niektórych innych lotniskach.

Pasażerowie czekają na informacje o swoich lotach na międzynarodowym lotnisku Ninoy Aquino w Manili po tym, jak władze zamknęły lokalną przestrzeń powietrzną. Zdjęcie: Kevin Tristan Espiritu/AFP/Getty Images

Loty do innych międzynarodowych miejsc docelowych również zostały objęte zakazem korzystania z przestrzeni powietrznej kraju. Nie było jasne, ile przelotów zostało dotkniętych.

Awaria nastąpiła, ponieważ wiele osób zaczęło wracać do stolicy do pracy i szkoły po świętach Bożego Narodzenia i Nowym Roku.

READ  Ceny benzyny wzrosły w Australii, Władimir Putin zwrócił się o pomoc wojskową do Chin, a Wołodymyr Zełenski ostrzegł przed atakiem NATO; Trwa sprzątanie powodzi w NSW, liczba przypadków nowego koronawirusa rośnie w NSW

Jaime Bautista, filipiński sekretarz ds. transportu, przeprosił pasażerów za niedogodności.

Bautista powiedział, że Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym, które kontroluje loty przychodzące i wychodzące, „zawaliło się” z powodu przerwy w dostawie prądu, która doprowadziła do utraty łączności, radia, radaru i Internetu.

Powiedział, że stary system powinien zostać natychmiast zaktualizowany i że potrzebna jest kopia zapasowa.

„To problem z systemem zarządzania ruchem lotniczym” – powiedział na konferencji prasowej. „Jeśli porównasz nas z Singapurem, jest duża różnica, są co najmniej 10 lat przed nami”.

Na stanowiskach odprawy w całym kraju miały miejsce chaotyczne sceny, gdy tysiące ludzi próbowało zmienić rezerwację biletów lub dowiedzieć się, kiedy wystartują ich loty.

Inni, którzy weszli na pokład swoich samolotów przed ogłoszeniem awarii, czekali godzinami, po czym zostali wysiedleni.

Do późnej niedzieli lotnisko w Manili wznowiło normalne usługi.

Lotnisko poinformowało, że lot Philippine Airlines z Brisbane był pierwszym samolotem, który wylądował po „usterce”.

Na filmach i zdjęciach opublikowanych w mediach społecznościowych widać długie kolejki na lotnisku i personel linii lotniczych rozdający paczki z jedzeniem i napojami pasażerom, którzy utknęli w martwym punkcie.

Manuel Pangilinan, prezes filipińskiego konglomeratu telekomunikacyjnego PLDT, powiedział na Twitterze: „Powiedziano nam, że radar i urządzenia nawigacyjne NAIA nie działają. Byłem w drodze do domu z Tokio – 3 godziny do lotu, ale musiałem wrócić do Hanedy.

„Sześć godzin daremnego lotu, ale powodującego niedogodności dla podróżnych i straty dla turystyki i biznesu, jest przerażające. Tylko w PH. Westchnienie”.

Philippine Airlines i tanie linie lotnicze Cebu Pacific poinformowały, że zaoferowały pasażerom planowanym lot w niedzielę bezpłatną zmianę rezerwacji lub opcję zamiany biletów na kupony.

– Z Reuters i Agence France-Presse