Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nazwany Stena Eppah i rozpoczął operacje między Szwecją a Polską

Źródło obrazu Stena Line

Stena Line zorganizowała ceremonię oddania do eksploatacji swojego piątego statku E-Flexer Stena Ebba, Oznacza to wodowanie drugiego promu E-Flexor na trasie Karlskrona-Gdynia.

Stena Eppa została nazwana przez swoją chrześniaczkę Ulrikę Messing, gubernator regionu Blekinge w Szwecji, która tradycyjnie rozbiła butelkę szampana o statek.

Wydarzenie jest następstwem wodowania siostrzanego statku Steen Estelle na trasie między Szwecją a Polską we wrześniu 2022 roku.

„Dodanie naszego nowego najnowocześniejszego promu Stena Eppa do południowego Bałtyku jest odpowiedzią Stena Line na zapotrzebowanie klientów w dynamicznym regionie gospodarczym, który wciąż się rozwija”, On mówi Niklasa MortensenaPrezes Steny Line.

„Obsługujemy tę linię promową od ponad 25 lat, a dzięki naszym nowym łodziom E-Flexer pomożemy naszym partnerom rozszerzyć ich działalność dzięki lepszemu dostępowi do europejskich rynków i łańcuchów dostaw”.

Stena Eppa to jeden z największych statków regularnie eksploatowanych na Morzu Bałtyckim. Ma 240 metrów długości, oferuje miejsce dla 1200 osób i może pomieścić do 200 ciężarówek. Przy 3600 metrach pasa ruchu pojemność została zwiększona o co najmniej 60 procent w porównaniu z poprzednim statkiem na tej trasie. Statek został zbudowany przez chińską stocznię handlową Jinling (Weihai) w Chinach i dostarczony we wrześniu 2022 roku.

Efektywność energetyczna łodzi wynika z jej zoptymalizowanej konstrukcji i zdolności do korzystania z zasilania z lądu podczas zawinięć do portów, zmniejszając w ten sposób emisję spalin. Połączenie elektryczne umożliwia przyszłą konwersję na akumulator hybrydowy.

Stena Ebba i Stena Estelle zoptymalizowały konstrukcję kadłubów, śmigieł i sterów w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Wszystkie pięć zbiorników E-Flexer jest gotowych do konwersji na metanol lub paliwo LNG.

W ubiegłym roku Stena Line przeniosła się do nowego terminalu promowego w Gdyni, który umożliwia cumowanie statków o długości 240 m i daje możliwość stworzenia rozwiązania tranzytowego ze względu na bliskość linii kolejowych.

READ  Polska firma venture More Growth ma duże ambicje, pozyskując 5 milionów dolarów w rundzie pre-seed