Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Oszust Telstra twierdzi, że pochodzi z Melbourne, ale nie potrafi wymówić australijskiego miasta: posłuchaj rozmowy

Oszust Telstra twierdzi, że pochodzi z Melbourne, ale nie potrafi wymówić australijskiego miasta: posłuchaj rozmowy

Stephen Johnson, korespondent ekonomiczny Daily Mail Australia

04:35 10 marca 2023, zaktualizowano 15:40 10 marca 2023

  • Oszust twierdził, że pochodzi z Telstra
  • Ale nie potrafił wymówić Melbourne

Agresywny, ale nieświadomy oszust okazał się nie mieć pojęcia o Australii, mimo że twierdził, że dzwoni z Melbourne.

W tym tygodniu Daily Mail Australia otrzymał telefon od operatora, który twierdził, że pochodzi z Telstra.

Ale łatwo się denerwował, gdy nie znał nazwiska klienta, którego próbował oszukać – natychmiast okazując się nielegalnym.

– Nie znasz swojego imienia? Nie znam twojego imienia Ile razy mam ci mówić? Ile razy? On powiedział: „Nie mam żadnego imienia”.

Mam tylko twój numer telefonu i adres IP.

– Nie znasz swojej tożsamości?

Agresywny, ale nieświadomy oszust próbował zareklamować Melbourne, mimo że twierdził, że dzwoni stamtąd (na zdjęciu stacja Flinders Street i rzeka Yarra)

Zapytany, skąd dzwoni, mężczyzna twierdził, że dzwoni z 242 Exhibition Street w Melbourne – adresu siedziby Telstra.

W przeciwieństwie do przeciętnego mieszkańca, który pracuje i mieszka w Melbourne, miał problem z wymówieniem nazwy stolicy wiktoriańskiej.

— powiedział Melbroni.

Napotkał problem, gdy poproszono go o wymówienie miasta po raz drugi.

Melbroniego.

Zapytany po raz trzeci, spróbował „Melbrone”.

Potem twierdził, że dzwoni w sprawie ustawienia ip.

„Powód tego wezwania: Otrzymaliśmy wiele raportów o błędach i ostrzeżeniach dotyczących twojego adresu IP na naszym serwerze bezpieczeństwa” – powiedział.

Zakwestionowany własnym nazwiskiem, twierdził, że to Luis Fernandez, również nazwisko francuskiego piłkarza, który został menedżerem i reprezentantami Wenezueli i Hiszpanii (na zdjęciu hiszpański aktor w Madrycie)

Te błędy i ostrzeżenia wskazują, że Twój adres IP został zmieniony z prywatnego na publiczny. zrozumiany?

Powinien przebywać w prywatnym otoczeniu, a ty zupełnie nie zdajesz sobie sprawy z tego problemu.

Oszuści w Australii

telefon: 50 procent przy 144 603 zgłoszonych i 100 milionach dolarów utraconych

tekst: 23 procent z 67 180 zgłoszeniami i stratą w wysokości 10 milionów dolarów

e-mail: 14 procent z 40 186 zgłosiło utratę 48 milionów dolarów

Internet: 4 procent z 12 502 zgłosiło utratę 51 milionów dolarów

READ  Imperium restauracyjne Quadrant dokonuje przeglądu umów najmu, aby ograniczyć straty

Portale społecznościowe: 4 procent z 10 140, które zgłosiły stratę w wysokości 56 milionów dolarów

Źródło: Raport Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów na temat oszustw w 2021 r

Dlatego dzisiaj otrzymujesz ten telefon. zrozumiany?

„Czy dokonałeś jakichkolwiek zmian w ustawieniach internetowych po swojej stronie?”

Zakwestionowany własnym nazwiskiem, twierdził, że to Luis Fernandez, również nazwisko francuskiego piłkarza, który został menedżerem i reprezentantami Wenezueli i Hiszpanii.

Ale stał się agresywny i przeklinał, gdy poproszono go o przeliterowanie jego imienia.

„Dlaczego muszę przeliterować swoje imię?” Jesteś moim nauczycielem czy co?

„Przeliteruj to, matko *****”. przeliterujesz to.

– Jestem bezwstydnym człowiekiem, tak. Nie mogę przeliterować swojego imienia. co o mnie myślisz?

„Jesteś dziurawą dziwką.”

Oszust błędnie przeliterował nazwisko osoby, do której się zgłaszał.

Luisa Fernandeza.

„Shali mam to jeszcze raz przeliterować, mamo *****?”

Potem się rozłączył.

Raport Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów ujawnił, że oszustwa telefoniczne były najbardziej powszechne w 2021 r., przy czym 50 procent oszustw miało miejsce w ten sposób.

Władze otrzymały 144 603 zgłoszenia, w których brakowało 100 milionów dolarów.

To było znacznie więcej niż wysyłanie wiadomości tekstowych z 67 180 zgłoszeniami oszustw i kradzieżą 10 milionów dolarów, co stanowiło 23 procent strat.

Oszustwa e-mailowe stanowiły 14 procent oszustw z 40 186 zgłoszeniami o utraconych 48 milionach dolarów, w porównaniu z 4 procentami oszustw internetowych i 4 procentami za pośrednictwem portali społecznościowych.

Zapytany, skąd dzwoni, mężczyzna twierdził, że dzwoni z 242 Exhibition Street w Melbourne w siedzibie Telstra (na zdjęciu szyldy w sklepie w Sydney)