Najpotężniejsza i zorientowana na tor wyścigowa wersja nowej gamy sportowych sedanów BMW M3 zadebiutowała przed pierwszym pojawieniem się w australijskim salonie jeszcze w tym roku.
the 2023 BMW M3 CS Odsłonięty w Europie, przed pierwszymi dostawami do Australii w drugiej połowie tego roku.
Nowy M3 CS z serii G80 to druga generacja tabliczki znamionowej, która opiera się na zwykłej wersji najmniejszego czterodrzwiowego samochodu BMW M z większą mocą, mniejszą masą oraz ostrzejszym zawieszeniem i układem kierowniczym.
BMW twierdzi, że od marca zostanie zbudowana „ograniczona partia” samochodów – ale nie jest jasne, ile zostanie wyprodukowanych, a ile do Australii.
Ceny w Australii będą się zaczynać od godz 249 900 $ plus koszty drogowe – 74 600 USD więcej niż model M3 Competition xDrive (175 300 USD), na którym jest oparty, i prawie 100 000 USD droższe niż ręczny model M3.
Podczas gdy poprzednia generacja M3 CS na rok 2018 miała napęd na tylne koła, nowy model jest oferowany wyłącznie z napędem na wszystkie koła „M xDrive”, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Znajomy 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem ma moc 405 kW i 650 Nm – o 30 kW więcej niż standardowy M3 Competition xDrive i pasuje do specjalnej edycji M4 CSL coupe.
BMW twierdzi, że CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy – o 0,1 sekundy szybciej niż model, na którym jest oparty – a także przyspiesza od 0 do 200 km/h w 11,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 302 km/h. (wzrost o 12 km/h).
Według producenta dodatkowa moc pochodzi ze zwiększonego ciśnienia doładowania turbosprężarki i zmienionego oprogramowania silnika, podczas gdy są nowe, sztywniejsze mocowania silnika, które mają zapewniać „ostrzejszą reakcję silnika”.
Podobnie jak w przypadku standardowego M3 Competition xDrive, napęd na wszystkie koła współpracuje z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i przełącza się w tryb napędu na tylne koła przy wyłączonym systemie kontroli stabilności.
M3 CS jest lżejsze o 20 kg w porównaniu z M3 Competition xDrive dzięki wzmocnionym włóknem węglowym tworzywom sztucznym na masce, przednim spojlerze, przednim wlotom powietrza, obudowach lusterek bocznych, tylnemu dyfuzorowi, spojlerowi pokrywy bagażnika, gałkom zmiany biegów na kierownicy, konsoli środkowej, i wstawki na desce rozdzielczej.
W standardzie dostępne są również przednie fotele kubełkowe M Carbon oraz tytanowy tłumik, który waży zaledwie 4 kg, przymocowany do czarnych końcówek wydechu.
Pod skórą M3 CS zyskuje dostrojone adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy, przerobiony program kontroli stabilności oraz aluminiową kolumnę pod maską.
Koła – dostępne w kolorze złotym lub matowej czerni – mierzą 19” z przodu i 20” z tyłu i są standardowo owinięte w opony 275/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu Michelin Pilot Sport Cup 2 (opony szosowe są opcjonalne).
Kompozytowe tarcze hamulcowe M z sześciotłoczkowymi przednimi i jednotłoczkowymi zaciskami – lakierowanymi na czerwono – są wyposażeniem standardowym, natomiast karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami są opcjonalne.
M3 CS będzie odróżniać się od zwykłych M3 na drogach przednim pasem zapożyczonym z M4 CSL, z czerwonymi wstawkami grilla, większym splitterem i nową maską z dwoma paskami.
Laserowe reflektory odzwierciedlają inne samochody BMW M CS i CSL z żółtymi kierunkowskazami, które podobno są inspirowane samochodami wyścigowymi GT. Jest też zmodyfikowany tylny spojler i znaczek M3 CS z czerwonymi paskami.
Cztery kolory: Frozen Solid White metallic, Brooklyn Grey metallic, Sapphire Black metallic i Signal Green są dostępne na tych zdjęciach z premiery.
Wewnątrz M3 CS traci standardową środkową tylną kanapę samochodu, zyskując standardowe elektryczne, podgrzewane fotele kubełkowe z włókna węglowego, obite czarno-czerwoną skórą Merino z kontrastowymi przeszyciami.
Inne zmiany obejmują listwy progowe M3 CS, pasy bezpieczeństwa z trzema paskami, kierownicę Alcantara z czerwoną etykietą pośrodku oraz konsolę środkową z włókna węglowego, w której środkowy podłokietnik i schowek zastąpiono małym podłokietnikiem i otwartą półką. Waga.
M3 CS korzysta z 12,3-calowego wyświetlacza zestawu wskaźników, a centralny 14,9-calowy ekran dotykowy iDrive 8 jest teraz standardem w zwykłym M3.
Standardowe funkcje przeniesione z M3 Competition xDrive w Australii obejmują dostęp bezkluczykowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, wyświetlacz przezierny, bezprzewodowe ładowanie telefonu, nawigację satelitarną, Apple CarPlay, Android Auto, radio cyfrowe i monitory ciśnienia w oponach.
Brakuje jednak asystenta centrowania pasa ruchu, automatycznego parkowania i adaptacyjnego tempomatu. Jednak system samohamowania awaryjnego jest standardem.
Krajowi nabywcy mogą zdecydować się na hamulce węglowo-ceramiczne za 16 500 USD – podczas gdy różne kolory lakieru zewnętrznego, wzory kół i mieszanki opon są opcjami bezpłatnymi.
the 2023 BMW M3 CS W australijskich salonach pojawi się w drugiej połowie tego roku.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort