Wysiłki mające na celu świadczenie tymczasowych usług roamingu w sytuacjach awaryjnych podczas klęsk żywiołowych spotykają się z oporem ze względu na ich ograniczenia i nadmierne koszty.
Ujawniono, że w ubiegłym roku Optus stracił ponad 61 milionów dolarów z powodu awarii sieci. Ponad 10 milionów ludzi zostało odłączonych od sieci na około 12 godzin. Prawie 3000 klientów nie było w stanie skontaktować się z Triple-Zero w celu uzyskania pomocy ratunkowej. Singtel, spółka-matka Optusa, obwiniła zamknięcie oblężonego przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego w całym kraju za zmniejszenie jego ogólnych zysków o 13 procent, do ponad 500 milionów dolarów. Od tego czasu do Telstry przeniesiono dziesiątki tysięcy ludzi.
Tymczasowe usługi roamingu awaryjnego mogą umożliwić Australijczykom połączenie się z dowolną dostępną siecią komórkową podczas klęsk żywiołowych, jeśli infrastruktura sieciowa zostanie uszkodzona lub odłączona.
Jednak w piątek podczas przesłuchania parlamentarnego w sprawie odporności na klęski żywiołowe wysiłki na rzecz rozwoju takich usług spotkały się z oporem ze względu na ograniczenia technologii i związane z tym koszty.
Problem, jakim są przerwy w dostępie do Internetu i telefonii komórkowej w następstwie klęsk żywiołowych, trafił ostatnio na pierwsze strony gazet po tym, jak niszczycielski wiatr przetoczył się przez stan Wiktoria, niszcząc wieże transmisyjne i linie energetyczne.
Sprawiło to, że tysiące mieszkańców zostało pozbawionych dostępu do Internetu i nie mogło wykonywać połączeń telefonicznych przez wiele dni.
Lisa McTiernan, dyrektor ds. relacji rządowych w Telstrze, powiedziała w śledztwie, że tymczasowy roaming nie jest w stanie zapobiec awariom sieci na tak dużą skalę.
„Cel tymczasowego roamingu w przypadku awarii tak naprawdę ma na celu rozwiązanie problemów z łącznością w mniejszych lokalizacjach geograficznych… i z pewnością nie jest to coś, co można wdrożyć lub aktywować w przypadku bardzo ważnego wydarzenia” – powiedział McTiernan w zapytaniu.
„Nie chcemy, aby tymczasowa aktywacja roamingu w przypadku awarii spowodowała skuteczne i całkowite zalanie pozostałej witryny”.
Alexander Osborne, dyrektor ds. regulacyjnych w TPG, zgodził się, że zwiększenie tymczasowego roamingu w przypadku awarii byłoby trudne, ponieważ koszt udostępniania danych w roamingu między dostawcami jeszcze nie istniał.
„Roaming w przypadku awarii ma bardzo ograniczone zastosowania i jest bardzo kosztownym podejściem” – powiedział Osborne.
„Jeśli nie masz wcześniej uzgodnień dotyczących roamingu lokalnego, roaming nie będzie działać.”
W grudniu rząd Albanii ogłosił zamiar współpracy z branżą telekomunikacyjną w celu ustalenia wykonalności awaryjnego roamingu mobilnego, po tym jak organ nadzorujący konkurencję uznał, że taka usługa jest technicznie wykonalna.
Z dochodzenia wynika, że tymczasowe usługi roamingu są dostępne w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
W piątek we wczesnych godzinach porannych w wielu stanach doszło do potrójnej awarii sieci Telstra.
W sumie 148 połączeń nie zostało natychmiast przekazanych odpowiednim służbom ratunkowym, a w jednym przypadku telefon od rodziny mieszkańca Wiktorii, który doznał zatrzymania krążenia, a następnie zmarł.
Nie wiadomo, czy opóźnienie przyczyniło się do śmierci.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu