Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja Cavalleria Rusticana i Pagliacci: wielki teatr operowy |  zabawa

Recenzja Cavalleria Rusticana i Pagliacci: wielki teatr operowy | zabawa

Oba rozgrywają się w XIX-wiecznych włoskich wioskach, oba prezentują niewierność jako główny temat i oba podkreślają różnice między marzeniami a surową rzeczywistością życia.

W tej sprytnej produkcji reżysera Damiano Micheletto podobieństwa dodają subtelne odniesienia w każdej operze do następnej. Umieszczenie ich w tej samej wiosce było świetnym sposobem na zrobienie tego, a dodanie plakatów reklamowych Pagliacci na ścianach teatru w Cavalerii dodało tego efektu.

Jak to się ostatnio niestety zdarzało, wznowienie produkcji Michieletto z 2015 roku zostało tak poważnie zniszczone przez Covida, że ​​niejeden z obsady musiał wycofać się w bardzo krótkim czasie.

Wśród nich znalazł się Jonas Kaufmann, uważany przez wielu za najlepszą muzykę na świecie, oraz znakomita ormiańska sopranistka Ermonella Jahu, ale tak czy inaczej, Royal Opera wspaniale sprostała wyzwaniu znalezienia wspaniałych alternatyw.

W Cavalleria Rusticana główną rolę zaśpiewał południowokoreański Seokjong Baek, który ostatnio zachwycił publiczność Covent Garden tak samo jak Samson w Samsonie i Dalili w Saint-Saens, a główną rolę w Pagliacciego w oszałamiającym stylu wykonał włoski tenor Roberto Alagna, który ma teraz 59 lat, ale wciąż ma ten sam wspaniały głos, który zachwyca publiczność od ponad 30 lat.

To także jeden z najlepszych aktorów w świecie opery, idealny do roli Paglicacciego w historii klauna napędzanego emocjonalną desperacją i desperacją.

Jakby skorzystanie z usług Alagny nie było szczęśliwym trafem, dołożyło się do tego spotkanie z żoną, znakomitą polską sopranistką Aleksandrą Korzak, która z wielkim powodzeniem objęła główne role kobiece w obu operach.

Byłem jedną z wielu widzów, którzy przyszli, oczekując przyjemności obiecanej przez Kaufmana i Jahu, ale ostatecznie powitałem urzekające występy Alanyi i Korzaka, wspieranych przez znakomitego greckiego barytona Dimitri Plataniasa, który grał złoczyńcę w obu operach. Imponująco brutalny styl.

Z orkiestrą zawsze prowadzoną przez wspaniałego Antonio Papano, przyczyniło się to do wspaniałego wieczoru rozrywki, pokonując zwycięsko ogromne trudności, które nękały produkcję.

READ  James Cameron twierdzi, że Avatar 3 ma zostać wydany w 2025 roku