Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nie ma prostego rozwiązania problemu bałaganu w telefonie komórkowym

Nie ma prostego rozwiązania problemu bałaganu w telefonie komórkowym

Wysiłki mające na celu świadczenie tymczasowych usług roamingu w sytuacjach awaryjnych podczas klęsk żywiołowych spotykają się z oporem ze względu na ich ograniczenia i nadmierne koszty.

Ujawniono, że w ubiegłym roku Optus stracił ponad 61 milionów dolarów z powodu awarii sieci. Ponad 10 milionów ludzi zostało odłączonych od sieci na około 12 godzin. Prawie 3000 klientów nie było w stanie skontaktować się z Triple-Zero w celu uzyskania pomocy ratunkowej. Singtel, spółka-matka Optusa, obwiniła zamknięcie oblężonego przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego w całym kraju za zmniejszenie jego ogólnych zysków o 13 procent, do ponad 500 milionów dolarów. Od tego czasu do Telstry przeniesiono dziesiątki tysięcy ludzi.

Tymczasowe usługi roamingu awaryjnego mogą umożliwić Australijczykom połączenie się z dowolną dostępną siecią komórkową podczas klęsk żywiołowych, jeśli infrastruktura sieciowa zostanie uszkodzona lub odłączona.

Jednak w piątek podczas przesłuchania parlamentarnego w sprawie odporności na klęski żywiołowe wysiłki na rzecz rozwoju takich usług spotkały się z oporem ze względu na ograniczenia technologii i związane z tym koszty.

Problem, jakim są przerwy w dostępie do Internetu i telefonii komórkowej w następstwie klęsk żywiołowych, trafił ostatnio na pierwsze strony gazet po tym, jak niszczycielski wiatr przetoczył się przez stan Wiktoria, niszcząc wieże transmisyjne i linie energetyczne.

Sprawiło to, że tysiące mieszkańców zostało pozbawionych dostępu do Internetu i nie mogło wykonywać połączeń telefonicznych przez wiele dni.

Lisa McTiernan, dyrektor ds. relacji rządowych w Telstrze, powiedziała w śledztwie, że tymczasowy roaming nie jest w stanie zapobiec awariom sieci na tak dużą skalę.

„Cel tymczasowego roamingu w przypadku awarii tak naprawdę ma na celu rozwiązanie problemów z łącznością w mniejszych lokalizacjach geograficznych… i z pewnością nie jest to coś, co można wdrożyć lub aktywować w przypadku bardzo ważnego wydarzenia” – powiedział McTiernan w zapytaniu.

Z dochodzenia parlamentarnego wynika, że ​​tymczasowe awaryjne usługi roamingu podczas klęsk żywiołowych nie będą łatwym rozwiązaniem. Zdjęcie: NCA NewsWire/pool/Samara Harris

„Nie chcemy, aby tymczasowa aktywacja roamingu w przypadku awarii spowodowała skuteczne i całkowite zalanie pozostałej witryny”.

READ  Ekspert zdradza, dlaczego Australijczycy nie mogą spodziewać się dużej podwyżki, zmieniając pracę

Alexander Osborne, dyrektor ds. regulacyjnych w TPG, zgodził się, że zwiększenie tymczasowego roamingu w przypadku awarii byłoby trudne, ponieważ koszt udostępniania danych w roamingu między dostawcami jeszcze nie istniał.

„Roaming w przypadku awarii ma bardzo ograniczone zastosowania i jest bardzo kosztownym podejściem” – powiedział Osborne.

„Jeśli nie masz wcześniej uzgodnień dotyczących roamingu lokalnego, roaming nie będzie działać.”

W grudniu rząd Albanii ogłosił zamiar współpracy z branżą telekomunikacyjną w celu ustalenia wykonalności awaryjnego roamingu mobilnego, po tym jak organ nadzorujący konkurencję uznał, że taka usługa jest technicznie wykonalna.

Z dochodzenia wynika, że ​​tymczasowe usługi roamingu są dostępne w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.

W piątek we wczesnych godzinach porannych w wielu stanach doszło do potrójnej awarii sieci Telstra.

W sumie 148 połączeń nie zostało natychmiast przekazanych odpowiednim służbom ratunkowym, a w jednym przypadku telefon od rodziny mieszkańca Wiktorii, który doznał zatrzymania krążenia, a następnie zmarł.

Nie wiadomo, czy opóźnienie przyczyniło się do śmierci.