Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Porsche Vision 357: Hołd dla pierwszej linii modelowej Porsche, 356

Porsche Vision 357: Hołd dla pierwszej linii modelowej Porsche, 356


75 lat temu, 8 czerwca 1948 roku, 356 nr 1 Roadster jako pierwszy samochód noszący nazwę Porsche otrzymał ogólne zezwolenie na użytkowanie – narodziny marki samochodów sportowych.


Porsche rozpoczyna teraz swoją rocznicę z Porsche Vision 357 i ukłonem w stronę Porsche 356 – marzenia Ferry’ego Porsche o samochodzie sportowym. W uznaniu tego do dziś dochodzi do badania projektu monogramu. Uwolniony od przepisów, które dotyczą wykonania jako modelu seryjnego, zespół Style Porsche pokazuje potencjalne przejawy futurystycznej filozofii projektowania: jednym z przykładów jest konsekwentne udoskonalanie sygnatury świetlnej, która jest zarówno progresywna, jak i wizjonerska w sposobie, w jaki wskazuje na przyszły. Podstawowa koncepcja jest odzwierciedleniem interakcji między tradycją a innowacją: jak dziś może wyglądać sportowy samochód Ferry’ego Porsche?

356 jako podstawa do projektowania DNA

„Stworzyliśmy wyjątkowy prezent urodzinowy w postaci Porsche Vision 357, który wykorzystuje model 356 jako podstawę do podkreślenia wagi naszego projektu jądrowego” — mówi Michael Mauer, wiceprezes Style Porsche. „Studium projektu jest próbą połączenia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości w spójny sposób, uwzględniając wymiary przypominające jego historyczny archetyp i szczegóły, które przedstawiają przyszłościowe spojrzenie na przyszłość”.


Porsche Vision 357, 2023, Porsche AG

Zbudowany na platformie technologicznej 368 kW (500 KM; 718 Cayman GT4 RS: zużycie paliwa* w cyklu mieszanym (WLTP) 13,2 l/100 km, emisja CO2* w cyklu mieszanym (WLTP) 299 g/km) 718 Cayman GT4 RS, Porsche Vision 357 reprezentuje wybitne osiągi samochodu sportowego. Studium stylistyki nadwozia jest punktem kulminacyjnym specjalnej wystawy „75 lat samochodów sportowych Porsche” na forum „DRIVE” Grupy Volkswagen w Berlinie, która została otwarta ekskluzywnym wydarzeniem wieczornym 25 stycznia 2023 r. Otwarta dla publiczności od 27 stycznia , 2023, Porsche będzie prezentować Vision 357 do połowy lutego. Studium projektowe będzie oferowane na targach South by Southwest w Austin od 10 stycznia 2023 r. oraz na innych międzynarodowych wydarzeniach przez cały rok.

READ  Oferowane badania nabiałowe | Wiadomości mleczne Australia

Wzornictwo od samego początku było istotnym elementem legendy Porsche. Studia koncepcyjne i samochody koncepcyjne stanowią podstawę niewątpliwie innowacyjnego projektu Porsche. „Głośne myślenie o przyszłości to jedna z głównych misji Style Porsche. Studia projektowe to zbiór pomysłów, które napędzają projektowanie jutra” – mówi Michael Mauer. „Zawsze jesteśmy w koncepcyjnej podróży ku przyszłości mobilności. Wielokrotnie historia marki służy jako źródło inspiracji. Przyjrzenie się naszej tradycji za pomocą samochodu koncepcyjnego przyszłości nie jest tak szokujące, jak mogłoby się wydawać. Ważna jest również swoboda twórcza: tutaj bez ograniczeń mogą pojawiać się wartościowe pomysły, które pomagają nam wyobrazić sobie naszą spójną filozofię projektowania w nowych i innowacyjnych kierunkach”.

Nowoczesna interpretacja Porsche 356

Dzięki samonośnemu kształtowi, wąskiej kabinie pasażerskiej z ostro opadającą linią aerodynamiczną i szerokim bokom proporcje Porsche Vision 357 przywodzą na myśl linie modelu 356. Przednia szyba ostro zawija się wokół słupków A. Podobnie jak w przypadku swojego historycznego poprzednika, Porsche przesuwa granice produkcji szkła: na początku lat 356. miał szklany dzielony przód z poprzeczką pośrodku. Podzielona konstrukcja została zastąpiona w roku modelowym 1952 jednoczęściową przednią szybą z krzywizną w dół pośrodku. Słupki A Porsche Vision 357 są pomalowane na czarno i wizualnie łączą powierzchnie szyb bocznych w jedną całość. Grafika DLO (Daylight Open) jest podobna do wizjera kasku.

Funkcjonalne detale są zintegrowane i wspierają rzeźbiarski charakter samochodu. Obejmuje to otwory wentylacyjne w drzwiach ukryte obok bocznych okien i tylne światła, które znajdują się za zestawem ozdobnych kropek w samym nadwoziu. Kolejnym ukłonem w stronę oryginalnego modelu jest wzór osłony chłodnicy z tyłu, w którym zintegrowane jest trzecie światło hamowania. Podobnie jak wszystkie obecne modele Porsche, 357 Vision jest wyposażony w czteropunktowy kierunkowskaz z przodu. Okrągłe reflektory również nawiązują do charakterystycznych świateł modelu 356. Istnieją również podobieństwa w lakierze: koncepcja dwóch odcieni z metalizowanym metalicznym kolorem lodowo-szarym i metalizowanym szarym Grivola w dolnych obszarach przodu nawiązuje do odcieni szarości, które są już popularne w lata pięćdziesiąte

READ  Szybka misja rybacka na dystansie 8000 km do SouthernBM

Porsche Vision 357, 2023, Porsche AG

Szeroki rozstaw kół daje bycze wrażenie i poprawia stabilność jazdy. 20-calowe koła są wykonane z magnezu i wyposażone w kołpaki z włókna węglowego i aerodynamiczne środkowe blokady. Wizualnie przypominają również legendarne koła Porsche: 356 A i 356 B z kołnierzowymi hamulcami bębnowymi z wyjątkowo dużym rozstawem śrub wynoszącym 205 mm.

Sportowe detale z 718 Cayman GT4 RS

Emblemat „75th Anniversary” zdobi drzwi i przedni pas studia projektowego jako numer startowy. I to nie jedyny szczegół w świecie wyścigów: za dolną częścią przednich kół nie ma nic, co pozwala na lepszą wentylację nadkoli. Bezzawiasowa, zawijana przednia maska ​​jest zabezpieczona mechanizmami szybkiego zwalniania. Pręty gwintowane utrzymują duże przednie skrzydło. Na progach bocznych projektanci Porsche zastosowali tworzywo sztuczne wzmocnione naturalnym włóknem (NFRP) – tak jak w Porsche Mission R, studium koncepcyjnym w pełni elektrycznego samochodu wyścigowego GT wprowadzonego na rynek w 2021 r. Zrównoważoną podstawę materiałową zapewniają włókna lniane pochodzące z rolnictwa . Zamiast tradycyjnych lusterek zewnętrznych, studio projektowe wyposażone jest w kamery na krawędzi dachu. Tylna część widocznej rury wydechowej jest wykonana z tytanu o niebieskim wyglądzie, natomiast wewnętrzna część rury wydechowej jest wykonana z ceramiki.


Porsche Vision 357, 2023, Porsche AG

Podobnie jak 718 Cayman GT4 RS, Porsche Vision 357 ma wloty powietrza umieszczone wysoko za szybami po stronie kierowcy i pasażera, które projektanci ozdobili komiksowymi naklejkami „air”. Podobnie jak logo „eFuel” na prawej pokrywie zbiornika, naklejki przypominają znaczki sportów motorowych. Wolnossący sześciocylindrowy silnik typu bokser teoretycznie pobiera moc 368 kW (500 KM) z czterech litrów pojemności skokowej. Wysokoobrotowy silnik umieszczony centralnie będzie przystosowany do zasilania e-paliwami.

O Porsche 356

356 No. 1 Roadster był pierwszym samochodem zbudowanym przez markę Porsche. Tworząc dwumiejscowy pojazd z wielorurową ramą i silnikiem umieszczonym centralnie, Ferry Porsche i jego zespół spełnili swoje marzenie o zbudowaniu własnego samochodu sportowego. Porsche 356 weszło do produkcji seryjnej jako coupe z inną ramą i 40-konnym silnikiem z tyłu zamiast oryginalnej koncepcji z silnikiem umieszczonym centralnie. Ten typ stanowił podstawę sukcesu marki Porsche. Po pierwszym ręcznie budowanym (coupe i kabriolecie) 356/2 z aluminiowymi karoseriami, pod koniec 1949 roku Porsche przeniosło się z Gmünd do Stuttgartu. To tutaj rozpoczęła się seryjna produkcja sportowego Porsche 356. Nadwozia z blachy stalowej zostały wykonane przez firmę Reutter w Stuttgarcie, a produkcję silników rozpoczęto w Zuffenhausen na powierzchni wynajmowanej od Reuttera, ponieważ alianci nadal obsługiwali Porsche Werk 1.

Do 1965 roku wyprodukowano około 78 000 egzemplarzy Porsche 356. Modele 356 („pre-A”, 1948-1955), 356A (1955-1959), 356B (1959-1963) i 356C (1963-1965) były dostępne. W gamie otwartych i zamkniętych wersji nadwozia i różnych poziomów wydajności.