Jedna z największych epickich legend w Chinach została zaadaptowana jako gra wideo, pozwalająca graczom tworzyć własne historie podczas epickich podróży i walki z fantastycznymi wrogami.
główne punkty:
- Jeden z ekspertów twierdzi, że gry wideo często nie doceniają wszystkiego, co niezachodnie
- Branża gier w Chinach wyróżnia się, a nie tylko przyczynia się do projektów prowadzonych przez zachodnie studia
- Black Legend: Wukong ukaże się w 2023 roku
Czarna Legenda: Wukong nie jest pierwszą próbą odtworzenia lub zinterpretowania przygód z Podróży na Zachód; Japoński program telewizyjny Monkey and Dragon Ball z lat 80. to tylko dwie z wielu wersji, które mogą znać widzowie spoza Azji.
Ale nadchodząca gra jest reklamowana jako jeden z najbardziej znanych i odnoszących sukcesy modów XVI-wiecznego klasyka.
Wysokiej jakości grafika, animacja i dźwięk zaprezentowane w materiałach testowych wydanych przez niezależnych twórców gier Game Science doprowadziły już do porównań z tytułami AAA.
„Od razu wydaje się, że jest wysokiej jakości” – powiedział ABC Stephen Conway, dyrektor kursu gier i elementów interaktywnych na Swinburne University of Technology.
Gry AAA to gry o wysokich budżetach lub wysokiej jakości, podobne do przebojowych filmów.
Ale oprócz zapewniania graczom godzin zabawy, frustracji i uniesienia, ważne jest, aby gra pomagała wnieść nowe pomysły i różnorodność do ogromnej branży.
„Podobnie jak kino z Hongkongu, potem kino chińskie, a ostatnio być może kino i telewizja południowokoreańska wywarły wpływ na ich zachodnie odpowiedniki, myślę, że zobaczymy nowe pokolenie graczy i programistów, którzy będą znacznie głębiej wpływać na różne punkty widzenia i mity spoza – powiedział doktor Conway.
Przemysł zabawkarski w Chinach stał się własną siłą twórczą
Ostatnio branża gier wideo w Chinach była celem outsourcingu aspektów zachodnich projektów, ale teraz wyróżnia się własnymi cechami i kreatywnymi liderami.
Dr Conway powiedział, że chiński przemysł gier wideo zaczyna wyróżniać się jako własna siła twórcza.
„Zbyt często w grach wideo widzimy, że coś niezachodniego jest niedoceniane jako coś egzotycznego: obcego, prymitywnego lub, co gorsza, po prostu jednorodnego wroga, który należy eksterminować” – powiedział.
„Teraz, gdy głosy z tych kultur wchodzą do branży, widzimy niuanse i bardzo potrzebne szczegóły dodane do tych obrazów”.
Dr Conway powiedział, że spodziewa się zobaczyć „więcej” nagłówków pochodzących od twórców z różnych krajów.
„Korzyści z tego wszyscy, od programisty po gracza” – powiedział.
Bogatsze narracje, głębsze postacie i ciekawa mechanika gry wynikają z zabawnych działań, gier i systemów wartości, które nie należą do społeczeństwa zachodniego.
„To wszystko stanowi wartość dodaną do systemu gier”.
Black Legend: Wukong ukaże się w 2023 roku i będzie jedną z pierwszych osób korzystających z najnowszej wersji silnika gry Unreal, o którym mówi się, że jest najbardziej zaawansowanym na świecie silnikiem graficznym do gier 3D.
Historia będzie interesująca do zagłębienia się.
gracz i Aspirujący programista Trent Euman Powiedział, że nie może się doczekać gry, zwłaszcza ze względu na jej styl narracyjny, sztukę i estetykę.
„Jego koncentracja na chińskim folklorze z XVI wieku będzie ekscytująca do eksploracji i wydobędzie realistyczną grafikę wielu graczy, którzy chcą zanurzyć się w XVI-wiecznych Chinach” – powiedział.
„Z tego, co zostało pokazane do tej pory, mechanika walki wygląda fajnie, aby się w nią zagłębić, dopracowanie – efekty specjalne i komentarz audiowizualny – wyglądają świetnie, środowiska wyglądają świetnie, a folklor osadzony w historii będzie fajny do zagłębienia się ”.
Euman powiedział, że rośnie zainteresowanie grami opartymi na różnych językach i kulturach, dzięki franczyzom takim jak Yakuza, Shin Megami Tensei i Genshin Impact.
„Nawet potrójne gry AAA obejmują to, z grami takimi jak Ghost of Tsushima i Sekiro Shadows Die Twice, które pozwalają graczom grać w całą grę w języku angielskim lub japońskim” – powiedział.
Różne sposoby gry
Dr Conway powiedział, że globalizacja oraz tańszy i łatwiejszy dostęp do kreatywnych narzędzi, takich jak Unreal Engine, pomogłyby napędzać bardziej „wielokulturowy rozwój”.
„Myślę, że nie tylko zobaczymy zmianę w mitach i baśniach… zobaczymy zmianę w wartościach, na które jesteśmy narażeni i w sposobie, w jaki myślimy o funkcjonowaniu społeczeństwa, które jest naprawdę ekscytujące”.
Dr Conway współpracuje z członkami społeczności aborygeńskiej w Australii nad zaprojektowaniem gry.
„Nie mogliśmy stworzyć czegoś, co nazwałbym zachodnią grą dla tej grupy demograficznej i pozostać wiernym rdzennej kulturze” – powiedział.
Współpracując ze społecznością aborygeńską, uznał za kluczową rozgrywkę, która jest znacznie bardziej kooperacyjna niż to, co można znaleźć w głównych grach zachodnich, które są zazwyczaj wrogie, konkurencyjne i bojowe.
„Widzieliśmy, jak to się dzieje w wielu chińskich i południowokoreańskich opracowaniach, w których projekty te mają bardzo różne punkty mechaniki i systemów wartości, ponieważ nie są one częścią kultury zachodniej” – powiedział dr Conway.
Podczas gdy Black Myth: Wukong wciąż powstaje, a jego sukces jeszcze się nie pojawił, istnieje kilka innych tytułów z różnych części świata, które stały się popularne poza ich kulturą lub krajem ojczystym.
Historie pojawiają się z całego świata
W zeszłym roku indyjscy deweloperzy wydali Raji: An Ancient Epic, który zdobył nagrody i jest dostępny na głównych konsolach i platformach do gier w wielu językach.
Nosi znamiona przygody – siostra poszukująca brata, który został odsunięty od niej przez atakowanie demonicznych hord – i rozgrywa się w starożytnych Indiach.
„Cała gra aktywnie i twórczo współgra z mitologią indyjską” – powiedział dr Conway.
Jedna z najbardziej znanych i odnoszących sukcesy współczesnych gier, Never Alone / Kisima Ingitchuna, została stworzona we współpracy z Iñupiatem, tubylcem z Alaski.
„Połączyliśmy światowej klasy twórców gier z gawędziarzami z Alaskan Native i starszymi ludźmi, aby stworzyć grę, która głęboko zagłębia się w tradycyjne tradycje ludu Inupia, aby zapewnić niezrównane wrażenia” – powiedział twórca gry.
Postacie i otoczenie zostały zainspirowane tradycyjną sztuką i „dopracowane dzięki współpracy ze starszyzną i artystami rdzennych mieszkańców Alaski”.
„Gwarantuje to, że wygląd i styl gry pozostaje wierny tradycyjnym metodom i zapewnia wyjątkową i inspirującą prezentację wizualną” – powiedzieli twórcy.
Chernobylite to survival horror, który wykorzystuje realistyczną rozgrywkę z elementami lokalnego folkloru.
W nim gracze wcielają się w byłego fizyka w elektrowni w Czarnobylu.
Charakteryzuje się złożonym odtworzeniem terenu, pieczołowicie odtworzonym przez polskich deweloperów.
„Wszędzie interesująco angażuje się w folklor wschodnioeuropejski i rosyjski” – powiedział dr Conway.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024