Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Premiera BMW M3 CS 2023 w cenie australijskiej

Premiera BMW M3 CS 2023 w cenie australijskiej

Najpotężniejsza i zorientowana na tor wyścigowa wersja nowej gamy sportowych sedanów BMW M3 zadebiutowała przed pierwszym pojawieniem się w australijskim salonie jeszcze w tym roku.


the 2023 BMW M3 CS Odsłonięty w Europie, przed pierwszymi dostawami do Australii w drugiej połowie tego roku.

Nowy M3 CS z serii G80 to druga generacja tabliczki znamionowej, która opiera się na zwykłej wersji najmniejszego czterodrzwiowego samochodu BMW M z większą mocą, mniejszą masą oraz ostrzejszym zawieszeniem i układem kierowniczym.

BMW twierdzi, że od marca zostanie zbudowana „ograniczona partia” samochodów – ale nie jest jasne, ile zostanie wyprodukowanych, a ile do Australii.



Ceny w Australii będą się zaczynać od godz 249 900 $ plus koszty drogowe – 74 600 USD więcej niż model M3 Competition xDrive (175 300 USD), na którym jest oparty, i prawie 100 000 USD droższe niż ręczny model M3.

Podczas gdy poprzednia generacja M3 CS na rok 2018 miała napęd na tylne koła, nowy model jest oferowany wyłącznie z napędem na wszystkie koła „M xDrive”, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Znajomy 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem ma moc 405 kW i 650 Nm – o 30 kW więcej niż standardowy M3 Competition xDrive i pasuje do specjalnej edycji M4 CSL coupe.



BMW twierdzi, że CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy – o 0,1 sekundy szybciej niż model, na którym jest oparty – a także przyspiesza od 0 do 200 km/h w 11,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 302 km/h. (wzrost o 12 km/h).

Podobnie jak w przypadku standardowego M3 Competition xDrive, napęd na wszystkie koła współpracuje z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i przełącza się w tryb napędu na tylne koła przy wyłączonym systemie kontroli stabilności.



M3 CS jest lżejsze o 20 kg w porównaniu z M3 Competition xDrive dzięki wzmocnionym włóknem węglowym tworzywom sztucznym na masce, przednim spojlerze, przednim wlotom powietrza, obudowach lusterek bocznych, tylnemu dyfuzorowi, spojlerowi pokrywy bagażnika, gałkom zmiany biegów na kierownicy, konsoli środkowej, i wstawki na desce rozdzielczej.

W standardzie dostępne są również przednie fotele kubełkowe M Carbon oraz tytanowy tłumik, który waży zaledwie 4 kg, przymocowany do czarnych końcówek wydechu.

Pod skórą M3 CS zyskuje dostrojone adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy, przerobiony program kontroli stabilności oraz aluminiową kolumnę pod maską.



Koła – dostępne w kolorze złotym lub matowej czerni – mierzą 19” z przodu i 20” z tyłu i są standardowo owinięte w opony 275/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu Michelin Pilot Sport Cup 2 (opony szosowe są opcjonalne).

Kompozytowe tarcze hamulcowe M z sześciotłoczkowymi przednimi i jednotłoczkowymi zaciskami – lakierowanymi na czerwono – są wyposażeniem standardowym, natomiast karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami są opcjonalne.

M3 CS będzie odróżniać się od zwykłych M3 na drogach przednim pasem zapożyczonym z M4 CSL, z czerwonymi wstawkami grilla, większym splitterem i nową maską z dwoma paskami.



Laserowe reflektory odzwierciedlają inne samochody BMW M CS i CSL z żółtymi kierunkowskazami, które podobno są inspirowane samochodami wyścigowymi GT. Jest też zmodyfikowany tylny spojler i znaczek M3 CS z czerwonymi paskami.

Wewnątrz M3 CS traci standardową środkową tylną kanapę samochodu, zyskując standardowe elektryczne, podgrzewane fotele kubełkowe z włókna węglowego, obite czarno-czerwoną skórą Merino z kontrastowymi przeszyciami.

Inne zmiany obejmują listwy progowe M3 CS, pasy bezpieczeństwa z trzema paskami, kierownicę Alcantara z czerwoną etykietą pośrodku oraz konsolę środkową z włókna węglowego, w której środkowy podłokietnik i schowek zastąpiono małym podłokietnikiem i otwartą półką. Waga.

M3 CS korzysta z 12,3-calowego wyświetlacza zestawu wskaźników, a centralny 14,9-calowy ekran dotykowy iDrive 8 jest teraz standardem w zwykłym M3.

Standardowe funkcje przeniesione z M3 Competition xDrive w Australii obejmują dostęp bezkluczykowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, wyświetlacz przezierny, bezprzewodowe ładowanie telefonu, nawigację satelitarną, Apple CarPlay, Android Auto, radio cyfrowe i monitory ciśnienia w oponach.



Brakuje jednak asystenta centrowania pasa ruchu, automatycznego parkowania i adaptacyjnego tempomatu. Jednak system samohamowania awaryjnego jest standardem.

Krajowi nabywcy mogą zdecydować się na hamulce węglowo-ceramiczne za 16 500 USD – podczas gdy różne kolory lakieru zewnętrznego, wzory kół i mieszanki opon są opcjami bezpłatnymi.

the 2023 BMW M3 CS W australijskich salonach pojawi się w drugiej połowie tego roku.

jeszcze:Sprzedam używane BMW M3
jeszcze:Znajdź używane BMW na sprzedaż
jeszcze:Sprzedam używane BMW M3
jeszcze:Znajdź używane BMW na sprzedaż
Alexa Misoyannisa

Alex Misoyannis pisze o samochodach od 2017 roku, kiedy to założył własną stronę internetową Redline. Brał udział w Drive w 2018 r., zanim dołączył do CarAdvice w 2019 r., a w 2020 r. został stałym dziennikarzem zespołu wiadomości. Samochody odgrywały kluczową rolę w życiu Alexa, od przeglądania magazynów motoryzacyjnych w młodym wieku po dorastanie w otoczeniu osiągów samochody w rodzinie Miłośnik samochodów.

Przeczytaj więcej o Alexie MisoyannisieIkona łącza