Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Posiadanie (1981) (recenzja Blu-ray)

  • zrecenzowany przez: Tim Łosoś
  • Data recenzji: 24 maja 2022
  • Formuła: niebieski dysk wiązki

  • Dodaj do zakładek i udostępnij

Posiadanie (1981) (recenzja Blu-ray)

Dyrektor

Andrzej Żułaowski

Daty wydania)

1981 (15 października 2021)

studio(a)

Gaumont (parasol rozrywkowy)

  • Wynik filmu/programu: b +
  • Wynik wideo: a-
  • poziom: b +
  • Dodatkowy stopień: +

recenzja

[Editor’s Note: This is a REGION-FREE Australian Blu-ray import.]

kontrola To film, który naprawdę wykracza poza gatunek, chociaż wielu próbowało ograniczyć go do jednego filmu. Większość nazywa to horrorem, ale zawiera również elementy dramatu i science fiction i nie do końca trzyma się żadnego z nich, ponieważ kilka jest uruchomionych jednocześnie. Film reżysera Andrieja Zulaowskiego nie jest konkretnie o straszliwym rozwodzie, przez który przechodził w tamtym czasie, ale raczej przywołuje uczucia podziału, separacji, izolacji, rozpaczy i nienawiści – często w niezwykle przesadny i szokujący sposób. Motywy podziału są wyraźnie pokazane, ponieważ film kręcony był w Berlinie, pokazując mur, który wtedy jeszcze tam stał. Film bawi się również ideą sobowtórów, w pełni świadomych wersji nas samych, które mogłyby zająć nasze miejsce, ale w kontekście pary (Isabelle Adjani i Sam Neill) radzącej sobie ze swoim rozstaniem, wciąż mając nadzieję na jakiś rodzaj poprawy.

Film jest prawdopodobnie najbardziej znany ze sceny, w której Isabelle Adjani ma brutalnie animowane poronienie w metrze, co wielu nadal wyrywa z kontekstu, traktując to raczej jako humor niż horror. Odgrywa jednak rolę w większej opowieści o rozstaniu dwojga ludzi, nie tylko o sobie nawzajem, ale także o sobie. Oszałamiająca kinematografia, oszałamiające efekty potworów Carlo Rambaldiego, intensywne aktorstwo i podejście do opowiadania historii kontrola Jeden z najfajniejszych dzieł filmowych, jakie kiedykolwiek zainstalowano. Niezależnie od tego, czy podobał ci się film, czy nie, szybko go nie zapomnisz.

kontrola Nakręcony przez operatora Bruno Newtona na taśmie 35 mm przy użyciu kamer Arriflex 35 IIC i 35BL oraz obiektywów Arriflex, optycznie wykończony, renderowany w proporcjach 1,66: 1. Umbrella Entertainment przesyła film do Blu-ray pod numerem 11 pod adresem Światy w filmie: poza gatunkami Partia tytułów wykorzystuje do głównej prezentacji TF1 Studio 2020 Master, która została przywrócona w 4K z oryginalnego negatywu aparatu. To zdrowy mistrz z ciężkim lub średnim ziarnem, które nie zawsze jest tak ciasne, ale też nie jest zbyt pikselowane. Stosowana jest niewielka ilość DNR, ponieważ niektóre migawki są przetwarzane częściej niż inne. Wyświetlane są doskonałe poziomy drobnych szczegółów. Paleta kolorów jest naturalna, ale nadal wygląda fajnie z mocnymi próbkami czerwieni. Kontrast jest dobry w przypadku głębokiej czerni i okazjonalnych błysków jasności. Linia biegnąca przez oponę, która pojawia się i znika, jest naprawiona, ale pozostaje słaba. W przeciwnym razie wszystko wygląda na czyste i stabilne.

READ  Gwiazda What Not To Wear Trinny Woodall ujawnia swoją linię makijażu

Dźwięk w języku angielskim jest dostępny w formacie 2.0 mono DTS-HD Master Audio z opcjonalnymi napisami w języku angielskim SDH. Zapewnia doskonałe wsparcie dla rzadkiego wyniku. Na pewno nie jest to płaska ścieżka, ponieważ dialogi i efekty dźwiękowe mają różne rozmiary, w zależności od tego, jak ich użyjesz w każdej scenie. To zdecydowanie obowiązkowy film, który ma odpowiednią mieszankę dostępnej wersji 5.1.

Płyta Blu-ray . kontrola Wewnątrz przezroczyste welurowe pudełko z kopią oryginalnej francuskiej grafiki z przodu, nieruchomy obraz Isabelle Adjani podczas aborcji na odwrocie oraz amerykański plakat artystyczny i australijska praca na DVD na wewnętrznej okładce. Wszystko jest w okładce przedstawiającej kopię oryginalnej francuskiej grafiki. Na płycie znajdują się następujące dodatki:

  • Lektor z Andrzejem Żuławskim i Danielem Bird
  • Głos z Fredericem Tottenem i Danielem Birdem
  • Druga strona muru: tworzenie opętania (HD – 51:42)
  • Wywiad z Andrzejem Żuławskim (HD – 36:01)
  • Odciąć amerykańskie posiadanie (SD – 77:11)
  • Odzyskane: Ponownie zwolnij posiadanie (HD – 12:29)
  • Podzielone miasto: lokalizacje posiadania (HD – 7:19)
  • Dźwięki opętania: Korzysnki na Żuławskim (HD – 19:06)
  • Nasz przyjaciel na Zachodzie (HD – 6:40)
  • Pasza: niedoceniana bohaterka polskiej sztuki plakatu (HD – 5:55)
  • Międzynarodowy zwiastun teatralny (HD — 2:47)
  • Amerykański zwiastun teatralny (SD — 1:57)

Umbrella stanowi również doskonałe kompendium dodatkowych materiałów z różnych wersji filmu. Pierwszy to komentarz audio z Zulawskim i reżyserem Danielem Birdem, który pochodzi z oryginalnego DVD Anchor Bay z 2000 roku. Drugi jest ze współscenarzystą Fredericem Tottenem, również wyreżyserowanym przez Daniela Birda, który został nagrany dla brytyjskiego regionu B Second został wydany Sight Blu-ray w 2013 roku. Obaj są świetnymi towarzyszami filmu i niezbędnymi słuchaczami dla fanów, ponieważ obaj mężczyźni z pasją rozmawiają o jego tworzeniu. Daniel Bird jest również odpowiedzialny za większość innych dodatków zawartych w tym wydaniu. Druga strona ściany To doskonały dokument, w którym Żulaowski oraz członkowie ekipy i ekipy produkcyjnej opowiadają o swoich doświadczeniach w filmie. Francuski wywiad z Żuławskim pierwotnie ukazał się na francuskiej wersji 2 TF1 Video DVD, ale niestety krótki wywiad z Isabelle Adjani nie został przesłany. Amerykańska wersja filmu pochodzi z taśmy, ale jest w wystarczająco dobrym stanie, by świetnie wyglądać. To zupełnie inne zwierzę i warte co najmniej godziny tylko po to, aby dać wyobrażenie o tym, jak źle poradziło sobie z oryginalną wersją amerykańską. wyzdrowieć Idzie o krok dalej i podkreśla wiele różnic między obiema wersjami. podzielone miasto To jest wycieczka po witrynie filmowej. w Dźwięki opętania, kompozytor Andrzej Korzyński szczegółowo opisuje swoją współpracę z Żuławskim i jego wkład w film. w Nasz przyjaciel na ZachodzieChristian Ferry opowiada o pracy w Paramount i odkryciu Zulaowskiego. pasza Omawia i analizuje niedocenianego polskiego artystę, który stworzył kultową sztukę plakatu filmu.

Wiele dodatków z innych wydań DVD i Blu-ray nie jest dostępnych, w tym izolowana ścieżka dźwiękowa i efekty; Wywiad z tłumaczem Ericiem Foo; archiwalne wywiady z Żuławskim, Samem Neillem i Heinzem Bennentem; Powyższy krótki wywiad z Isabelle Adjani; I ścieżka dźwiękowa na CD. Warto również zauważyć, że film został wydany w rozdzielczości 4K Ultra HD we Francji, ale w momencie pisania tego tekstu nie był dostępny nigdzie indziej.

uwolnij parasol kontrola Nie jest to ostatnie słowo w filmie, ale z pewnością stanowi wiele świetnych materiałów dodatkowych, a także świetną prezentację. Zarówno fani, jak i nowicjusze szukający tańszej alternatywy dla nieco drogich wersji Blu-ray Mondo Vision powinni być z tego bardziej niż zadowoleni.

Tim Łosoś

(Możesz śledzić Tima w mediach społecznościowych pod tymi linkami: Świergot I Facebook. I koniecznie zasubskrybuj Jego kanał YouTube jest tutaj.)

Tagi

1981, Andrzej Korzyński, Andrzej Żulawski, Poza gatunkami, Blu-ray, Blu-ray Disc, Bruno Nuytten, Carl Duering, Carlo Rambaldi, Daniel Bird, sobowtór, sobowtóry, dramat, Frederic Totten, Gaumont, Gerd Neubert, Heinz Bennent, Horror Isabel Adjani, Joanna Hoover, Leslie Malton, Margit Carstensen, Marie Laurie Riri, Marie-Sophie Dubos, Maximilian Rothlin, Michael Hogben, Posiadanie 1981, horror psychologiczny, recenzja, Sam Neill, science fiction, science fiction, Sean Lawton, Susan Lang Wheeler, The Digital Bits, Thomas Frey, Thriller, Tim Salmons, Umbrella Entertainment, Światy w filmie, Światy w filmie poza gatunkami