Stephen Johnson, korespondent ekonomiczny Daily Mail Australia
04:35 10 marca 2023, zaktualizowano 15:40 10 marca 2023
- Oszust twierdził, że pochodzi z Telstra
- Ale nie potrafił wymówić Melbourne
Agresywny, ale nieświadomy oszust okazał się nie mieć pojęcia o Australii, mimo że twierdził, że dzwoni z Melbourne.
W tym tygodniu Daily Mail Australia otrzymał telefon od operatora, który twierdził, że pochodzi z Telstra.
Ale łatwo się denerwował, gdy nie znał nazwiska klienta, którego próbował oszukać – natychmiast okazując się nielegalnym.
– Nie znasz swojego imienia? Nie znam twojego imienia Ile razy mam ci mówić? Ile razy? On powiedział: „Nie mam żadnego imienia”.
Mam tylko twój numer telefonu i adres IP.
– Nie znasz swojej tożsamości?
Zapytany, skąd dzwoni, mężczyzna twierdził, że dzwoni z 242 Exhibition Street w Melbourne – adresu siedziby Telstra.
W przeciwieństwie do przeciętnego mieszkańca, który pracuje i mieszka w Melbourne, miał problem z wymówieniem nazwy stolicy wiktoriańskiej.
— powiedział Melbroni.
Napotkał problem, gdy poproszono go o wymówienie miasta po raz drugi.
Melbroniego.
Zapytany po raz trzeci, spróbował „Melbrone”.
Potem twierdził, że dzwoni w sprawie ustawienia ip.
„Powód tego wezwania: Otrzymaliśmy wiele raportów o błędach i ostrzeżeniach dotyczących twojego adresu IP na naszym serwerze bezpieczeństwa” – powiedział.
Te błędy i ostrzeżenia wskazują, że Twój adres IP został zmieniony z prywatnego na publiczny. zrozumiany?
Powinien przebywać w prywatnym otoczeniu, a ty zupełnie nie zdajesz sobie sprawy z tego problemu.
Dlatego dzisiaj otrzymujesz ten telefon. zrozumiany?
„Czy dokonałeś jakichkolwiek zmian w ustawieniach internetowych po swojej stronie?”
Zakwestionowany własnym nazwiskiem, twierdził, że to Luis Fernandez, również nazwisko francuskiego piłkarza, który został menedżerem i reprezentantami Wenezueli i Hiszpanii.
Ale stał się agresywny i przeklinał, gdy poproszono go o przeliterowanie jego imienia.
„Dlaczego muszę przeliterować swoje imię?” Jesteś moim nauczycielem czy co?
„Przeliteruj to, matko *****”. przeliterujesz to.
– Jestem bezwstydnym człowiekiem, tak. Nie mogę przeliterować swojego imienia. co o mnie myślisz?
„Jesteś dziurawą dziwką.”
Oszust błędnie przeliterował nazwisko osoby, do której się zgłaszał.
Luisa Fernandeza.
„Shali mam to jeszcze raz przeliterować, mamo *****?”
Potem się rozłączył.
Raport Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów ujawnił, że oszustwa telefoniczne były najbardziej powszechne w 2021 r., przy czym 50 procent oszustw miało miejsce w ten sposób.
Władze otrzymały 144 603 zgłoszenia, w których brakowało 100 milionów dolarów.
To było znacznie więcej niż wysyłanie wiadomości tekstowych z 67 180 zgłoszeniami oszustw i kradzieżą 10 milionów dolarów, co stanowiło 23 procent strat.
Oszustwa e-mailowe stanowiły 14 procent oszustw z 40 186 zgłoszeniami o utraconych 48 milionach dolarów, w porównaniu z 4 procentami oszustw internetowych i 4 procentami za pośrednictwem portali społecznościowych.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu