Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Przyszłość po konsolach: Gdzie Xbox szuka swojego kolejnego wielkiego hitu |  Gry

Przyszłość po konsolach: Gdzie Xbox szuka swojego kolejnego wielkiego hitu | Gry

MMicrosoft działa w branży gier wideo od ponad 20 lat, ale ich konsola Xbox zawsze była na drugim miejscu. Konsola Xbox Series S/X 2020 została wyprzedzona przez PlayStation 5 firmy Sony – podobnie jak jej poprzednik, Xbox One z 2013 roku, który został wyprzedzony o ponad 2:1 przez PlayStation 4. Obecnie cierpi na brak wyłączności z dużymi biletami games , a najnowsza, Redfall, była ogromnym rozczarowaniem. Co więcej, jego ogromna fuzja o wartości 70 miliardów dolarów z Activision Blizzard, umowa, która znacznie przyczyniłaby się do rozwiązania problemu z treścią przy zakupie Call of Duty i wielu innych, jest obecnie wstrzymana przez brytyjskie organy regulacyjne.

Wygląda na nieco uciśnionego w ostatnim odcinku teleturnieju XcastPrezes Xbox, Phil Spencer, powiedział, że „nie zajmuje się pocieszaniem osób z zewnątrz Sony lub Nintendo”, zauważając, że długotrwała wojna konsolowa między Xbox, Nintendo i PlayStation była przegraną bitwą dla Microsoftu. Zamiast reklamować wyniki sprzedaży Xboksa, przez ostatnie kilka lat firma oferowała usługę subskrypcji Game Pass jako miarę sukcesu: ile posiadasz gier, ilu subskrybentów i ile godzin grali. Stawia na przyszłość post-konsolową, na możliwość grania w gry na dowolnym ekranie za pomocą serwerów w chmurze – przyszłość streamingu i subskrypcji, która naprawdę zmieniła muzykę, filmy i telewizję.

Redfall
Krytyczne rozczarowanie… Redfall. Obraz: Bethesda

Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę konsolową, czy firmę abonamentową, świetne gry muszą być podstawą, jeśli mają odnieść sukces. Microsoft był w fazie przejęć w ostatnich latach, kupując hity takie jak Bethesda (The Elder Scrolls, Fallout) i ulubieńców krytyków, takich jak Double Fine (Psychonauts 2), i oczywiście rozpoczynając fuzję z Activision Blizzard. Ale wygląda to również poza te ogromne zachodnie studia gier, które mają nadzieję, że Game Pass stanie się głównym nurtem, mówi Sarah Bond, szefowa Xbox Developer Relations.

READ  Nie będziemy też mogli kupować domów w World of Warcraft Dragonflight, ale jego reżyser „marzy się” o tym

„Branża gier koncentruje się w Europie Zachodniej i Azji Wschodniej” – mówi. „Skupiliśmy się na tym, aby uzyskać bardziej globalny charakter, ponieważ więcej dzieje się w miejscach takich jak Indie i Afryka. Chcemy mieć pewność, że jesteśmy na miejscu, w którym zaczynamy dostrzegać większy rozwój tam, gdzie było” t dużo tradycyjnie.

„Pełny [diversity] Ze świata niereprezentowanego dziś przez twórców gier. Tak więc historie nie w pełni reprezentują kultury i narody w dzisiejszych grach. 70% osób poniżej 25 roku życia woli grać w grę niż robić cokolwiek innego – więc w co grają? Mamy coś, co może naprawdę wpłynąć na to, jak ktoś myśli o świecie… Upewnijmy się, że używamy tej potężnej rzeczy, aby pomóc ludziom zrozumieć, co nas bardziej łączy niż dzieli”.

Sarah Bond na rozdaniu nagród BAFTA Games 2023.
Szefowa działu Xbox Developer Relations, Sarah Bond, podczas gali Bafta Games Awards 2023. Zdjęcie: Shane Anthony Sinclair/BAFTA/Getty Images dla BAFTA

Bond mówi, że Xbox ma obecnie partnerstwa z programistami z Europy Wschodniej i Indii i jest w trakcie szukania kolejnych. „Ważne jest pozyskiwanie twórców z niedostatecznie obsługiwanych regionów… Gry na konsole są naprawdę skoncentrowane na wielu rynkach: 200 milionów ludzi gra dziś na konsolach, 3 miliardy grają w gry. Dzięki szybkiemu połączeniu grają w gry. Więc o co chodzi to przyciąga kolejny miliard graczy online?” Opisuje globalną różnorodność między twórcami gier a studiami jako „szansę i konieczność” – możliwość, jak mówi, nie tylko do zarabiania na graczach, ale także do ich łączenia.

„Gry to tak naprawdę jedyna forma mediów, w której możesz się z kimś komunikować i nie wiesz, jak on wygląda, nie spotkałeś go i może mówić zupełnie innym językiem” – mówi. „[It] Daje ci możliwość uczestniczenia z wyjątkowej perspektywy – nie tylko oglądania, ale także uczestniczenia w nim”.

Microsoft Game Pass zapewnia młodym programistom inny sposób prezentowania swoich gier publiczności. Wydawaj grę w tradycyjnych cyfrowych witrynach sklepowych — takich jak Steam na PC lub PlayStation Store — rywalizując jednocześnie z dziesiątkami lub setkami innych. W Game Pass masz przed sobą 25 milionów subskrybentów wyselekcjonowanej biblioteki gier. Za wynagrodzenie Microsoft twierdzi, że zapłaciłSetki milionówDeweloperzy są obciążani opłatą licencyjną Game Pass, chociaż szczegóły tych płatności pozostają niejasne.W ciągu ostatnich dziewięciu lat Xbox oferował również programistom sposób na samodzielne publikowanie na swoich konsolach za pośrednictwem programu ID@Xbox.

READ  Apple wymyśla nowy sposób sprzedaży iPhone’ów
Pomiń promowanie poprzednich biuletynów

Xbox Game Pass.
Xbox Game Pass. Zdjęcie: Beata Zurzel/NurPhoto/REX/Shutterstock

Bond uważa, że ​​wraz z przejęciem dużych studiów gier przez Microsoft, tego rodzaju wsparcie dla mniejszych deweloperów jest niezbędne do budowania biblioteki Xbox. „Wierzę, że konsekwentne i niezachwiane wsparcie dla mniejszych programistów ma fundamentalne znaczenie dla kondycji naszej branży i jest kluczem do zapewnienia, że ​​nowe kreatywne rzeczy prosperują i zdobywają odbiorców” – mówi. „Patrzę na niezależną przestrzeń i co roku pojawiają się gry, których nikt nie może dyktować… Spójrz na Stray lub Vampire Survivors. Poprosiłbyś kogoś o to?”

Game Pass pozwala również dużym programistom brać udział w kreatywnych projektach pasjonujących, jak mówi Bond, takich jak mało znana gra Pentiment z epoki reform, która zyskała ogromne uznanie w zeszłym roku. „W przypadku muzyki i wideo model biznesowy gry ma naprawdę ogromny wpływ na samą rozgrywkę” — mówi. „Szczególnie dla programistów, którzy chcą stworzyć grę, która nie jest darmowa – co zmienia projekt rozgrywki – i chcą spróbować czegoś, co jest małym skokiem, rozciągnięciem, nowością lub pokręceniem, podoba im się odkrycie przepustki do gry i oni może ryzykować”.

Rzecznicy Xbox od jakiegoś czasu argumentują, że różnorodne modele biznesowe, od gier premium za 70 funtów, przez modele subskrypcyjne, po darmowe gry, są dobre dla kreatywnego zdrowia gier – a jeśli nie możesz pokonać Sony i Nintendo w sprzedaje konsole i gry, i ma nadzieję pokonać go na nowej arenie gier w chmurze i socjalizmu. Zarówno masowe przejęcie Activision Blizzard, jak i wysiłki na mniejszą skalę, mające na celu pozyskanie mniejszych deweloperów z rozwijających się terytoriów gier, są częścią fundamentalnej zmiany w taktyce Xbox: widzi graczy, a nie sprzęt, jako przyszłość gier.