Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Niedobory żywności i paliwa w Wielkiej Brytanii wywołują chaos i panikę: brak kierowców ciężarówek, spustoszenie Covid

Ludzie godzinami ustawiają się w kolejkach po paliwo, na ulicach wybuchają bójki, brakuje żywności, a szkoły mogą być zamknięte. Wielka Brytania jest na skraju upadku.

W supermarketach w całej Wielkiej Brytanii liczba pustych półek rośnie z każdym tygodniem, a coraz więcej produktów jest niedostępnych.

Łańcuch kurczaków fast food Nando musiał to zrobić? Zamknij niektóre porty i skróć ich listę W innych przypadkach ze względu na niemożność pozyskania drobiu, podczas gdy staje się to trudne Zdobądź koktajl mleczny z McDonald’s.

Popularne importowane marki piwa nie są dostępne w pubach w całej Wielkiej Brytanii i są dostarczane z lokalnych browarów Może wkrótce wyschnąć.

Teraz przed stacjami benzynowymi codziennie tworzą się długie kolejki sfrustrowanych kierowców, które szybko się kończą lub zamykają, aby uniknąć paniki podczas zakupów, z obawy przed brakiem paliwa.

W Wielką Brytanię uderzyła burza czynników, które warzyły się od miesięcy, a skutki mogą być druzgocące i trwać miesiącami.

Kryzys czekający na wybuch

Jak jeden z najbogatszych krajów świata cierpi z powodu niedoboru żywności i paliw?

Na przykład zapotrzebowanie na prawie wszystko wzrosło od czasu zakończenia ograniczeń Covid-19, gdy Brytyjczycy wychodzą z długotrwałych blokad i zaczynają ponownie cieszyć się życiem.

Niezależnie od tego, czy jest to boom zakupów online, pośpiech w restauracjach, barach i kawiarniach, czy też duża liczba osób wybierających się w podróż na wakacje przez cały kraj, zapotrzebowanie na żywność, transport naziemny i benzynę wzrosło.

Po drugie, w tym samym czasie konsekwencje Brexitu – rozwodu Wielkiej Brytanii z Unią Europejską – są bardzo odczuwalne.

Legiony zagranicznych pracowników musiały wrócić do swoich krajów ze względu na wymogi wizowe. Swobodny przepływ obywateli UE – i pracowników – do kraju to już przeszłość.

Ostrożne szacunki sugerują, że w rezultacie co najmniej milion osób opuściło siłę roboczą, głównie w sektorze usług, co doprowadziło do niedoboru siły roboczej w krytycznych branżach, takich jak transport drogowy, przetwórstwo, dystrybucja i produkcja.

Po trzecie, po prostu nie ma wystarczającej liczby ludzi do kierowania ciężarówkami, które przywożą i przewożą żywność, benzynę i inne towary.

READ  Podejrzani dżihadyści porywają 50 kobiet w Burkina Faso | Burkina Faso

Po czwarte, pandemia spowodowała również zawieszenie operacji użyteczności publicznej, takich jak testy kierowców, więc istnieje zaległość potencjalnych kierowców ciężarówek czekających na testy. Grupy branżowe twierdzą, że bardzo uciążliwe środki kontroli infekcji, takie jak regularne testowanie i śledzenie kontaktów, odstraszają innych.

Co więcej, skutki gospodarcze Covid-19 zmusiły wiele firm do redukcji i zwalniania pracowników w ciągu ostatnich 18 miesięcy.

Ponieważ te kombinacje czynników dają o sobie znać i ogólnie bawełniane, panika rozprzestrzenia się i ludzie tłoczą się do sklepów i stacji paliw, aby zaopatrzyć się w zapasy.

Obecnie spekuluje się, że szkoły zostaną czasowo zamknięte, aby zmniejszyć liczbę osób dojeżdżających do pracy i zmniejszyć popyt na benzynę.

Nadciąga kryzys braku paliwa

Stowarzyszenie sprzedawców ropy naftowej, które reprezentuje ponad 5500 niezależnych stacji paliw w całym kraju, informuje, że do 90 procent jego członków jest na wyczerpaniu.

Wielu dostawców paliw ostrzega, że ​​stoją w obliczu niedoborów, a BP twierdzi, że problem dotyczy 300 stacji paliw w całym kraju, co stanowi około 30 procent jej sieci.

Dodała, że ​​w niektórych z nich zabrakło ołowiu i trochę oleju napędowego, podczas gdy wiele z nich zostało całkowicie zamkniętych.

Dostawy do niektórych części kraju zostały zawieszone i przesunięte w celu bardziej sprawiedliwej dystrybucji dostaw.

„W kraju jest dużo paliwa” – powiedział Sky News brytyjski minister transportu Grant Shapps.

„Jeśli ludzie zapełnią samochody tak, jak zwykle, nie będzie kolejek i nie zabraknie ci dystrybutora”.

Ale to wezwanie nie dotarło do uszu, a ogromne kolejki wypełzły z korytarzy stacji benzynowych i ulicami, w niektórych przypadkach na setki metrów, gdy panika się rozprzestrzeniła.

Doprowadziło to do chaosu w ruchu, ponieważ usługi transportu publicznego zostały odwołane na niektórych obszarach, ponieważ autobusy nie mogły ominąć zatoru.

Napięcie rosło, a niektóre maszyny czekały godzinami.

Czterech mężczyzn wymieniło się ciosami na stacji obsługi Esso w West Sussex w piątek wieczorem, aw kolejnym rzędzie kolejna grupa mężczyzn rzucała w siebie kamieniami przed Shell w Portsmouth.

Podczas jednego incydentu w Londynie, karetka pogotowia uderzyła w migające światła i syreny z tyłu czekającego samochodu, gdy próbował przejechać.

READ  Joe Biden ostrzega Xi Jinpinga przed partnerami z Pacyfiku, handlem, Bliskim Wschodem, Iranem i Ukrainą

Przepisy antykonkurencyjne zostały zlikwidowane, aby duże firmy paliwowe mogły zaangażować się w coś, co zwykle postrzega się jako zmowę w celu koordynacji dostaw, w celu dostarczenia jej do obszarów najbardziej dotkniętych niedoborami.

Limit 30 funtów (56 USD) został nałożony na zakupy paliwa, a policja w wielu obszarach reguluje obecnie ruch.

Czeka nas sroga zima

Lobby branży detalicznej w tym kraju ostrzega, że ​​pozostał tylko tydzień na znalezienie wystarczającej liczby kierowców ciężarówek, aby uratować święta Bożego Narodzenia, w przeciwnym razie powszechne niedobory w okresie świątecznym są nieuniknione.

Andrew Obie z British Retail Consortium powiedział agencji Reuters, że dostawy wzrosły o tej porze roku, aby zapewnić wystarczającą ilość żywności w szczytowym okresie grudniowym.

Ale z powodu miesięcy powtarzających się ostrzeżeń z supermarketów oraz rolników i przetwórców w dużej mierze ignorowanych przez rząd, może być już za późno na zaopatrywanie się w żywność i inne towary.

Ponadto Związek Transportu Drogowego powiedział Reuterowi, że w Wielkiej Brytanii brakuje 100 000 kierowców ciężkich pojazdów, co oznacza, że ​​zbliżająca się katastrofa jest bardzo mało prawdopodobna.

Niektórzy pracodawcy oferują ogromne zachęty dla ludzi, aby zostali kierowcami ciężarówek, z premią za logowanie w wysokości 2000 GBP (3700 USD) i pensją początkową w wysokości 70 000 GBP (131 000 USD).

Wysiłki rządu na rzecz ograniczenia biurokracji, w tym gwałtowne przyspieszenie, wydają się być zbyt małe, za późno.

To będzie „naprawdę ciężka zima dla ludzi”, ostrzegł Paul Scully, brytyjski minister małych firm.

W wywiadzie dla ITV w zeszłym tygodniu, Scully powiedział, że ludzie nie powinni panikować kupując, ponieważ to tylko pogorszyłoby sytuację.

„Wiemy, że to będzie wyzwanie i dlatego nie lekceważymy sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy” – powiedział.

Obecnie spekuluje się, że do kierowania ciężarówkami można by rekrutować członków armii brytyjskiej, aby na dłuższą metę wzmocnić siłę roboczą.

Ian Wright, dyrektor naczelny Stowarzyszenia ds. Żywności i Napojów, powiedział, że obecnie odczuwane skutki pogorszą się tylko wtedy, gdy „podejmą działania w oparciu o fakty”.

READ  Nowe badania wskazują, że jedzenie smażonych potraw, takich jak frytki, może zwiększać depresję i niepokój

„Pilnie potrzebujemy, aby rząd przeprowadził pełne badanie stanu rynków pracy, aby zrozumieć najbardziej palące problemy” – powiedział Wright w oświadczeniu.

Efekt mnożnikowy na ceny gazu

Gdzie indziej brak kierowców, brak produkcji i rosnący popyt w całej Europie spowodowały wzrost kosztów gazu.

Ten ogromny wzrost hurtowych kosztów gazu ziemnego spowodował upadek wielu brytyjskich sprzedawców energii w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

Dostawcy usług płacą znacznie więcej, ale nie są w stanie przenieść żadnych kosztów na konsumentów ze względu na rządowe limity cen detalicznych, które mogą być weryfikowane tylko dwa razy w roku.

Następny przegląd cen odbędzie się w kwietniu, co oznacza, że ​​może upłynąć trochę czasu, zanim ten dodatkowy koszt zostanie wchłonięty przez dochód.

Wysokie ceny gazu wpłynęły również na produkcję dwutlenku węgla, który jest niezbędny w wielu gałęziach przemysłu – w tym produkcji żywności i napojów, od hodowli zwierząt przed ubojem po pakowanie świeżej żywności i produkcję napojów bezalkoholowych.

Producent CF Industries niedawno zamknął dwa główne zakłady produkcyjne w wyniku eksplozji kosztów, która natychmiast wpłynęła na 60 procent brytyjskich dostaw dwutlenku węgla.

Od tego czasu rząd zawarł z firmą umowę o wznowieniu działalności, ale producenci żywności i napojów zapłacą nawet pięciokrotnie więcej ze względu na zwiększony popyt spowodowany niedoborem.

Nie widać końca

Jakby tego wszystkiego było mało, kraj ten stoi teraz w obliczu kryzysu inflacyjnego, a Bank Anglii ostrzega, że ​​stopa przekroczy w tym roku 4 procent, czyli podwójne oczekiwania.

Nie ma szybkiego rozwiązania kryzysu podaży, ponieważ rozwiązanie problemu niedoboru siły roboczej zajmuje sześć miesięcy, powiedziała CNBC Yael Selvin, główny ekonomista KPMG UK.

„Jesteśmy trochę słabi, ponieważ w systemie jest już duża presja” – powiedział Sylvin.

„Każdy dodatkowy szok, taki jak ten, który właśnie widzieliśmy w przypadku cen gazu, utrudni firmom i gospodarstwom domowym wchłonięcie”.