Twoja przeglądarka nie obsługuje dźwięku HTML5
Riot Games, kalifornijski twórca gier, złożył pozew przeciwko Shanghai Moonton Technology Co., Ltd. związany z ByteDance za tak zwane „rażące kopiowanie” mobilnej wersji Wild Rift, Reuters zgłoszone we wtorek.
W pozwie złożonym w poniedziałek w sądzie federalnym w Los Angeles Riot twierdził, że Moonton wykorzystał strategię kopiowania do opracowania i sprzedaży gry mobilnej „Mobile Legends: Bang Bang”, wykorzystując treści i materiały promocyjne z serii League of Legends. Riot uważa, że takie działania naruszają jego prawa autorskie.
Riot powiedział w swoim oświadczeniu, że pozew był spowodowany trwającym od kilku lat plagiatem Moontona. Zgodnie z pozwem Moonton zaczął kopiować League of Legends do swoich gier mobilnych już w 2015 roku.
Riot złożył pozew w tym samym sądzie w 2017 roku, twierdząc, że Mobile Legends: Bang Bang i inne gry Moonton skopiowały League of Legends. Moonton odpowiedział, że Mobile Legends: Bang Bang to całkowicie niezależna i stworzona przez siebie gra z niezależnymi prawami własności intelektualnej. W tym samym roku sąd oddalił sprawę, uzasadniając, że postępowanie sądowe powinno toczyć się w Chinach.
Założona w 2014 roku firma Moonton skupiła się na badaniach, rozwoju i globalnej dystrybucji gier. Siedziba firmy znajduje się w Szanghaju, a filie znajdują się w Indonezji, Singapurze i Hongkongu. 22 marca 2021 r. dyrektor generalny firmy, Yuan Jing, wystosował list do wszystkich pracowników, informując, że Moonton osiągnął porozumienie w sprawie strategicznego przejęcia z ByteDance.
Zobacz też: Bądź cierpliwy, bądź zróżnicowany: droga gry mobilnej do legendy branży
Mobile Legends: Bang Bang to gra mobilna dla wielu graczy online (MOBA) opracowana i dystrybuowana przez Moonton. Gra została wydana na całym świecie na Androida 14 lipca 2016 r., a na urządzenia z systemem iOS 9 listopada 2016 r. W grze gracze rywalizują w ponad 135 krajach, używając 19 języków na tym samym etapie. Obecnie grę pobrano ponad 500 milionów razy ze sklepu Google Play.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort