Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nowa Zelandia stoi przed dylematem politycznym, ponieważ Partia Narodowa rozważa formę koalicji  Nowa Zelandia

Nowa Zelandia stoi przed dylematem politycznym, ponieważ Partia Narodowa rozważa formę koalicji Nowa Zelandia

Nowa Zelandia może tygodniami tkwić w politycznym impasie, gdyż nowo wybrana Partia Narodowa czeka, czy będzie mogła rządzić tylko z preferowanym przez siebie partnerem koalicyjnym, czy też ostateczny wynik głosowania zmusi ją do współpracy z populistyczną Pierwszą Partią Nowej Zelandii .

Sobotnie wieczorne wybory brutalnie obaliły rządzącą Partię Pracy, a wstępne wyniki zapewniły centroprawicowej Partii Narodowej 50 mandatów i jej tradycyjnej partii koalicyjnej 11 mandatów – czyli wystarczająco dużo, aby osiągnąć 61 mandatów niezbędnych do rządzenia.

Jednak w ciągu najbliższych sześciu tygodni nastąpią dwa ważne wydarzenia, które mogą zdestabilizować ich pozycję.

Wciąż trwa liczenie prawie 570 000 „głosów specjalnych” – oddanych z zagranicy lub spoza elektoratu, a ostateczne wyniki zaplanowano na 3 listopada.

Jeśli te głosy, które zazwyczaj faworyzują lewicę, spowodują spadek liczebności Partii Narodowej lub Partii Prawnej, zmusi to tę parę do zawarcia porozumienia z przywódcą Pierwszej Nowej Zelandii Winstonem Petersem – niezależnym politykiem, który mógłby powstrzymać część głównych założeń Law and National polityki. .

Dobre wyniki Te Pati Māori mogą również wpłynąć na kształt przyszłego rządu. Partia zdobyła więcej mandatów w elektoratu, niż oczekiwano w jej głosach, a zgodnie z nowozelandzkim systemem proporcjonalności członków mieszanych mogłoby to zwiększyć liczebność parlamentu – co oznacza, że ​​prawo krajowe musiałoby zapewnić więcej mandatów do sprawowania rządów.

W poniedziałek rano nowy premier, poseł do parlamentu krajowego Christopher Luxon, potwierdził to RNZ Rozmawiałby z NZ First przed podliczeniem głosów prywatnych, ale odmówił dyskusji na temat tego, jak mogłyby wyglądać negocjacje, jeśli w ogóle.

„Będziemy współpracować z każdą ze stron indywidualnie i zrobimy to w sposób, który ją szanuje i odbędzie się prywatnie” – powiedziała Luxon.

Jeśli chodzi o wybór, Partia Narodowa będzie musiała zdecydować, czy chce pozostać z kruchą większością, czy współpracować z partią, która z pewnością przyprawia ją o ból głowy.

READ  Korea Północna wystrzeliwuje rakiety balistyczne, takie jak US-S. Koniec ćwiczeń powietrznych w Korei

„Próba rządzenia większością jednego mandatu byłaby bardzo trudna” – mówi profesor Andrew Geddes, ekspert w dziedzinie prawa wyborczego z Uniwersytetu Otago.

„To parlament wydalony za coś okropnego i zmuszony do opuszczenia parlamentu, by nie był parlamentem zawieszonym”.

Geddes powiedział, że w wyniku ostatnich wyborów Partia Narodowa przerzuciła się o dwa mandaty na rzecz Partii Pracy.

„O ile głosowania specjalne nie będą bardzo różnić się od tych, które miały miejsce w przeszłości, Locson nie będzie miał wystarczającej liczby mandatów, aby rządzić… W tej chwili Locson musi zdać sobie sprawę, że najpierw będzie potrzebował Nowej Zelandii”.

Geddes powiedział, że podczas ostatnich wyborów, w których Peters był twórcą króla, zażądał, aby jego partia była przy stole gabinetu i angażowała się we wszystkie decyzje, a w niektórych przypadkach odpierała drugiego partnera wspierającego.

„To, czy prawo będzie to tolerować, to inna kwestia” – powiedział.

Lider pracy David Seymour. Zdjęcia: Shane Wenzlik/EPA

Geddes powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby Nowozelandczycy zobaczyli postęp negocjacji, dopóki prywatne głosy nie zostaną ujawnione.

„National i Act będą ze sobą rozmawiać o tym, jak postępować z Petersem, ale Peters istnieje w branży od długiego czasu i ma pewien zestaw żądań dotyczących tego, jak jest traktowany osobiście, a także tego, jak traktuje go partia. się z tym uporaliśmy” – powiedział Geddes. „On tego nie rozumie. Ciekawie będzie zobaczyć, czy w ogóle jest gotowy, aby sobie z tym poradzić”.

Peters skrytykował szereg obietnic politycznych złożonych przez National i Act jako niezrównoważonych i zagrożonych inflacją – w szczególności plan National umożliwiający niektórym zagranicznym nabywcom powrót na rynek mieszkaniowy, obniżki podatków National i Act oraz chęć cięć pieniędzy i miejsc pracy przez National i Act. Usług publicznych. Peters nie chce podniesienia wieku emerytalnego z 65 do 67 lat ani w żaden sposób ustalania cen emisji z rolnictwa – oba te elementy znajdują się w programie NPR.

READ  Ostrożny optymizm i Australia na zewnątrz: Pięć rzeczy, które musisz wiedzieć o Cop26 do tej pory | policjant 26