BARCELONA — Xiaomi zaprezentowało parę modułowych okularów rozszerzonej rzeczywistości na targach Mobile World Congress w tym tygodniu, które umożliwiają interakcję ze światem poza soczewkami.
Nazwany Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition, firma twierdzi, że na razie jest to tylko koncepcja techniczna i nie będzie sprzedawana w sklepach. Jednak ukierunkowanie na rynek AR postawiłoby Xiaomi przed potężnymi konkurentami, w tym między innymi Apple, Google i Microsoft.
Okulary zawierają parę ekranów „retina”, które wyświetlają wirtualne obiekty w twoim polu widzenia, takie jak alerty kalendarza, powiadomienia z telefonu przychodzącego i informacje o oglądanym programie telewizyjnym. Firma twierdzi, że okulary są stosunkowo lekkie i ważą 4,4 uncji (będziemy musieli uwierzyć im na słowo, ponieważ okulary zostały pokazane tylko z tyłu, erm, szkło) i można je sparować z Xiaomi 13 i 13 Pro smartfony. Oparte są na platformie rzeczywistości rozszerzonej drugiej generacji firmy Qualcomm.
(kredyt: Xiaomi)
Xiaomi twierdzi, że okulary mogą przełączyć się w całkowicie ciemny tryb, w którym blokują większość światła, co pozwala skupić się na oglądanym filmie lub aplikacji.
Jednak najciekawszym aspektem tej koncepcji jest to, że użytkownik będzie mógł używać gestów do interakcji z inteligentnymi urządzeniami domowymi. Na przykład możesz włączyć lub wyłączyć inteligentne światło jednym ruchem palca lub przeglądać system menu ekranowych za pomocą gestów przesuwania. Użytkownicy będą mogli również umieszczać wirtualne obiekty w dowolnym miejscu w przestrzeni AR, tak jak je zobaczą. Tego typu czynności pozwalają zostawić telefon w kieszeni.
Polecane przez naszych redaktorów
Xiaomi od dawna zajmuje się kategoriami produktów poza smartfonami, co pozostaje jej głównym biznesem. Ale teraz, gdy dostępne są potężniejsze telefony, procesory i sieci, jest to kolejny znak, że czas na rozszerzoną rzeczywistość jest bliski.
Pobierz nasze najlepsze historie!
Zapisz się do Co nowego teraz Aby dostarczać nasze najważniejsze artykuły do Twojej skrzynki odbiorczej każdego ranka.
Ten biuletyn może zawierać reklamy, oferty lub linki partnerskie. Zapisanie się do newslettera oznacza, że wyrażasz na to zgodę Warunki korzystania I Polityka prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newsletterów.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort