Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Poza Bali indonezyjscy Hindusi świętują Nyepi podczas kameralnych ceremonii |  Wiadomości o religii

Poza Bali indonezyjscy Hindusi świętują Nyepi podczas kameralnych ceremonii | Wiadomości o religii

Medan, Indonezja Wielka świątynia Raksa Buana w Medan jest jedną z zaledwie dwóch balijskich świątyń hinduistycznych w indonezyjskim mieście liczącym 2,5 miliona mieszkańców.

Łatwo byłoby przeoczyć rzeźbiony kamienny budynek, zbudowany w 1978 roku, schowany w bocznej uliczce.

Chociaż świątynia jest zwykle zamknięta dla zwiedzających, 10 marca jej frontowe bramy – otoczone przez dwóch przerażających strażników wyrzeźbionych w kamieniu – zostały otwarte w wigilię Nyepi, znanego jako Dzień Ciszy, obchodzony głównie na Bali. Wyspa z większością hinduistyczną w Indonezji z większością muzułmańską.

Wayan Dirgayasa, profesor języka angielskiego na Uniwersytecie Stanowym Medan, który przewodzi balijskiej społeczności hinduskiej w mieście, powiedział Al Jazeerze, że Nyepi to jedno z najważniejszych świąt w ich kalendarzu religijnym.

„Nyepi to święto hinduskiego Nowego Roku i poprzedniego wieczoru składamy ofiary w ramach ceremonii zwanej Bhuta Yajna. Bhuta to mniej niż istoty ludzkie, ale żyją z nami w naszym świecie i zostali stworzeni przez Boga. Są negatywni istoty i składamy ofiary w świątyni, aby były pozytywne.W naszym świecie chodzi o równowagę.

„Wierzymy w trzy światy, górny, środkowy i dolny, wierzymy w makrokosmos i mikrokosmos. Jeśli studiujemy fizykę, to wszystko wyjaśnia. Mikrokosmos to my sami, a makrokosmos to otaczający nas świat.

Przed świętem Nyepi świątynię dekoruje się ofiarami, z których wiele składa się z liści palmowych [Aisyah Llewellyn/Al Jazeera]

Podczas uroczystości dziedziniec wypełniały ofiary z owoców, kwiatów i liści palmowych, a powietrze unosił się zapach kadzidła.

Przy dźwiękach tradycyjnej orkiestry gamelanowej około 60 rodzin przygotowywało się do świętowania w mieście, stolicy Północnej Sumatry.

Czas na refleksję

Na Bali, gdzie 92% populacji wyznaje odmianę hinduizmu opartą na kulcie przodków i animizmie sięgającą I wieku n.e., Nyepi jest traktowane bardzo poważnie.

O ile nie wystąpią poważne problemy zdrowotne, wszyscy muszą pozostać w domu, aby złe duchy przelatujące nad wyspą pomyślały, że wyspa jest niezamieszkana i nie przeszkadzały im przez kolejny rok – uważają.

Wszystkie światła na wyspie są wyłączone, a międzynarodowe lotnisko jest zamknięte na 24 godziny.

READ  Korea Północna nie zgłosiła żadnych nowych przypadków gorączki w związku z wątpliwościami dotyczącymi danych COVID-19

Mając dzień przeznaczony na kontemplację, post i kontemplację, Telkomsel, główny dostawca usług telekomunikacyjnych w Indonezji, zawiesił świadczenie usług, w związku z czym dostęp do Internetu jest ograniczony.

Wykonane przez Raya i jego żonę Innie.  Siedzą na stopniach świątyni.  Wykonane w tradycyjnym nakryciu głowy i sarongu.  Eni nosi również tradycyjny kostium z szarfą zawiązaną w talii.  Oboje się uśmiechają.
Został wykonany przez Raya i jego żonę Ini, którzy po ślubie zostali Hindusami [Aisyah Llewellyn/Al Jazeera]
Rajas siedzi z balijską Hinduską na dywaniku ustawionym na dziedzińcu świątyni.  Ma na sobie tradycyjny strój w kwiaty w kolorze żółtym, czerwonym i zielonym.  Kobieta obok niej ma na sobie żółty sarong z białą koronkową lamówką i złotą szarfą.  I oni się uśmiechają.
Rajas (z prawej), Tamilka, wzięła udział w tym wydarzeniu, aby wesprzeć innych Hindusów [Aisyah Llewellyn/Al Jazeera]

Jednakże w mieście Medan, gdzie populacja wynosi około 68 procent muzułmanów i jest duża liczba chrześcijan i buddystów, w Nyepi jest bardziej zrelaksowany, powiedziała Al Jazeerze Maddy Rai, wiceprzewodnicząca balijskiej społeczności hinduskiej w mieście.

Chociaż Nyepi jest świętem państwowym w całej Indonezji, rodziny w Medan nie podlegają żadnym ograniczeniom obowiązującym na Bali i to od nich zależy, jak spędzą ten dzień.

„To powinien być dzień refleksji, ale to zależy od konkretnej osoby” – powiedział Ray.

Społeczność hinduska w Medan składa się z diaspory balijskiej, Hindusów z Jawy oraz Hindusów z lokalnych społeczności tamilskich, chińskich i Batak Karoo.

Indonezja liczy ponad 279 milionów mieszkańców, 87 procent populacji kraju to muzułmanie, a tylko 1,7 procent to Hindusi.

„Trudno oszacować liczbę Hindusów obecnych na Majdanie, ponieważ liczby są płynne” – Rai powiedział Al Jazeerze. „Ludzie przychodzą i wychodzą i dlatego tak naprawdę nie mamy oficjalnych danych liczbowych”.

Ray pochodzi z Badung na Bali, ale od 20 lat mieszka na Północnej Sumatrze, gdzie pracuje jako wykonawca. Jego żona, Ini, jest Jawajką i pochodzi z rodziny muzułmańskiej, chociaż po ślubie przeszła na hinduizm.

„Nauka tradycji hinduskich nie była zbyt trudna, ponieważ jest tu szkółka niedzielna, która nauczyła mnie wszystkiego, co musiałam wiedzieć” – Eni powiedziała Al Jazeera.

Hinduscy kapłani prowadzą ceremonię w wigilię Nyepi.  Noszą białe ubrania i siedzą na dywanie.  Przed nimi leżą ofiary.  Jeden składa się z owoców i innych przedmiotów ułożonych w wieży.
Trzej hinduscy kapłani modlili się i kropili wodą święconą ofiary przygotowane przez kobiety w świątyni [Aisyah Llewellyn/Al Jazeera]

W związku z tym świątynia jest nie tylko miejscem obchodzenia ważnych świąt, ale także miejscem nauki w ramach szkolnego programu nauczania członków o hinduizmie.

„Szkoła była dla mnie najlepszym sposobem, aby nauczyć się bycia Hindusem” – powiedziała Eni. „Co 15 dni obchodzimy tu w świątyni uroczystości zbiegające się z nowiem i pełnią księżyca, a także obchodzimy ważne święta, takie jak Galungan i Kuningan”.

READ  Mężczyzna z Covid-19 udającym żonę do podróży z Dżakarty

Sri Wijadi, który pracuje w Ministerstwie Spraw Religijnych w Medan, pochodzi z okręgu Boyolali na Jawie Środkowej, mieszka w Medan od 20 lat i jest pochodzenia jawajskiego. Jest Hinduską, ponieważ jej dziadkowie przeszli z islamu na hinduizm.

„Wiele osób jest zaskoczonych, gdy mówię im, że jestem Hindusem, ponieważ oczekują, że będę muzułmanką” – powiedziała. „Ale moja rodzina jest hinduska od trzech pokoleń, więc podtrzymuję tradycje rodzinne i je kultywuję”.

Ze względu na niewielką liczebność społeczności hinduskiej w Medanie, jej członkowie często okazjonalnie wspierają się nawzajem, choć niektóre ich tradycje się różnią.

Rajas, hinduski członek małej społeczności tamilskiej w Medan, również był obecny na ceremonii w świątyni. Powiedziała, że ​​przybyła, aby wesprzeć innych Hindusów, mimo że tamilscy Hindusi nie świętują Nyepi.

„Wyszłam z szacunku” – powiedziała. „Jestem tu po raz pierwszy przed Nyepi i jest to dla mnie ważne. Chociaż nasze indywidualne tradycje mogą się nieco różnić, główny sens bycia Hindusami jest ten sam.

    Wayan Dirgayasa stojący w świątyni.  Wierni siedzą na podłodze za nim.  Ubrany w tradycyjne nakrycie głowy i kurtkę, uśmiecha się i niesie torbę pod lewym ramieniem.
Wayan Dirgayasa z Bali jest głową społeczności hinduskiej w Medan [Aisyah Llewellyn/Al Jazeera]

W ramach ceremonii trzech hinduskich kapłanów modliło się i kropiło wodą święconą ofiary przygotowane przez kobiety w świątyni, a następnie uczestniczyło w procesji przez teren świątyni, śpiewając mantry i składając ofiary, w tym miniaturowe patyczki satay i owoce w różnych miejscach . Lokalizacje z zachodem słońca.

Dla części tłumu, chociaż świątynia i społeczność hinduska w Medan mogą być małe, oferuje im to mały kawałek domu.

Nyuman Adi jest urzędnikiem państwowym pochodzącym z Gianyar na Bali, ale później został oddelegowany do Medan.

„Odnalazłem świątynię, ponieważ bardzo ważne jest dla mnie posiadanie tutaj wspólnoty, zwłaszcza że cała moja rodzina nadal przebywa na Bali” – powiedział.

„Ponieważ jest nas tak mało, społeczność tutaj staje się jeszcze ważniejsza”.