Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Niedawna aktualizacja ChatGPT budzi obawy wydawców dotyczące chatbotów napędzanych sztuczną inteligencją generujących ruch

Niedawna aktualizacja ChatGPT budzi obawy wydawców dotyczące chatbotów napędzanych sztuczną inteligencją generujących ruch

Od czasu narodzin ChatGPT w OpenAI wydawcy wyrażali obawy, że zdolność chatbota generowanego przez sztuczną inteligencję do dostarczania informacji bez powoływania się na źródła może prowadzić do spadku ruchu odsyłającego, jaki wydawcy uzyskują z wyników wyszukiwania.

Jedną z rzeczy, które wydawcy musieli jeszcze zrobić, aby zmniejszyć wpływ chatbota na ich ruch, było publikowanie informacji w czasie rzeczywistym i najświeższych wiadomości, ponieważ ChatGPT miał dostęp do danych tylko do września 2021 r. Do tej pory.

W zeszłym tygodniu OpenAI ogłosiło, że jego chatbot może teraz uzyskać dostęp do treści online w czasie rzeczywistym. Chociaż ta funkcja jest dostępna tylko dla Płatność dla użytkowników ChatGPT w tej chwiliOpenAI stwierdziło w poście na X, że funkcja „wkrótce zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom”.

Teraz, gdy użytkownicy ChatGPT mogą używać tego narzędzia do przeglądania Internetu w poszukiwaniu informacji, niektórzy wydawcy – którzy wcześniej nie zaobserwowali spadku ruchu odsyłającego w wyniku ChatGPT, być może dlatego, że chatbot nie korzystał z danych w czasie rzeczywistym – ponownie rozważają wagę problemu.

„To z pewnością sprawia, że ​​problemy z ruchem drogowym stają się pilniejsze. Każde nowe rozwiązanie zwiększa pilność – zwłaszcza te, które opierają się na istniejących, znanych zachowaniach użytkowników” – powiedział dyrektor wydawniczy, który poprosił o anonimowość.

Jednak dyrektor generalny nie był pewien, co robić dalej w wyniku aktualizacji ChatGPT. „Nie jestem jeszcze pewien. Jest za wcześnie, aby to stwierdzić” – stwierdzili.

W filmie testowym Oferując aktualizację, ChatGPT odpowiada na twierdzenie dotyczące „najnowszych recenzji roweru dojeżdżającego do pracy” i kończy swoją odpowiedź linkiem do źródła, w którym można przeczytać więcej informacji — przynajmniej narzędzie cytuje źródła.

„Uważamy, że dobrym pomysłem dla firm zajmujących się sztuczną inteligencją jest przypisywanie źródeł publikacjom medialnym i chcielibyśmy, aby nadal podążały tą drogą” – powiedział inny dyrektor wydawniczy, który również poprosił o anonimowość w zamian za szczerość. Zauważyli, że ta aktualizacja nie była zaskakująca, biorąc pod uwagę, że OpenAI testowało przeglądanie stron internetowych za pomocą ChatGPT w wersji beta przez kilka miesięcy.

READ  Korzystanie z obiektywu Sony FE 200–600 mm F5.6–6.3 G OSS w teście Safari

Drugi dyrektor publikacji powiedział, że jego organizacja nie odnotowała również spadku ruchu w wyniku wzrostu liczby chatbotów opartych na sztucznej inteligencji, ale zauważył, że „jest jeszcze za wcześnie, aby określić”, czy najnowsza aktualizacja ChatGPT będzie miała wpływ.

„Z pewnością jest to coś, na co aktywnie zwracamy uwagę, ale nie sądzę, że będzie to coś, co złapie się palcami i nagle wszyscy będą na ChatGPT i nikt nie będzie korzystał z Google. Myślę, że to może być trochę przesadzone, prawda teraz” – mówili.

Dyrektor naczelny publikacji stwierdził, że nie zaobserwował jeszcze żadnych strat w ruchu. „Myślę, że minie trochę więcej czasu, zanim naprawdę zobaczymy skutki, ale na pewno one nadejdą” – stwierdzili.

Rzecznik Arena Group powiedział, że „czekają na więcej danych”, zanim będą mogli wypowiedzieć się na temat wpływu sztucznej inteligencji na ich ruch.

„Nadal monitorujemy tę przestrzeń” – powiedział rzecznik Gannett, który również odmówił dalszych komentarzy.

Dyrektor finansowy i dyrektor operacyjny IAC Christopher Halpin powiedział: Wyniki zostaną ogłoszone 9 sierpnia Firma „jak dotąd nie odnotowała żadnych strat w ruchu w naszych obiektach”. Rzecznik IAC odmówił komentarza, gdy nawiązano z nim kontakt w zeszłym tygodniu.

Trzeci dyrektor wydawniczy, który poprosił o zachowanie anonimowości, stwierdził, że bardziej interesuje go to, co testuje Google, niż to, co dotychczas zrobiło OpenAI, biorąc pod uwagę ogromną liczbę użytkowników tych platform (odpowiednio miliardy w porównaniu z milionami użytkowników miesięcznie).

Trzeci dyrektor wskazał na makietę laboratoriów wyszukiwania Google, centrum technologicznego giganta testującego – w szczególności – funkcje wyszukiwania Badania wiedzy specjalistycznej położniczej Demo, które wyświetla podsumowanie wygenerowane przez sztuczną inteligencję na górze wyników wyszukiwania Google. Użytkownik wysyła monit o wyszukanie informacji i zamiast Google wyświetla najpierw fragmenty i linki do źródeł, pojawia się odpowiedź składająca się z kilku akapitów, a następnie linki do dalszej lektury.

READ  Jak leczyć w ukryciu?

Jeśli ta nowa funkcja wyszukiwania zostanie wdrożona, „doprowadzi do znacznego zmniejszenia ruchu online w witrynach wydawców. „Będzie to miało wpływ na reklamy, subskrypcje i inne przychody” – powiedział trzeci dyrektor. „Myślę, że to bardzo poważny problem. ”