Philippine Airlines złożyły wniosek o ogłoszenie bankructwa na podstawie Rozdziału 11 w Nowym Jorku z planem wspieranym przez pożyczkodawców, który pomoże głównemu przewoźnikowi w kraju wyjść z pandemii, która zdewastowała globalne podróże.
Firma zamierza zmniejszyć pożyczki o wartości 2 miliardów dolarów dzięki proponowanemu planowi restrukturyzacji, który wymagałby zgody sądu i umożliwiłby przewoźnikowi zmniejszenie zdolności przewozowej floty o 25%.
Philippine Airlines otrzyma również 505 mln USD finansowania kapitałowego i dłużnego od swoich największych akcjonariuszy, a także 150 mln USD finansowania dłużnego od nowych inwestorów.
Rozdział 11 pozwala firmie kontynuować działalność w trakcie restrukturyzacji. Piątkowe zgłoszenie następuje po tym, jak linia lotnicza spędziła miesiące na negocjacjach z interesariuszami. Właściciel miliardera Lucio Tan nazwał depozyt „wielkim przełomem” dla przewoźnika.
Tan, prezes i dyrektor generalny, powiedział, że plan restrukturyzacji pozwoli linii lotniczej „przezwyciężyć bezprecedensowy wpływ globalnej pandemii, która poważnie zakłóciła działalność we wszystkich sektorach, zwłaszcza w lotnictwie, i na dłuższą metę stać się silniejsza”. Pozwolić.
W odpowiedzi na wybuch koronawirusa rząd filipiński zakazał podróży do Hongkongu wraz z Makau i Chinami kontynentalnymi.
Na początku tego miesiąca filipiński Departament Pracy ogłosił, że udzieli pomocy finansowej i tymczasowego zakwaterowania pracownikom, którzy utknęli w stolicy w drodze do pracy za granicą.
Jak COVID zmienił plan Twojej podróży regeneracyjnej
Podczas gdy zakończenie blokad zmniejszyło presję na podróże na początku sezonu letniego na półkuli północnej, Covid-19 typu delta zaczął ostatnio uderzać w wiele linii lotniczych, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
Philippine Airlines to najnowsze międzynarodowe linie lotnicze, które zostały zreorganizowane w USA zgodnie z amerykańskim prawem upadłościowym. Korzystając z rozdziału 11, firma podda swój plan reorganizacji ostatecznej decyzji amerykańskiego sędziego.
oświadczenie w sprawie Strona nosiciela flagi „Rozdział 11 to uznany na całym świecie amerykański proces prawny, z którego wiele linii lotniczych skorzystało, aby przekształcić się w bardziej odnoszące sukcesy firmy. Restrukturyzacja umożliwi PAL pojawienie się z nowym kapitałem, mniejszym zadłużeniem i silniejszymi fundamentami finansowymi na przyszłość” – mówi.
Eksperci ds. upadłości twierdzą, że USA są często preferowaną lokalizacją, częściowo dlatego, że prawo w Ameryce jest korzystniejsze dla firmy, a częściowo dlatego, że umowy z wierzycielami często opierają się na prawie stanowym w stanie Nowy Jork lub Delaware.
Latam Airlines z siedzibą w Chile, Aeromexico i kolumbijskie Avianca Holdings złożyły w zeszłym roku wniosek o ochronę sądową w Nowym Jorku, obwiniając spadek podróży lotniczych spowodowany koronawirusem.
Pandemia zmusiła linie lotnicze do zawieszania lotów, zwalniania personelu i szukania pomocy finansowej. W czerwcu szef Garuda Indonesia poinformował, że przewoźnik rozważa opcje, w tym restrukturyzację zadłużenia i renegocjację umów z leasingodawcami samolotów.
Wyzwania, przed którymi stoi PAL Holdings, spółka holdingowa Philippine Airlines, poprzedzają pandemię. Firma odnotowała straty od pierwszego kwartału 2017 r. Firma poniosła rekordową stratę w wysokości 71,8 mld pesos (1,4 mld USD) w 2020 r., w porównaniu z deficytem 10,3 mld pesos rok wcześniej.
Linia lotnicza będzie nadal obsługiwać loty pasażerskie i towarowe w oparciu o ograniczenia popytu i podróży, i zobowiązuje się, że „wszystkie obecne i przyszłe bilety i bony podróżne będą przestrzegane, z zastrzeżeniem normalnych warunków użytkowania”.
Firma poinformowała również, że spodziewa się stopniowego dodawania lotów krajowych i międzynarodowych w miarę poprawy sytuacji na rynku.
Ten artykuł został opublikowany na licencji Bloomberg Media: można obejrzeć oryginalny artykuł Tutaj
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu