Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Prezentacja nowego supersamochodu Alfa Romeo 33 Stradale z silnikiem benzynowym i elektrycznym

Prezentacja nowego supersamochodu Alfa Romeo 33 Stradale z silnikiem benzynowym i elektrycznym

Alfa Romeo odnowiła kultowego 33 Stradale z lat 60. XX wieku, wprowadzając limitowaną edycję specjalnie zaprojektowanego supersamochodu o wartości wielu milionów dolarów, dostępnego z silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem lub pełnym zasilaniem akumulatorowym.


the Alfa Romeo 33 Stradale Nazwa została przywrócona dla nowego supersamochodu, który został zaprezentowany w Europie z dnia na dzień przed pierwszymi dostawami do klientów za granicą pod koniec przyszłego roku.

Nowy samochód to nowoczesna odsłona oryginalnego 33 Stradale z 1967 r., który był wówczas drogową wersją ówczesnego samochodu wyścigowego Tipo 33 i jest uważany za jeden z najbardziej kultowych samochodów Alfa Romeo.

Limitowany do 33 egzemplarzy, wszystkie wyprzedane, nowy 33 Stradale będzie dostępny z rozszerzoną wersją benzynowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem, znanego z dzisiejszych wyczynowych samochodów Alfa Romeo – lub wyłącznie z napędem elektrycznym, jako pierwszy samochód zasilany akumulatorowo który zostanie zaprezentowany przez zespół Alfa Romeo. Włoski producent samochodów.

Z brytyjskiego raportu wynika, że ​​ceny każdego pojazdu projektowanego na zamówienie według specyfikacji klienta przez luksusowego włoskiego „konstruktora autokarów” Carrozzeria Touring Superleggera mają przekroczyć 1,7 miliona funtów (3,3 miliona dolarów australijskich). Samochód.

Nie jest jasne, czy którykolwiek z tych pojazdów będzie produkowany z kierownicą po prawej stronie i czy którykolwiek został zakupiony przez australijskich klientów.

Alfa Romeo obiecuje więcej samochodów na zamówienie – czyli „fuuriserie” – chociaż mogą one być elektryczne, ponieważ uważa się, że 33. samochód to jeden z ostatnich samochodów firmy z silnikiem spalinowym, ponieważ przygotowuje się ona do sprzedaży samochodów elektrycznych dopiero od 2027 r.

Wydaje się, że jest większy od oryginalnej 33-tki – prawdopodobnie ze względu na współczesne przepisy bezpieczeństwa – ale Alfa Romeo twierdzi, że wymiary samochodu, stosunek rozstawu osi do długości całkowitej oraz między średnicą koła a wysokością samochodu są takie same jak w samochodzie z lat 60. XX wieku. .

Pas przedni inspirowany jest wersją z lat 60. XX wieku – z dużymi reflektorami LED i małą trójkątną osłoną chłodnicy Alfa Romeo w kształcie Scudetto połączoną jako podświetlany wlot – natomiast duże boczne wloty powietrza służą do chłodzenia silnika w modelach benzynowych, a jest też okrągły tył LED – światła podobne do oryginału 33 .

Nadwozie przednie i tylne składa się z dwóch części wykonanych z włókna węglowego, podobnie jak reszta nadwozia.

Alfa Romeo kładzie nacisk na szereg detali aerodynamicznych: wloty powietrza obok reflektorów, lusterka boczne zaprojektowane tak, aby kierować strumień powietrza do bocznych wlotów oraz nadwozie zaprojektowane tak, aby wytwarzać siłę docisku wystarczającą do wyeliminowania siły nośnej, bez potrzeby stosowania aktywnej aerodynamiki.

Początkowo dostępne będą trzy kolory – zwykła czerwień, Alfa Red i błękit królewski – a także czerwono-biały kolor inspirowany samochodem wyścigowym Tipo 33.

Wewnątrz znajduje się niewiele elementów sterujących – nie mówiąc już o tych dotykowych – z aluminiowymi manetkami zmiany biegów, kierownicą pozbawioną przycisków i mechanicznymi przełącznikami inspirowanymi lotnictwem na konsoli środkowej i podsufitce.

Istnieje kilka ekranów pokazujących niezbędne funkcje – cyfrowy zestaw wskaźników za kierownicą i „duży, wysuwany wyświetlacz” wystający z deski rozdzielczej, wyświetlający funkcje informacyjno-rozrywkowe i tryb jazdy – a także siedmiogłośnikowy system audio i nawiewy „ukryty w objętości myślnika.”

Ten pierwszy charakteryzuje się wykończeniami ze skóry i aluminium inspirowanymi 33 Stradale znajdującym się w Muzeum Alfa Romeo – z różnymi dwukolorowymi kombinacjami skóry – natomiast drugi obejmuje włókno węglowe, Alcantarę i czerwono-czarne lub niebiesko-czarne wstawki.

Wszystkie modele wyposażone są w wyjątkowe sportowe fotele skórzane Poltrona Frau, inspirowane oryginalnym 33 Stradale – teraz z sześciostopniową regulacją mocy i czterema pozycjami lędźwiowymi.

Alfa Romeo nie powiedziała, czy nadwozie 33 Stradale z aluminium i włókna węglowego pochodzi z istniejącego samochodu, ale raporty sprzed premiery wskazywały, że będzie on oparty na Maserati MC20, który jest również dostępny z napędem benzynowym lub elektrycznym.

To wyjaśniałoby pochodzenie ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów współpracującej z silnikiem benzynowym, rzekomo powiększonej, 3,0-litrowej wersji znanego Alfy Romeo 2,9-litrowego silnika benzynowego V6 twin-turbo z Giulii i Stelvio. . Quadrifoglio rozwija „ponad” 456 kW, przesyłając je na tylne koła.

Alfa Romeo upiera się, że jest to „ewolucja silnika V6, którą można już spotkać w samochodach włoskiej marki o wyższych osiągach”, a nie tylko 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem z Maserati MC20 „Nettuno”.

Tymczasem mówi się, że wersja elektryczna wykorzystuje trzy silniki elektryczne, które według Alfa Romeo wytwarzają „ponad” 552 kW, a szacowany zasięg jazdy w europejskich testach WLTP wynosi 450 km.

Wersja benzynowa ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecałe trzy sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 333 km/h.

Zawieszenie jest adaptacyjne i zostanie dostrojone przy pomocy kierowcy Alfa Romeo Formuły 1, Valtteriego Bottasa. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami Strada (szosa) i Pista (tor), co zmienia również dźwięk wydechu, reakcję silnika i skrzyni biegów (w modelach benzynowych) oraz ustawienia kontroli stabilności.

Wersje benzynowe podobno są w stanie hamować od 100 km/h do zera na dystansie 33 metrów dzięki karbonowo-ceramicznym tarczom hamulcowym Brembo z sześcioma aluminiowymi zaciskami z przodu i czterema zaciskami z tyłu.

Mówi się, że koła mają średnicę 20 cali.

Alfa Romeo twierdzi, że 33 planowane modele produkcyjne wyprzedały się w ciągu kilku tygodni od pokazania szkiców samochodu potencjalnym klientom podczas Grand Prix Włoch Formuły 1 2022 na torze Monza.

W ciągu roku każdy samochód będzie dostosowywany do życzeń klienta, chociaż firma twierdzi: „Zamówienia każdego klienta zostały następnie sprawdzone przez inżynierów, aby sprawdzić, czy są one wykonalne w produkcji”.

Noszą numery identyfikacyjne pojazdów (VIN) zaczynające się od „ZAR”, łącznie z literami „33STR” i ostatnimi ośmioma cyframi wybranymi przez klienta. Zostanie ono wygrawerowane w tunelu środkowym i z tyłu samochodu.

więcej:Wyszukaj używane samochody Alfa Romeo na sprzedaż
więcej:Wyszukaj używane samochody Alfa Romeo na sprzedaż
Alexa Misoyiannisa

Alex Misoyannis pisze o samochodach od 2017 roku, kiedy stworzył własną stronę internetową Redline. Współpracował z Drive w 2018 r., zanim dołączył do CarAdvice w 2019 r., a w 2020 r. został stałym dziennikarzem zespołu informacyjnego. Samochody odgrywały ważną rolę w życiu Alexa, od przeglądania magazynów motoryzacyjnych w młodym wieku po dorastanie wokół wydajności . Pojazdy w rodzinie kochającej samochody.

Przeczytaj więcej o Alexie Misoyiannisieikona łącza