Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Przetestowaliśmy zdalnie sterowane BMW naturalnej wielkości

Przetestowaliśmy zdalnie sterowane BMW naturalnej wielkości

Zaparkowaliśmy SUV w Las Vegas. Zwykle nie uzasadnia to całego artykułu, ale problem w tym, że nie byliśmy w samochodzie. Sterowaliśmy nim zdalnie ze stacji startowej, gdy wjeżdżał na miejsce parkingowe.

Była to demonstracja nowej koncepcji BMW „parkowania przez obsługę”, która została zaprezentowana na stoisku firmy na tegorocznych targach CES.

Stacja operacyjna, z której sterowaliśmy samochodem, znajdująca się kilka metrów od samochodu, wyglądała jak zestaw do gier, który można zobaczyć w starym salonie gier lub salonie fana wyścigów: siedzenie, pedały i kierownica zwrócone w stronę dwóch ekranów komputerów. Duży ekran wyświetla różnorodne informacje wizualne o pojeździe, takie jak widoki z przodu, lusterko wsteczne i wyświetlacze przezierne. Drugi, mniejszy ekran służył za deskę rozdzielczą, na której znajdował się prędkościomierz, skrzynia biegów i tym podobne.

Jeśli pominąć brak kierowcy, samochód wygląda jak standardowy SUV BMW iX. Dzieje się tak dlatego, że jest to w zasadzie jedno.

„Odkryliśmy, że można prowadzić zdalnie, korzystając z technologii, która jest już zainstalowana w pojazdach [such as the iX]„Nie jest potrzebny żaden dodatkowy sprzęt” – powiedział Freethink Felix Przyuda, dyrektor ds. innowacji ds. koncepcji parkingu. Wszystko, co musisz zrobić, to zmodyfikować program. ”

Jednak te modyfikacje oprogramowania zapewniają wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Nowy typ zdalnie sterowanego samochodu

Dopóki samochód jest podłączony do sieci komórkowej, kierowca może przekazać kontrolę nad samochodem zdalnemu operatorowi. Jak mówił operator, wystarczyło zaciągnąć hamulec i nacisnąć przycisk na ekranie. Symulowane obroty silnika, a my siedzieliśmy w metaforycznym fotelu kierowcy.

Następnie natychmiast podnieśliśmy alarm.

Ze względu na sposób, w jaki samochód był wcześniej zaparkowany – i WażnyBez żadnego błędu w umiejętnościach operatora – samochód dojechał do bariery toru, a ten szczęśliwy wypadek pozwolił nam zademonstrować niektóre elementy bezpieczeństwa systemu.

READ  Zapowiedź Apple M2: śledź przyrosty mocy
Na miejscu kierowcy siedzi mężczyzna w garniturze.

Kevin Dickinson przejmuje zdalne sterowanie SUV-em BMW iX za naciśnięciem jednego przycisku. (Źródło: Robert Chapman Smith/Freethinking)

Niektóre z tych rzeczy są dość powszechne w nowszych pojazdach. Widok z góry na wyświetlaczu przeziernym pokazywał pobliskie przeszkody i zapewniał prognozę kierunku. Jednak na podstawie informacji, które samochód odczytuje z otoczenia – np. bliskości pobliskiej bariery – potrafi dostosować dopuszczalną prędkość. Nie zacząłby także poruszać się do przodu, dopóki nie byłby pewien, że ścieżka jest wolna (co skutkowało pewnym opóźnieniem, do którego trzeba było się przyzwyczaić).

„Tak naprawdę nadajesz samochodowi kierunek, a on zawsze sprawdza, czy taki kierunek jest możliwy” – wyjaśnił Przyuda.

Gdy wyjechaliśmy z miejsca parkingowego na tor, system pozwolił nam wcisnąć pedał do gazu i odblokować go przy maksymalnej prędkości 10 km/h (6 mil/h) – znowu ze względów bezpieczeństwa, bo nie chcesz (lub potrzebujesz) usługi parkingowego w Tokio, aby przewieźć Twój samochód do garażu. Dokładniej testowaliśmy zabezpieczenia, jadąc blisko krawędzi toru, i samochód zwolnił, mimo że nie zwolniliśmy pedału. Trzeba przyznać, że Przyuda nie mrugnął okiem.

Po zakończeniu jazdy próbnej zaparkowaliśmy go i pozostawiliśmy kontrolę każdemu, kto chciał zabrać go na prawdziwą przejażdżkę.

Mężczyzna w garniturze siedzi przed ekranem.

Ekran dotykowy znajdujący się w pobliżu kierownicy służy jako deska rozdzielcza dla stanowiska operacyjnego. Duży ekran u góry wyświetla informacje wizualne, takie jak widok z góry i to, co samochód widzi przez przednią szybę. (Źródło: Robert Chapman Smith/Freethinking)

Myślenie poza serwerem

Obecnie BMW rozwija koncepcję usługi parkingowego. Jedziesz do restauracji, wysiadasz z samochodu, a zdalny operator parkuje go za Ciebie. Kiedy skończysz jeść, sygnalizujesz, że jesteś gotowy, a zdalny operator zwraca Twój samochód do restauracji w celu odbioru.

Jednak technologia ta ma wiele zastosowań, nawet w obecnym stanie. Na przykład firmy wynajmujące samochody mogą używać go do zarządzania flotą, a magazyny i stocznie spedycyjne mogą używać go do celów logistycznych. Ale wcześniej następnymi krokami związanymi z tą koncepcją będzie zatwierdzenie przez organy regulacyjne i utworzenie przez BMW wewnętrznego harmonogramu.

READ  Recenzja Alienware M15 R4: „szybszy niż szybki laptop do gier HD 1080p”

Patrząc w przyszłość, Przyuda zauważył, że dzięki pewnym poprawkom oprogramowania i dodatkom sprzętowym w samochodzie koncepcja może się dalej rozwijać. Możesz skonfigurować zdalne centra operacyjne z przeszkolonymi kierowcami, którzy zabiorą Cię lub Twój samochód w dowolne miejsce.

Może jesteś zbyt zmęczony, aby prowadzić: poproś kierowcę taksówki zdalnie, aby przyjechał do Twojego domu samochodem. Możesz też wysłać samochód po członka rodziny z lotniska, jeśli utkniesz w pracy. Osobom, które nie mogą same prowadzić samochodu, technologia może nadal zapewnić dostęp do samochodu osobowego.

Dopóki w aucie będzie sieć komórkowa i prąd, teoretycznie nie będzie miejsca, w którym nie dałoby się zdalnie uruchomić auta. „Poziom 4 [high-driving automation] Drogie w pojazdach. „Gdybyś mógł zaoferować klientowi tę samą usługę przy zdalnej obsłudze przy niższych kosztach i wczesnym zastosowaniu, byłoby wspaniale” – powiedział Przyuda.