Australijskie firmy zmagają się z przejściem do świata wolnego od plików cookie, ponieważ Google i Apple postanawiają blokować pliki cookie innych firm i położyć kres reklamom, które prześladują użytkowników w całym Internecie.
Powszechne obawy dotyczące prywatności skłoniły Google do ogłoszenia planów zaprzestania używania śledzących plików cookie innych firm w swojej przeglądarce Chrome na początku tego roku, podczas gdy najnowsza aktualizacja oprogramowania Apple z zeszłego tygodnia wymaga, aby aplikacje uzyskały zgodę użytkownika przed śledzeniem. Jej dane za pośrednictwem aplikacji lub stron internetowych. Apple włącza blokowanie śledzenia w swojej przeglądarce Chrome od 2017 roku.
Do tej pory przepisy dotyczące plików cookie różniły się w zależności od regionu i kraju. Unia Europejska wymaga od użytkowników wyrażenia zgody na śledzenie za pomocą plików cookie, podczas gdy w Australii, jeśli witryna korzysta z plików cookie, musi wspomnieć, w jaki sposób informacje są przechowywane i wykorzystywane w swojej polityce prywatności, ale aktywna zgoda nie jest wymagana.
Susan Steele, dyrektor zarządzająca giganta technologicznego Adobe w Australii, powiedziała na szczycie Adobe Summit w zeszłym tygodniu, że konsumenci są bardziej ostrożni w kwestii udostępnianych danych. „Doprowadziło to do czegoś, co naprawdę można opisać jedynie jako zlepek przepisów dotyczących prywatności na całym świecie” – powiedziała. „Jednocześnie oczekiwania klientów i oczekiwania konsumentów dotyczące osobistych doświadczeń są na najwyższym poziomie”.
Pozostaną pliki cookie administratora – te, które zapisują koszyki, pamiętają hasła i uczą się nawyków odwiedzających witrynę. Steele powiedziała jednak, że wraz z ruchem zmierzającym do zatrzymania plików cookie stron trzecich, firmy powinny uciekać się do strategii danych własnych i dawać klientom powody do przedstawiania swoich danych, takich jak produkty, rabaty, konkursy lub dostęp do dodatkowych informacji.
Ładowanie
Telstra wdrożyła już strategię opartą na danych z perspektywy pierwszej osoby, która według CEO Telstra Digital, Jenny Barnett, przyspieszyła w ciągu ostatnich 18 miesięcy. „Mamy wiele danych na temat firmy Telstra i wiemy wiele o naszych klientach na wiele sposobów i traktujemy to bardzo poważnie” – powiedziała.
Jednym z przykładów koncentracji firmy Telstra na danych własnych było niedawne wprowadzenie na rynek iPhone’a z obsługą 5G, ponieważ połączenia Telstra były ograniczone do uruchomienia dla klientów znajdujących się w obszarach zasięgu 5G.
Inne firmy starają się przygotować do zmiany, a Stephen Ayers, dyrektor generalny ds. Strategii i technologii w 7-Eleven Australia, powiedział, że reszta sieci „spóźniła się na imprezę”.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort