Najnowsze samochody Hyundaia są jednymi z najprzyjemniejszych do jazdy po drogach i oferują te same emocje, co droższe samochody.
Zrobili to ponownie. Kiedy wjeżdżasz w ciasny zakręt z wewnętrznym tylnym kołem zwisającym w powietrzu, staje się jasne, że Hyundai ugotował kolejny pęknięty samochód w zintegrowanym hot-hatchu i20 N.
Po ponownym dotknięciu koła pojawia się trochę wibracji — urocza cecha wspólna dla wielu fajnych, solidnych włazów z zawieszeniem — zanim silnik turbo popchnie nas do następnego zakrętu na tym ciasnym torze.
Kontynuacja działania flagowego i30 N sprowadza dużą część atrakcyjności większego samochodu do mniejszego, tańszego pakietu.
Z ceną początkową 32 490 USD plus koszty drogowe (około 36 000 USD za samochód), i20 N pokonuje swojego większego brata o około 13 000 USD. Skierowana bezpośrednio do Forda, nowa Fiesta ST jest oparta na 1,0-litrowym silniku turystycznym, który nie jest sprzedawany w Australii.
i20 N jest napędzany 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem o momencie obrotowym 150 kW i momencie obrotowym 275 Nm, który przy pełnym otwarciu przepustnicy potrafi rozkręcić się do 304 Nm.
Sportowe dodatki obejmują 18-calowe koła z oponami Pirelli P-Zero, większe hamulce, odważny zestaw karoserii i aktywny układ wydechowy, który można wyciszyć, aby zadowolić sąsiadów.
Jedyną opcją przekładni jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, która napędza przednie koła poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
W droższych modelach N zachowano najwyższej jakości dwusprzęgłową, ośmiobiegową skrzynię biegów, dyferencjał z wektorowaniem momentu obrotowego i aktywne zawieszenie, które zmienia się z łagodnego na brutalne.
Wydajny sprzęt i20 N jest wzbogacony o inteligentną elektronikę, w tym kontrolę startu, dopasowanie prędkości i trzystopniowy system kontroli stabilności, który można całkowicie wyłączyć w celu działania na torze.
Przydatnym funkcjom, takim jak automatyczny pomiar czasu okrążeń GPS na dni toru, towarzyszą nieco oszałamiające usterki, takie jak „N Road Sense”, który monitoruje tor przed Tobą i sugeruje przełączenie samochodu w tryb Sport przed zabawnymi zakrętami.
Podobnie jak w przypadku i30 N, nowy model jest objęty pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów, która obejmuje codzienną ochronę na torze okazjonalnym, ale nie na czas zawodów.
Znacznie lżejszy niż większe samochody, takie jak VW Golf GTI czy Subaru WRX, mały Hyundai to radość z jazdy po torze. To wspaniałe połączenie zwinności i stabilności, a także bardziej mobilne niż większość hot-hatchów bez uciekania się do nadmiernie aktywnej reakcji układu kierowniczego i przekrzywionego tylnego końca Forda Fiesty ST.
Prędkość jest przewidywalna, Hyundai nagradza precyzję od doświadczonych kierowców i raczej nie przestraszy nowych osób na torze.
Hamulce zapewniają świetną przyczepność i poczucie skupienia na kierowcy, które – w przeciwieństwie do Fiesty – nie poddaje się po pięciu minutach na torze.
Przyzwoity i niezbyt szybki na prostych, i20 N traci punkty za silnik z płaskim dachem, któremu brakuje uroku dźwiękowego trzycylindrowych silników Forda i Toyoty. Zwalnianie turbodoładowania i subtelne „utrzymywanie prędkości obrotowej silnika” — skłonność silnika do zapłonu przy zmianie biegów, nawet gdy nie używasz przepustnicy — zniechęcą purystów.
Zmodyfikowane stałe zawieszenie nie jest przystosowane do dostosowania do droższych alternatyw, a mała kabina jest głośna na autostradzie.
Ale inne elementy sprawiają, że jest to codzienna przyjemność, ponieważ i20 N jest przystępny cenowo, nie czując się tanim.
Pod wieloma względami kabina i20 N jest lepiej obsługiwana niż i30 N.
Jasnoniebieskie szwy i szwy rozjaśniają kabinę, ponieważ przemyślana ergonomia utrzymuje Cię nisko w samochodzie, z mięsistą kierownicą z przodu i pedałami idealnie umieszczonymi poniżej.
Jest miejsce dla wysokich kierowców, aby mogli nosić kask, a pasażerowie z tyłu otrzymują niesamowitą przestrzeń dla tej klasy samochodu.
Konfigurowalna cyfrowa deska rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala jest pełna przydatnych informacji, a centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala zapewnia lustrzane odbicie smartfona, nawigację satelitarną, radio cyfrowe, bezprzewodowe ładowanie i przyzwoitą jakość dźwięku dzięki ośmiogłośnikowemu systemowi stereo.
Przednie i tylne czujniki parkowania współpracują z tradycyjną kamerą cofania zamiast droższej alternatywy z lotu ptaka. Inne pominięcia obejmują subtelne detale, takie jak podgrzewane siedzenia, aktywny tempomat i wyświetlacz head-up, który można znaleźć w droższych samochodach Hyundai N, ale raczej nie będą przeszkadzać kupującym w budżecie.
Werdykt 4/5
Napakowany po przystępnej cenie i przyjemny w prowadzeniu i20 N udowadnia, że oryginalny wyczynowy samochód Hyundaia i30 N nie był przypadkiem.
Hyundai i20 N Vitals
Cena £: Około 36000 USD samochodem
silnik: 4-cylindrowa turbosprężarka o pojemności 1,6 litra, 150 kW / 275 Nm
Usługa gwarancyjna: 5 lat/nieograniczony kilometr, około 1600 dolarów przez 5 lat
bezpieczeństwo: 6 poduszek powietrznych, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o martwym polu, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
pragnienie: 6,9 litra na 100 km
Wysyłka: 310 litrów
dodatkowy: oszczędność miejsca
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu