Najpotężniejsza i zorientowana na tor wyścigowa wersja nowej gamy sportowych sedanów BMW M3 zadebiutowała przed pierwszym pojawieniem się w australijskim salonie jeszcze w tym roku.
the 2023 BMW M3 CS Odsłonięty w Europie, przed pierwszymi dostawami do Australii w drugiej połowie tego roku.
Nowy M3 CS z serii G80 to druga generacja tabliczki znamionowej, która opiera się na zwykłej wersji najmniejszego czterodrzwiowego samochodu BMW M z większą mocą, mniejszą masą oraz ostrzejszym zawieszeniem i układem kierowniczym.
BMW twierdzi, że od marca zostanie zbudowana „ograniczona partia” samochodów – ale nie jest jasne, ile zostanie wyprodukowanych, a ile do Australii.
Ceny w Australii będą się zaczynać od godz 249 900 $ plus koszty drogowe – 74 600 USD więcej niż model M3 Competition xDrive (175 300 USD), na którym jest oparty, i prawie 100 000 USD droższe niż ręczny model M3.
Podczas gdy poprzednia generacja M3 CS na rok 2018 miała napęd na tylne koła, nowy model jest oferowany wyłącznie z napędem na wszystkie koła „M xDrive”, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Znajomy 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem ma moc 405 kW i 650 Nm – o 30 kW więcej niż standardowy M3 Competition xDrive i pasuje do specjalnej edycji M4 CSL coupe.
BMW twierdzi, że CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy – o 0,1 sekundy szybciej niż model, na którym jest oparty – a także przyspiesza od 0 do 200 km/h w 11,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 302 km/h. (wzrost o 12 km/h).
Według producenta dodatkowa moc pochodzi ze zwiększonego ciśnienia doładowania turbosprężarki i zmienionego oprogramowania silnika, podczas gdy są nowe, sztywniejsze mocowania silnika, które mają zapewniać „ostrzejszą reakcję silnika”.
Podobnie jak w przypadku standardowego M3 Competition xDrive, napęd na wszystkie koła współpracuje z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i przełącza się w tryb napędu na tylne koła przy wyłączonym systemie kontroli stabilności.
M3 CS jest lżejsze o 20 kg w porównaniu z M3 Competition xDrive dzięki wzmocnionym włóknem węglowym tworzywom sztucznym na masce, przednim spojlerze, przednim wlotom powietrza, obudowach lusterek bocznych, tylnemu dyfuzorowi, spojlerowi pokrywy bagażnika, gałkom zmiany biegów na kierownicy, konsoli środkowej, i wstawki na desce rozdzielczej.
W standardzie dostępne są również przednie fotele kubełkowe M Carbon oraz tytanowy tłumik, który waży zaledwie 4 kg, przymocowany do czarnych końcówek wydechu.
Pod skórą M3 CS zyskuje dostrojone adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy, przerobiony program kontroli stabilności oraz aluminiową kolumnę pod maską.
Koła – dostępne w kolorze złotym lub matowej czerni – mierzą 19” z przodu i 20” z tyłu i są standardowo owinięte w opony 275/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu Michelin Pilot Sport Cup 2 (opony szosowe są opcjonalne).
Kompozytowe tarcze hamulcowe M z sześciotłoczkowymi przednimi i jednotłoczkowymi zaciskami – lakierowanymi na czerwono – są wyposażeniem standardowym, natomiast karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami są opcjonalne.
M3 CS będzie odróżniać się od zwykłych M3 na drogach przednim pasem zapożyczonym z M4 CSL, z czerwonymi wstawkami grilla, większym splitterem i nową maską z dwoma paskami.
Laserowe reflektory odzwierciedlają inne samochody BMW M CS i CSL z żółtymi kierunkowskazami, które podobno są inspirowane samochodami wyścigowymi GT. Jest też zmodyfikowany tylny spojler i znaczek M3 CS z czerwonymi paskami.
Cztery kolory: Frozen Solid White metallic, Brooklyn Grey metallic, Sapphire Black metallic i Signal Green są dostępne na tych zdjęciach z premiery.
Wewnątrz M3 CS traci standardową środkową tylną kanapę samochodu, zyskując standardowe elektryczne, podgrzewane fotele kubełkowe z włókna węglowego, obite czarno-czerwoną skórą Merino z kontrastowymi przeszyciami.
Inne zmiany obejmują listwy progowe M3 CS, pasy bezpieczeństwa z trzema paskami, kierownicę Alcantara z czerwoną etykietą pośrodku oraz konsolę środkową z włókna węglowego, w której środkowy podłokietnik i schowek zastąpiono małym podłokietnikiem i otwartą półką. Waga.
M3 CS korzysta z 12,3-calowego wyświetlacza zestawu wskaźników, a centralny 14,9-calowy ekran dotykowy iDrive 8 jest teraz standardem w zwykłym M3.
Standardowe funkcje przeniesione z M3 Competition xDrive w Australii obejmują dostęp bezkluczykowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, wyświetlacz przezierny, bezprzewodowe ładowanie telefonu, nawigację satelitarną, Apple CarPlay, Android Auto, radio cyfrowe i monitory ciśnienia w oponach.
Brakuje jednak asystenta centrowania pasa ruchu, automatycznego parkowania i adaptacyjnego tempomatu. Jednak system samohamowania awaryjnego jest standardem.
Krajowi nabywcy mogą zdecydować się na hamulce węglowo-ceramiczne za 16 500 USD – podczas gdy różne kolory lakieru zewnętrznego, wzory kół i mieszanki opon są opcjami bezpłatnymi.
the 2023 BMW M3 CS W australijskich salonach pojawi się w drugiej połowie tego roku.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Badanie ujawnia nowy model diagnostyczny raka pęcherza moczowego oparty na kluczowych genach mitochondrialnych
Canon w końcu udostępnił montaż RF dla Tamrona i Sigmy
Domek z bali artysty z lat 70. XX w., przekazany po babci