Google, Microsoft, Amazon, Sony, Nvidia – wszyscy próbują zdominować wczesny i wschodzący rynek gier strumieniowych, hostowanych z potężnych serwerów i przesyłanych bezpośrednio na ekrany graczy bez potrzeby korzystania z komputera lub konsoli. Ale wydaje się, że inny rywal zbliża się do tego nowego pola bitwy i ma znajomą nazwę: Netflix.

według Raport BloombergaNetflix ma nadzieję dostarczyć wysokiej jakości gry strumieniowe w ciągu roku, a także swoją ugruntowaną bibliotekę strumieniowych filmów i programów telewizyjnych. W tym celu firma Zatrudniony Mike Verdo, dawniej na Facebooku (pracuje w Oculus VR) i Electronic Arts. Verdu jest nowym wiceprezesem ds. rozwoju gier, stanowisko, które Netflix potwierdził Bloombergowi bez komentowania nadchodzących planów.

Netflix jest oczywistym wyborem dla nowego wejścia na rynek gier strumieniowych, biorąc pod uwagę prawie piętnastoletnie doświadczenie w streamingu multimediów. Produkcja treści firmy spodobała się już graczom takimi produkcjami jak Wiedźmin, Castlevania, I Minecraft: Tryb fabularny. Żadne inne słowo na temat ambicji Netflixa nie jest dostępne, ale biorąc pod uwagę jego strategię przesyłania strumieniowego, subskrybowanie wszystkiego, w co możesz grać w kontekście Xbox Game Pass Microsoftu, wydaje się być najbardziej naturalnym trendem.