Polski kierowca ciężarówki ujawnił, dlaczego jego koledzy z branży wschodnioeuropejskiej opuszczają Wielką Brytanię.
W swoim osobistym eseju Thomas Orensky, również dziennikarz, ujawnił problem z różnorodnością mediów w Wielkiej Brytanii, jeśli chodzi o Europę Wschodnią, przyznając, że przez lata spotykał się z odrzuceniem przez przemysł i kontynuował „potrzebne” ciężarówki dla Wielkiej Brytanii.
napisał w dom Magazyn: „Potrzebujesz kierowców ciężarówek. Tak jak potrzebujesz milionów innych pracowników z Europy Wschodniej, aby utrzymać gospodarkę w ruchu – murarzy, operatorów magazynów, pielęgniarek, tragarzy kuchennych, gospodyń domowych, kelnerów – z okazjonalnym pracownikiem naukowym, kierownikiem lub lekarzem ”.
Brytyjskie problemy i brak szacunku
Orinsky powiedział, że Europejczycy z Europy Wschodniej, którzy byli ważną częścią brytyjskich kierowców ciężarówek, opuścili kraj z powodu biurokracji spowodowanej Brexitem i udali się do krajów UE, „gdzie praca kierowcy ciężarówki pozostaje atrakcyjną pracą”.
Ale do decyzji przyczyniły się również uporczywe problemy przed Brexitem, takie jak wysokie koszty życia, niska jakość życia i brak udogodnień.
Kierowca wskazał na brak toalet i pryszniców, brak restauracji oferujących zdrową żywność oraz środki podjęte przez lokalne rady w Wielkiej Brytanii, które dostrzegły więcej ograniczeń w parkowaniu i mniejszą możliwość parkowania przez całą noc przez kierowców ciężarówek.
Oryński przede wszystkim zauważył brak szacunku dla kierowców z Europy Wschodniej.
„Podczas gdy kierowcy ciężarówek są postrzegani w pozostałej części Europy jako kluczowi usługodawcy, nie tylko w szczytowym momencie pandemii, brytyjskie postawy sprawiają, że często są traktowani jak chłopi przez pracowników biurowych i personel w punkcie dostawy lub odbioru” – powiedział. .
Dodał: „Po latach ciężkiej pracy polityków i mediów, aby przekonać Europejczyków z Europy Wschodniej, że nie są tu mile widziani, teraz wierzy, że może ich zwabić ofertami pracy tymczasowej wizy”.
Wybór pracy w Unii Europejskiej
Oryński powiedział, że ostatnio porównał dwa ogłoszenia o pracę dla kierowców ciężarówek – jedno dla Polski i jedno dla Wielkiej Brytanii – i zauważył, że lepszym wyborem była oczywiście Polska.
Chociaż praca w Wielkiej Brytanii płaci dodatkowe 40 funtów dziennie, powiedział, że przyniesie to kiepski sposób bez mediów, braku dodatków do pracy, które odpowiadają tym oferowanym przez pracodawców z UE i oczekiwań w Wielkiej Brytanii dotyczących wypłaty za wizę. . Testy Covid, zakwaterowanie, dojazdy, rachunki, czynsz i podatki. Cały czas jesteś uzależniony od wyjazdu po kilku miesiącach.
W sierpniu rumuński kierowca ciężarówki powiedział: Londyn Gospodarczy Dlaczego rozważał podążanie śladami swoich kolegów i powrót do Rumunii do pracy w całej Europie.
Viorel Alexandru Ono, który pracował jako kierowca ciężarówki na całym kontynencie dla firmy w swojej rodzinnej Transylwanii w Rumunii, powiedział, że jego poprzednie warunki pracy były lepsze niż te, które miał w Wielkiej Brytanii.
Przeczytaj więcej tutaj.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu