Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Program Jesiennego Festiwalu Filmów Polskich ukazuje siłę i różnorodność rozwijającego się przemysłu filmowego

Program Jesiennego Festiwalu Filmów Polskich ukazuje siłę i różnorodność rozwijającego się przemysłu filmowego

Jesienny cykl festiwali obejmuje silną ofertę polskiego kina, prezentującego prężną branżę, z mocnymi dramatami tematycznymi, nominowanymi do sezonów nagród i potencjalnymi przełomami kasowymi, co podkreśla siłę i różnorodność twórczości filmowej w kraju o bogatej historii kina. data.

Wśród wyczekiwanych premier na Festiwalu Filmowym w Toronto w tym tygodniu znajduje się „Chłopcy”, wystawny, ręcznie rysowany film animowany autorstwa ekipy filmowej odpowiedzialnej za nominowany do Oscara i kasowy hit „Twój Vincent”. Tymczasem trzykrotnie nominowana do Oscara Agnieszka Holland będzie obecna na północnoamerykańskiej premierze „Zielonej granicy”, jej palącego portretu kryzysu uchodźczego w Europie, który właśnie zwyciężył w konkursie na Festiwalu Filmowym w Wenecji.

Więcej od Variety

Również na Lido dwukrotna zdobywczyni Srebrnego Niedźwiedzia w Berlinie Małgorzata Szomovska („Ciało” i „Kubek”) oraz Michał Englert rywalizują o Złotego Lwa za „Woman Of”, ich trwający od kilkudziesięciu lat film o Polce Transpłciowej kobieta na statku. Podróż do samopoznania.

Producentka Claudia Smija Rostorowska, która była w Wenecji z „Woman Of” i selekcją Horana Stolewskiego „Housekeeping for Beginners”, określiła podwójny rachunek Szumowska-Holland jako „ogromne oświadczenie” włoskiego festiwalu o przyjęciu „dwóch tak ważnych filmów” z Polski: „To dobry moment dla polskiego kina” – dodaje.

Inne polskie filmy, które pojawią się w Toronto, to dramat o Holokauście Jonathana Glazera „Strefa interesów” – brytyjsko-polska koprodukcja, która zachwyciła publiczność w Cannes i była wczesnym kandydatem do Oscara, oraz światowa premiera „Przysięgi Ireny” reżyserki Louise Archambault. – Film kanadyjski. Koprodukcja inspirowana prawdziwą historią polskiej pielęgniarki Ireny Gott Opadecki, która ratowała Żydów w okupowanej przez hitlerowców Polsce. Pokazany zostanie także „In the Rearview” – dokument w reżyserii Macka Hamili o wojnie na Ukrainie, który od swojej premiery na bocznym pasku Festiwalu Filmowego w Cannes zdobył wiele międzynarodowych nagród.

Sprzątanie dla początkujących

Premiera „Gospodarstwa dla początkujących” Gorana Stolewskiego odbyła się na Festiwalu Filmowym w Wenecji.

Omega Rostorowska docenia Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF) nie tylko za duże wsparcie finansowe, które w tym roku przekazało prawie 27 milionów dolarów na wsparcie ponad dwudziestu filmów i seriali, ale także za gotowość do podejmowania ryzyka przy filmach takich jak „Housekeeping”. który opowiada o lesbijce, która nagle staje się odpowiedzialna za dwie młode córki swojego partnera. „Inwestują w nasz instynkt i w to, że mamy wielki talent” – mówi producent, zwracając uwagę na „wysoki poziom zaufania” między branżą a instytucją finansującą. „Jestem naprawdę dumny, że filmy, które robimy, dostają granty… i że możemy robić filmy, które naprawdę kochamy”.

READ  Aktorka Letitia Wright i reżyser Agnieszka Smożyńska dyskutują - termin

Do aktualnych tytułów festiwalowych wspieranych przez PISF należą: „Strefa zainteresowań”, „Chłopi”, „Kobieta”, „In the Rearview”, „Przysięga Ireny” oraz „Pianoforte” – film dokumentalny o Jakubie. Piątek, którego premiera odbyła się na Sundance. Tymczasem efektywny rabat gotówkowy w wysokości 30% w połączeniu z rosnącą pulą talentów poniżej poziomu i stosunkowo niskimi kosztami przyciąga międzynarodowe projekty o dużych budżetach — wśród nich prequel „Igrzysk Śmierci”, „Ballady o ptakach śpiewających i Węże”, „Ballada o ptakach śpiewających i wężach” oraz „Ballada o ptakach śpiewających i wężach”. In Lost Lands w reżyserii Paula W. S. Andersona, z Millą Jovovich i Dave’em Bautistą w rolach głównych.

Martin Moskowitz, dyrektor generalny Constantin Film, niemieckiej firmy produkcyjnej stojącej za przebojową serią „Resident Evil” i należącej do producentów „Lost Lands”, uważa, że ​​cięcie pobudziło polski biznes.

„Polska ulga podatkowa nie jest najbardziej agresywna na rynku – są inne, znacznie bardziej agresywne – ale jest bardzo wiarygodna” – mówi. „Od dodatkowych 500 000 dolarów z ulgi podatkowej ważniejsze jest to, że faktycznie je dostajesz, kręcąc film”.

Jednocześnie produkcje takie jak Lost Lands pokazują rosnącą zdolność polskiego przemysłu do podejmowania większych i ambitniejszych projektów. Moskowitz opisuje film jako „historię stworzenia osadzoną w innym czasie i innym miejscu”. Zdjęcia kręcono głównie w krakowskim Alvernia Studios, którego gigantyczne zielone ekrany posłużyły za tło dla nowatorskiej produkcji, w której po raz pierwszy w filmie fabularnym wykorzystano oprogramowanie do gier Unreal Engine.

„Myślę, że nastąpiła zmiana… jeśli chodzi o większe filmy i filmy międzynarodowe” – mówi. „Wiadomo, że każdy pokaz odbywający się w Polsce przyczynia się do podnoszenia poziomu umiejętności załogi [as] Coraz więcej osób rozumie, jak zorganizować międzynarodowe przedstawienie, jakie są z tym problemy, ustalać harmonogram z aktorami i czego oczekują międzynarodowi reżyserzy. „Im więcej seriali zawita do Polski, tym więcej wiedzy artystycznej pozostanie w kraju”.

READ  Cody Fern o Confidence, Abyss i powiedziano mu, że „nie był wystarczająco Australijczykiem”
Idealne uzależnienie

Kraków zagrał Detroit w filmie Castiela Landona „Perfect Addiction”.

W zeszłym roku Constantine nawiązał także współpracę z Jeremym Boltem, współpracownikiem z „Resident Evil” przy filmowej adaptacji hitowej powieści Claudii Tan „Perfect Addiction”, opowieści o słabszych stronach w stylu „Rocky” w reżyserii Castiela Landona, której akcja rozgrywa się w świecie Detroit boks. Aby odtworzyć amerykański Środkowy Zachód, producenci wykorzystali różnorodne lokacje w Krakowie i okolicach.

W ostatnich latach polski rynek przeżywa boom produkcyjny stymulowany konkurencją ze strony globalnych i regionalnych serwisów streamingowych. Jednak w następstwie poważnej korekty Netfliksa i podobnego strategicznego przemyślenia przez inne firmy zajmujące się streamingiem, tegoroczny biznes drastycznie spowolnił, mówi producent Krzysztof Solek („Dziedzictwo kłamstw”). Szacuje się, że blisko dwa tuziny projektów, które miały wejść do produkcji w tym roku, zostało odwołanych, przede wszystkim ze względu na zmianę globalnych platform streamingowych. Mówi: „Budżety zostały przygotowane trzy lata temu… ale ceny wzrosły z powodu wojny na Ukrainie i z powodu inflacji”.

Sulik widzi jednak „ogromną szansę” dla europejskich nadawców na zmianę pozycji na rynku. „Wracają bardzo silni” – mówi. „Większość projektów, które teraz widzę, to głównie… [financed by] Nadawcy.” Za pośrednictwem swojej firmy produkcyjnej Film Polish Sulik zapewnił już kilka zamówień dla europejskich sieci zaplanowanych na 2024 r., mówiąc: „Wygląda na to, że w przyszłym roku naprawdę będzie mnóstwo pracy”.

Najlepsza odmiana

Subskrybuj Różne biuletyny. Aby otrzymywać najświeższe informacje, śledź nas dalej Facebook, ŚwiergotI Instagrama.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.