Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Naukowcy fermentują drogę do paliwa lotniczego nowej generacji – Australijski Instytut Bioinżynierii i Nanotechnologii

Naukowcy fermentują drogę do paliwa lotniczego nowej generacji – Australijski Instytut Bioinżynierii i Nanotechnologii

Pewnego dnia możemy mieć baterię, która jest lekka, ale wystarczająco mocna, aby z łatwością zobaczyć komercyjny samolot pasażerski podczas lotu długodystansowego.

Do tego czasu naukowcy z Australijskiego Instytutu Bioinżynierii i Nanotechnologii (AIBN) pracują nad czystszym i bardziej ekologicznym sposobem utrzymania naszych samolotów w powietrzu.

Esteban Marcelin jest adiunktem w AIBN I Doktorantka Karen Rodriguez Bada fermentację gazową jako konkurencyjny kosztowo sposób na dekarbonizację przemysłu lotniczego skuteczniej niż wiele tzw. zrównoważonych paliw pojawiających się na rynku.

Doktorantka AIBN, Karen Rodriguez, koncentruje się na produkcji biopaliw przy użyciu bakterii fermentacji gazowej C1.

Wyróżnione w Microbiology AustraliaWiele zrównoważonych prekursorów paliw lotniczych – o śladzie węglowym mniejszym niż paliwa kopalne – piszą pani Rodriguez i dr Marceline. Nadal wymaga zmodyfikowanych szczepów drożdży, które wykorzystują jadalne rośliny i oleje jako surowce, w tym kukurydzę i trzcinę cukrową.

W ostatecznym rozrachunku oznacza to odebranie żywności i produktów od spożycia przez ludzi i zwierzęta oraz stworzenie konkurencji o coraz bardziej rzadką ziemię uprawną.

„Potrzebne są pilne działania w celu dekarbonizacji przemysłu lotniczego, ale stosowane przez nas technologie muszą również ograniczać środowiskowe, społeczne i ekonomiczne aspekty produkcji” – powiedziała pani Rodriguez.

Wiele prekursorów zrównoważonych paliw lotniczych – o śladzie węglowym mniejszym niż paliwa kopalne – nadal wymaga zmodyfikowanych szczepów drożdży, które wykorzystują jadalne rośliny i oleje jako surowiec, w tym kukurydzę i trzcinę cukrową.

Dobrą wiadomością jest to, że w Australii jest dużo i tanich surowców, a także oferują one bardziej wykonalną ścieżkę do spowolnienia zmian klimatycznych.

wraz z Partner branżowy LanzatechNaukowcy z grupy Marceline pracują nad stworzeniem szczepu mikrobiologicznego acetogenu znanego jako endogenne Clostridium Do produkcji wysokowartościowego paliwa lotniczego znanego jako izobutanol Używać Gazy wychwycone w hutach, biomasa, odpady rolnicze i komunalne.

„Wykorzystując acetogeny Clostridium jako katalizatory, fermentacja gazowa zapewnia wyjątkową możliwość ulepszenia istniejących metod produkcji wykorzystujących drożdże” – powiedziała pani Rodriguez.

„Ostatecznie celem jest stworzenie zerowej metody produkcji zrównoważonych prekursorów paliw tutaj, w Australii”.

Wodór Queensland brakującym ogniwem?

Jak wspomniano w artykule Microbiology Australia, fermentacja spalin jest czymś, co LanzaTech już wykorzystuje do produkcji etanolu – który wraz z doskonałym izobutanolem jest jednym z dwóch produktów alkoholowych dopuszczonych do użytku komercyjnego w USA.

READ  Obrót kontroluje przepływ ciepła

Jednak wytwarzanie wodoru potrzebnego do procesu fermentacji obejmuje metody takie jak reforming oparów metanu, który niesie ze sobą utajone emisje węgla.

Tutaj, mówi Rodriguez, rodzący się przemysł wodorowy w Queensland może okazać się krytycznym ogniwem zrównoważonej produkcji na poziomie przemysłowym.

Profesor nadzwyczajny AIBN Esteban Marcellin kieruje grupą badawczą zajmującą się zaawansowaną biofabrykacją, systemami i biologią syntetyczną.

„Pojawienie się lokalnego przemysłu wodorowego wokół obszarów takich jak Gladstone – i produkcja gazów odlotowych z krajowego przemysłu energetycznego – może zapewnić obfity surowiec do fermentacji gazu” – powiedziała.

„Jest to okazja do wyprodukowania biopaliwa na zerową skalę tutaj, w Australii, gdzie zależność od stałych dostaw importowanego paliwa lotniczego jest kwestią suwerenności narodowej”.

Ponieważ popyt na komercyjne podróże lotnicze zaczyna przekraczać poziomy sprzed Covid, pani Rodriguez powiedziała, że ​​niezwykle ważne jest, aby Australia miała alternatywy dla rozwoju zrównoważonych paliw lotniczych na skalę przemysłową.

„Wdrożenie australijskiej infrastruktury paliwa lotniczego w celu produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego i stworzenia niezawodnego łańcucha dostaw nie jest łatwe i będzie wymagało wsparcia i zatwierdzeń ze strony rządu i przemysłu lotniczego na wszystkich poziomach” – powiedziała.

„Ale nie ma wątpliwości, że mamy wyjątkową pozycję do rozwoju dobrze prosperującego przemysłu fermentacji gazowej w celu produkcji zrównoważonych węglowodorów z odnawialnych surowców gazowych.

Wdrożenie takiej zdolności leży w interesie narodowym.

Przeczytaj cały artykuł na Microbiology Australia Tutaj.