Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Osoby uczące się języka angielskiego są najlepszymi czytelnikami w świecie zachodnim w międzynarodowych rankingach umiejętności czytania i pisania

Osoby uczące się języka angielskiego są najlepszymi czytelnikami w świecie zachodnim w międzynarodowych rankingach umiejętności czytania i pisania

W wielu krajach, w tym w Anglii, dziewczęta osiągały lepsze wyniki niż chłopcy. Jednak wyniki pokazują, że różnica między płciami zmniejszyła się w Anglii, chociaż doprowadziło to do niewielkiego spadku wyników dziewcząt od ostatniego testu.

Minister edukacji Nick Gibb powiedział, że spadek liczby dziewcząt był „bardzo niski”.

Powiedział: „Jeśli chodzi o kobiety, nie chcemy, aby jakakolwiek grupa upadła w ramach tych badań nad czytaniem.

„Ale niezwykłe jest to, że jeśli weźmiesz wyniki jako całość, nie zauważyliśmy znaczącego spadku naszego rzeczywistego wyniku pomimo wszystkich wyzwań związanych z okresem Covid-19 – i nawet gdy reszta z tych 43 krajów odnotowała spadek w ich punktacji”.

Triumf akustyki

Pan Gibb powiedział, że wyniki dziewięcio- i 10-latków są świadectwem sukcesu wprowadzenia przez rząd akustyki, która uczy uczniów rozpoznawania dźwięków wydawanych przez litery i łączenia ich ze sobą, tworząc słowa.

Powiedział: „Pomimo wielu sprzeciwów ze strony interesów narodowych, podejście przyjęte przez rząd odniosło sukces w poprawie czytania dzieci w tym kraju”.

Pochwalił zaangażowanie 250 000 nauczycieli szkół podstawowych w czytanie, które „przyjęło” podejście fonetyczne.

Pan Gibb powiedział, że chce zapewnić, że postępy dzieci ze szkoły podstawowej będą kontynuowane w szkole średniej.

„To bardzo ważne, aby dzieci nadal czytały i były szczęśliwe pod względem mobilności społecznej, nad którą wciąż pracujemy jako rząd” – powiedział Gibb.

Ponad 4000 uczniów w Anglii wypełniło internetowy test umiejętności czytania i kwestionariusz używany do ustalania rankingów. Test polega na przeczytaniu tekstów o długości około 500 słów, a studenci proszeni są o udzielenie odpowiedzi na pytania sprawdzające zrozumienie tekstu.

Tylko 29 procent studentów w Wielkiej Brytanii twierdzi, że lubi to, czego się uczy, co plasuje Wielką Brytanię na 42. miejscu na 57 krajów pod tym względem.

READ  Nowy turecki pociąg dużych prędkości przy wsparciu Wielkiej Brytanii, Włoch, Polski i Austrii

„Nauczyciele wykonali kawał dobrej roboty”

Geoff Barton, sekretarz generalny Association of School and College Heads, powiedział: „To bardzo potrzebna dobra wiadomość dla systemu edukacji.

„Te doskonałe wyniki w zakresie standardów czytania uczniów w wieku od 9 do 10 lat są świadectwem ciężkiej pracy, talentu i zaangażowania nauczycieli i liderów szkół podstawowych”.

Dr Dirk Hastedt, dyrektor wykonawczy Organizacji ds. Międzynarodowej Oceny Osiągnięć w Edukacji, która prowadzi badanie, powiedział: „Wielka Brytania jest jednym z nielicznych krajów, które były w stanie utrzymać poziom osiągnięć, jaki wykazały w 2016 r.”.

Dodał: „Można spekulować, że wyniki mogłyby się poprawić, gdyby nie Covid-19… Nauczyciele radzili sobie dobrze nawet w blokadach”.

Profesor Alan Smithers, dyrektor Centrum Badań nad Edukacją i Zatrudnieniem na Uniwersytecie Buckingham, powiedział: „Wyniki odzwierciedlają zmianę podejścia do wczesnej edukacji, w której obecnie kładzie się duży nacisk na użycie słów i liczb.

„Chociaż rodzice i nauczyciele czasami płaczą z powodu egzaminu Chuts, nie ma wątpliwości, że wyznaczyli oni jasne cele szkołom podstawowym, co znajduje odzwierciedlenie w naszej pozycji na arenie międzynarodowej”.