Z pojemnością 19 pasażerów, zasięgiem 8000 mil morskich (14 800 km) i prędkością maksymalną 0,94 Macha, kolejny samolot ma wejść do służby w 2025 roku, zgodnie z oświadczeniem Bombardiera.
Wiadomość pojawiła się po tym, jak pojazd testowy Global 7500 przełamał barierę dźwięku podczas lotu testowego w maju ubiegłego roku, osiągając prędkość ponad 1,015 Macha.
Samolot, któremu towarzyszył samolot pościgowy NASA F/A-18, stał się pierwszym samolotem klasy transportowej, który w wyniku lotu leciał z prędkością ponaddźwiękową na zrównoważonym paliwie lotniczym (SAF), mówi Bombardier.
„Global 8000 opiera się na wyjątkowych funkcjach Global 7500, zapewniając naszym klientom pionierski samolot nowej ery” – powiedział w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny Bombardier, Eric Martel.
Testy w locie Global 8000 na pojazdach testowych Global 7500 już się rozpoczęły.
Bombardier twierdzi, że nadchodzący samolot będzie miał wysokość kabiny 2900 stóp.
Global 8000 to tylko jeden z wielu osiągnięć w wielu wysiłkach zmierzających do zwiększenia prędkości samolotów pasażerskich ponad dwie dekady po wycofaniu Concorde’a na emeryturę.
W zeszłym roku United Airlines ogłosiły, że mogą oferować trasy naddźwiękowe do 2029 r., po zawarciu umowy na zakup 15 samolotów naddźwiękowych.
Niestety, start-up lotniczy Aerion z Florydy upadł kilka miesięcy po ujawnieniu planów komercyjnego odrzutowca Mach 4+ o nazwie Aerion AS3 w zeszłym roku.
„Okręt wojenny w smokingu”: największy luksusowy jacht na świecie
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu