Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Oczyszczenie lotnisk z II wojny światowej i dodanie większej siły nośnej w pionie

Oczyszczenie lotnisk z II wojny światowej i dodanie większej siły nośnej w pionie

Aby koncepcja Sił Powietrznych polegająca na sprawnym zatrudnieniu bojowym sprawdziła się w rozległych regionach Indo-Pacyfiku, szef Sił Powietrznych Pacyfiku chce oczyścić zarośniętą dżunglę z lotnisk z czasów II wojny światowej, podczas gdy czołowy operator specjalny Sił Powietrznych chce szybciej winda pionowa do poruszania się po teatrze.

Generał Kenneth S. Wilsbach, prezes PACAF; Gen. Mike Minihan, szef Dowództwa Mobilności Powietrznej; i generał porucznik Tony D. Bornfeind, szef Dowództwa Operacji Specjalnych Sił Powietrznych, wszyscy podkreślali inicjatywy skupione na ACE podczas panelu, który odbył się 13 września podczas konferencji AFA Air, Space and Cyber ​​​​Conference.

Ogromna skala Indo-Pacyfiku, odległości oceaniczne i małe wyspy sprawiają, że Siły Powietrzne chcą zmaksymalizować każdy możliwy kawałek betonu. „Duża część naszej strategii polega na przejęciu niektórych lotnisk z II wojny światowej, które, szczerze mówiąc, są pokryte dżunglą, a pod tą dżunglą wciąż jest beton lub asfalt” – powiedział Wilsbach. „Oczyściliśmy las i teraz mamy lotnisko… więc nie budujemy nigdzie superbaz. Szukamy miejsca, żeby zdobyć paliwo i trochę broni, może coś zjeść, zdrzemnąć się i potem znowu polecieć .”

Wilsbach powiedział, że w ostatnich latach PACAF zbadał „każdy kawałek betonu” w regionie Indo-Pacyfiku, który mógłby zostać wykorzystany do celów operacji ACE. Dowództwo zainwestowało także w kluczowe obiekty, takie jak te na wyspie Tinian w łańcuchu Mariana, które miały kluczowe znaczenie dla Stanów Zjednoczonych podczas II wojny światowej. Wiele z nich jest rozproszonych po całym Pacyfiku.

Jednak nawet jeśli PACAF nie znajdzie wystarczającej liczby lotnisk, AFSOC przygotowuje się do działania bez pasów startowych, powiedział Bauernfeld.

„ Skłaniamy się ku omawianemu tutaj stwierdzeniu, że nasze wysunięte bazy operacyjne i pasy startowe będą pod presją” – powiedział Bauernfeld. „Dlatego podchodzimy do tego ze świadomością, że musimy mieć odpowiednią przepustowość pasów startowych”.

READ  Australijczycy będą musieli uiścić opłatę za wjazd do Wielkiej Brytanii

Projekty te obejmują projekt amfibii MC-130J, projekt, który Siły Powietrzne realizowały z przerwami przez ostatnie kilka lat, ale który według Bauernfelda „jest kontynuowany” w fazie inżynieryjnej. Obejmuje także współpracę między Agencją Zaawansowanych Projektów Badawczych Obrony a Dowództwem Operacji Specjalnych USA w celu opracowania rakiety Program technologii niezależnych od prędkości i pasa startowego (SPRINT).Według Bauernfelda będzie to szybki samolot, który nie wymaga pasa startowego i który pewnego dnia może zastąpić helikopter CV-22.

Gen. Mike Minihan, dowódca Dowództwa Mobilności Powietrznej, gen. Kenneth Wilsbach, dowódca Sił Powietrznych Pacyfiku, gen. broni Tony D. Bornfiend, dowódca Dowództwa Operacji Specjalnych Sił Powietrznych, na konferencji dotyczącej powietrza, przestrzeni kosmicznej i cybernetyki, 13 września 2023 r. (National Harbour, Maryland). Zdjęcie: Mike Tsukamoto/Air Forces and Space Magazine

Płatowiec ten może być szczególnie potrzebny w scenariuszu, w którym pasy startowe zostaną zniszczone przez przeciwnika lub w wyniku trudnych warunków pogodowych. Taki scenariusz miał miejsce w maju ubiegłego roku, kiedy tajfun Mawar uderzył w bazę sił powietrznych Andersen na Guam, powodując szkody na lotnisku oszacowane na 5 milionów dolarów, co określił jako „idealne” ćwiczenie szkoleniowe ACE, powiedział Wilsbach.

„Powiedziałem zespołowi 36. Skrzydła na Guam, kiedy pojechałem z wizytą po huraganie i powiedziałem im: «Pomyślcie o potencjalnym ataku kogoś z rakietami balistycznymi i o rozmiarach szkód, jakie można wyrządzić na wyspie w ciągu jednego dnia i w porównaniu z tym, co widziałeś. Jak myślisz, który z huraganów będzie większy?” – zapytał Wilsbach. „Jest oczywiste, że huragan spowodował większe szkody, niż spowodowałby atak na dość dużą skalę”.

Minihan zauważył, że huragan uderzył niecałe dwa miesiące przed rozpoczęciem Mobility Guardian, masowych ćwiczeń AMC na Pacyfiku, które tego lata obejmowały również elementy Agile Combat Zatrudnienie.

Jednak pomimo tych wysiłków Wilsbach zauważył, że należy zrobić znacznie więcej, zanim będzie gotowy na uznanie PACAF za pełną zdolność operacyjną ACE.

„Jeśli chodzi o naszą początkową zdolność operacyjną, nie mieliśmy wielu kwestionowanych baz” – powiedział Wilsbach. „Więc odległość nie była tak naprawdę kwestionowana, komunikacja nie była kwestionowana, nie trzeba było nad tym pracować [Chemical, Biological, Radiological, Nuclear, and high yield Explosives] Rodzaje działań podczas wdrażania ACE.

READ  Kreml twierdzi, że zdobył południowe miasto Chersoń. Organizacja Narodów Zjednoczonych potępia inwazję. Rosja twierdzi, że zginęły setki jej żołnierzy. obawy Rosji dotyczące użycia bomb kasetowych; Szkoły podobno trafione przez rosyjskie ataki rakietowe

„W miarę zbliżania się do FOC, o tego rodzaju rzeczy będziemy prosić naszych lotników, aby mogli przedrzeć się przez to… Będziesz miał wyzwania logistyczne, będziesz musiał będziesz mieć wyzwania związane z komunikacją. Wyzwaniem będzie przetrwanie w bazie po atakach. Musimy więc być w stanie zrobić to wszystko, a w miarę upływu czasu to właśnie te rzeczy będziemy ponowne szkolenie dla.

Co więcej, Wilsbach powiedział, że całe siły PACAF – każda baza i skrzydło – będą musiały przyjąć ACE, zanim zadeklaruje pełną zdolność operacyjną.

„Poprosiłem podopiecznych, aby w jakiś sposób włączyli ACE do swojej codziennej działalności i w ten sposób zamierzamy osiągnąć FOC, jeśli nie coś specjalnego, co będziemy robić co kilka tygodni lub co kilka miesięcy, ale będziemy to robić co dzień, a będziesz mieć tylko pamięć mięśniową.