Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Wyjaśnienie sprzeciwu wobec „Forspoken”.

Square Enixa Facebookgra wideo osadzona w realiach fantasy, w której bohaterem jest zblazowany nastolatek, który zostaje przeniesiony do magicznego świata, staje się wirusowa z niewłaściwych powodów.

Mecz zdobył 68 punktów na Metacriticu Spotkał się z krytyką ze względu na A Otrzymał słaby pokazProblemy z wydajnością również Wysokie wymagania specyfikacjiale większość uwagi, jaką poświęcono grze, skupiała się na dialogu „Whedonesque”, znanym również jako „sojowe przekomarzanie się”.

Nie pomaga fakt, że dorośli na ogół nie radzą sobie z pisaniem wszechwiedzących nastolatków — nie jest łatwo to zrobić.

Co to jest dialog „Whedonesque”?

Jest to samoświadomy styl pisania, najwyraźniej spopularyzowany przez Jossa Whedona, który wyśmiewa gatunki, jednocześnie aktywnie się w nie angażując, z postaciami praktycznie odwracającymi się do kamery i mrugającymi do publiczności, gdy wydarzy się coś raczej głupiego.

Jeśli, na przykład, postać zareaguje na swoją nowo odkrytą supermoc, mówiąc: „Um… tak właśnie się stało”, cóż, to jest dialog „Whedonesque”.

Ten styl pisania był kiedyś postrzegany jako błyskotliwy i dowcipny, ale obecnie jest ogólnie postrzegany jako irytujący i „zawstydzający”, ponieważ często podważa poważne momenty lub wydaje się kpić z publiczności z powodu jej radości z historii.

Nie zawsze jest to okropne – ten rodzaj humoru sprawdza się w przypadku postaci takiej jak Iron Man – ale MCU nadużywa tego stylu, często ze szkodą dla siebie. Na przykład w trakcie intensywnej bitwy Czas ultronaHak mówi: „Dobra, patrz. Miasto lata, walczymy z armią robotów, a ja mam łuk i strzały. Nic z tego nie ma sensu”.

Disneya Gwiezdne Wojny w pewnym stopniu przyjęte (Już lecą!) i jest nowy plik Lochy i Smoki wychodzi film zwiastunwygląda bardziej okropnie niż Facebook.

Marvel nadal stosuje to podejście, pomimo faktu, że publiczność MCU z radością zaakceptowała głupie archetypy komiksowe, i to od lat; Nawet najnowsze filmy Spider-Mana, bez powrotu do domu, Widzi, jak Peter Parker wybucha śmiechem na dźwięk imienia „Otto Octavius”.

Chociaż negatywna reakcja do wytrwałej mądrości Thor: Miłość i grzmot Pokazuje, że istnieje granica samoświadomości, jaką publiczność może znieść. Nie wszystko musi być Ricka i Morty’ego; Piekło Ricka i Morty’ego Kompulsywne meta-komentowanie może być za dużo.

Istnieje argument, że reakcja może wydawać się selektywna i może wyglądać na motywowaną rasowo; W końcu Ryan Reynolds martwa lista Nigdy nie spotkał się z takim samym luzem jak Mindy Kaling filmpomimo niemal identycznego stylu, nieustannie przypominają publiczności, że biorą udział w żartach.

Część powodu Facebook Wzbudzenie takiej negatywnej reakcji może wynikać z faktu, że twórcy stworzyli świat, z którego nie trzeba się wyśmiewać; Gra oferuje piękne krajobrazy, unikalne kostiumy i ciekawą fabułę.

Jaki jest sens wkładać wysiłek w stworzenie ciekawego świata fantasy, tylko po to, by kompulsywnie się z niego wyśmiewać? Gracze są w stanie zrobić to sami, ale z pewnością nie wezmą tego na poważnie, jeśli bohater nie może.

Być może zbliżamy się do końca ery „cóż, to się właśnie stało”, w której fani są gotowi na poważnie przyjąć cuda fantasy i science fiction, bez wyśmiewania się za zanurzenie się w fantazję.

READ  Limuzyna Genesis G80 - wyjątkowa pod każdym względem