Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Muzeum Brytyjskie: Sukces chińskiej aplikacji TikTok zwiększa liczbę wezwań do zwrotu artefaktów

Muzeum Brytyjskie: Sukces chińskiej aplikacji TikTok zwiększa liczbę wezwań do zwrotu artefaktów

  • Napisane przez Fan Wang i Derek Kay
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, YouTube/Ucieczka z PM

Skomentuj zdjęcie,

Ucieczka z Muzeum Brytyjskiego opowiada historię jadeitowego imbryka, który staje się człowiekiem i pragnie wrócić do Chin.

Seria krótkich filmów stała się wirusowa w Chinach, co wzmocniło wezwania do Muzeum Brytyjskiego o zwrot chińskich artefaktów.

Opowiada historię jadeitowego imbryka, granego przez kobietę, szukającą drogi powrotnej do Chin.

Słynne na całym świecie muzeum znalazło się pod presją po tym, jak w zeszłym miesiącu zgłoszono „zagubienie, kradzież lub uszkodzenie 2000 skarbów”.

Skandal wywołał żądania zwrotu skarbów ze strony Chin i innych krajów.

pod tytulem Ucieczka z Muzeum Brytyjskiegotrzyczęściowy serial autorstwa chińskich wpływowych osób zajmujących się mediami społecznościowymi opowiada historię jadeitowego czajniczka, który ożywa i przybiera ludzką postać, gdy próbuje uciec z muzeum.

Jej pragnienie? Aby wrócić do Chin, spotyka na ulicach Londynu pomoc chińskiego dziennikarza.

Czajniczek jest prawdziwym antykiem i stosunkowo nowym nabytkiem w British Museum. Został wykonany w 2011 roku przez chińskiego artystę specjalizującego się w misternych rzeźbach z jadeitu.

Chociaż nie jest to dokładnie zabytek kultury, precyzyjna technika zastosowana do wykonania miski jest rzemiosłem unikalnym w Chinach i odbiła się szerokim echem wśród chińskiej opinii publicznej.

Seria, wydana po raz pierwszy w chińskiej wersji TikTok, Douyin, została odtworzona na platformie 270 milionów razy. Zaobserwowano także, że jego twórcy, którzy podają się za niezależnych twórców treści, w ciągu jednego tygodnia zdobyli ponad pięć milionów obserwujących w chińskich aplikacjach społecznościowych.

Ten hit zainspirował także inne wpływowe osoby do przebierania się za postacie ze starożytnych chińskich obrazów i rzeźb.

O ile tradycyjne media szybko rozszyfrowały tajemnicę sukcesu serialu, użytkownicy mediów społecznościowych przypisują ją przekazowi „powrotu do domu”.

Źródło obrazu, YouTube/Ucieczka z PM

Skomentuj zdjęcie,

Wystawa wywołała wśród Chińczyków wezwania do zwrotu skarbów

„Być może chińskich zabytków kultury znajdujących się w British Museum również brakuje teraz w ich ojczyźnie. Można je jednak ustawiać jedynie na zatłoczonych straganach. Czy pomyślą „Zabierz mnie do domu”, kiedy zobaczą tam chińskie twarze?” Przeczytaj jeden z najbardziej lubianych komentarzy na temat Douyina.

„W końcu nadejdzie dzień, w którym… [the items] Wróć do domu z godnością” – skomentował inny użytkownik Weibo.

Dziedzictwo kulturowe i własność stały się w ostatnich latach bardziej drażliwym tematem dla Chińczyków w obliczu rosnących nastrojów nacjonalistycznych. Prezydent Xi Jinping w dalszym ciągu nawołuje do silnej chińskiej tożsamości w obliczu rosnących napięć z Zachodem.

W zeszłym roku luksusowa marka Dior została oskarżona o „kulturowe przywłaszczenie” tradycyjnego chińskiego wzoru na jednej ze spódnic, co wywołało reakcję w Internecie i protesty przed sklepami.

Na początku tego roku, w okolicach Księżycowego Nowego Roku, wideo przedstawiające chińską influencerkę odwiedzającą muzeum stało się wirusowe w Douyin, a użytkowniczka stwierdziła, że ​​ze względu na skarby tęskni za domem. Komentarz sugerujący przekształcenie Treasure Escape w anime inspirowane serią.

Gazeta, znana jako rzecznik Pekinu, podała: „Formalnie zwracamy się do Muzeum Brytyjskiego o bezpłatny zwrot do Chin wszystkich zabytków kultury chińskiej zdobytych niewłaściwymi kanałami”.

To nie pierwszy raz, kiedy Chiny wysuwają takie żądania, co odzwierciedla również wezwania z innych krajów, w tym Sudanu, Nigerii i Grecji, z których wszystkie zwróciły się do British Museum o zwrot skradzionych artefaktów.

Muzeum Brytyjskie od dawna twierdzi, że najlepiej jest chronić takie skarby, ale krytycy twierdzą, że niedawne kradzieże pokazują, że ten argument już nie jest aktualny.