Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Pagani Utopia ujawnił: supersamochód ze starej szkoły wykorzystuje silnik V12 i ręczną skrzynię biegów

Pagani Utopia ujawnił: supersamochód ze starej szkoły wykorzystuje silnik V12 i ręczną skrzynię biegów

Pagani opiera się dążeniu do elektryfikacji dzięki 6,0-litrowemu silnikowi Mercedes-AMG V12 o mocy 635 kW i 1100 Nm dla nowej Utopii.


Pagani Nie rezygnuj z mocy benzyny i miej samochód, który to udowodni – Cnotliwe miasto – Gdzie włoska firma hipersamochodowa zaprezentowała swój trzeci model na trzecią dekadę.

Nazwa samochodu oznacza „idealne miejsce”, a założyciel firmy Horatio Pagani powiedział, że jest to wynik sześcioletniego programu rozwoju, który obejmuje wszystko, od 4000 planów projektowych po osiem pełnowymiarowych prototypów.

Samochód został zaprezentowany w Teatro Lirico w Mediolanie we Włoszech, ale nie ma jeszcze informacji na temat jego osiągów ani ceny.



Produkcja utopii będzie jednak ograniczona do 99 samochodów.

Kluczowe liczby to moc wyjściowa 6-litrowego Mercedesa-AMG V12 Pagani z podwójnym turbodoładowaniem – 635 kW przy 6000 obr./min, 1100 Nm rozpiętości od 2800 do 5900 obr./min – a także może obracać się do 6700 obr./min.

Pagani twierdzi, że silnik jest wystarczająco czysty, aby spełnić kalifornijskie normy emisji, chociaż nie podaje szczegółów dotyczących jego wydajności.



Dowodem na prostotę nowego supersamochodu Paganiego jest siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów, wyposażona w oldschoolowy pedał sprzęgła.

Dostępna jest również siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów, a Utopia kontynuuje napęd na tylne koła i elektromechaniczny mechanizm różnicowy.

Kabina jest całkowicie analogowa, bez gigantycznego ekranu informacyjno-rozrywkowego, który dominuje na desce rozdzielczej każdego samochodu, a zamiast tego wykorzystuje tradycyjny zestaw przełączników i wskaźników.



Zawieszenie ma aluminiowe wahacze i elektronicznie sterowane adaptacyjne amortyzatory, z karbonowo-ceramicznymi hamulcami Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.

Przednie koła mierzą 21 cali, a tylne 22 cale, wszystkie wyposażone w niestandardowe opony Pirelli z utopijną sylwetką na ścianach bocznych.



Stylistyka utopii jest bardziej powściągliwa niż poprzednie kreacje Pagani, Huayra i Zonda, ale wciąż ma charakterystyczne akcenty, w tym czterorurowy kanał wydechowy i kształt przednich reflektorów.

Po tym, jak ten żmudny proces twórczy został całkowicie wchłonięty, ideały reprezentowane przez projekt stały się bardzo intymne
Jakakolwiek próba opisania tego wydawałaby się nieodpowiednia, powiedział założyciel i dyrektor generalny Pagani, Horatio Pagani w oficjalnym komunikacie prasowym.

Dostępność i ceny w Australii nie zostały jeszcze potwierdzone.



Paul Joffre

Paul Joffre jest dziennikarzem motoryzacyjnym od ponad 40 lat, pracuje dla gazet, magazynów, stron internetowych, radia i telewizji. Jako dziennikarz wiadomości ogólnych i wykwalifikowany reporter sportowy, jego pasja do samochodów zaprowadziła go do magazynów Wheels, Motor, Car Australia, które to magazyny Car i Auto Action. Jest mistrzem kierowców wyścigowych, a także Światowym Sędzią Samochodowym Roku.

Przeczytaj więcej o Paulu Joffre LinkIkona