Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Miliony wybierają prywatność po tym, jak aktualizacja iOS zmusza Facebooka do żądania pozwolenia przed śledzeniem użytkowników

Nowa reguła w aktualizacji iOS 14.5, która umożliwia użytkownikom iPhone’a „subskrybowanie”, aby zatrzymać ukierunkowane reklamy i śledzenie na Facebooku, sprawiła, że ​​miliony wybrały prywatność.

Apple wprowadził swoją funkcję zapobiegania śledzeniu, zwaną Przejrzystością śledzenia aplikacji, do 2021 roku, aby dać programistom czas na dostosowanie, zwłaszcza Facebook, który od lat śledzi dane użytkowników bez zgody.

Dane opublikowane w tym tygodniu od Flurry Analytics Okazało się, że tylko 4 procent użytkowników iPhone’ów w USA zdecydowało się zezwolić gigantowi mediów społecznościowych na śledzenie ich danych po wprowadzeniu tej funkcji w kwietniu, a 12 procent użytkowników na całym świecie.

Funkcja iOS nie zapobiega śledzeniu, oznacza po prostu, że aplikacje będą musiały wyraźnie poprosić użytkowników o zgodę, zanim to zrobią.

Od grudnia Facebook odpowiedział na plan Apple’a całostronicowymi reklamami w amerykańskich gazetach, twierdząc, że zmiana zaszkodzi małym firmom zależnym od Facebooka.

„Weź swoje ulubione strony kulinarne lub blogi sportowe. Większość z nich jest bezpłatna, ponieważ reklamy graficzne” – czytamy w reklamie.

„Zmiana Apple ograniczy możliwość wyświetlania spersonalizowanych reklam. Aby pokryć swoje wydatki, wiele osób będzie musiało pobierać opłaty abonamentowe lub dodawać zakupy w aplikacji, co podraża Internet i ogranicza bezpłatne treści o wysokiej jakości”.

Jeśli chcesz zobaczyć tę zawartość, ustaw .

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak używamy plików cookie, zobacz Katalog plików cookie.

Ten ruch w zakresie prywatności może potencjalnie rozpowszechniać złe wieści o wynikach Facebooka, jeśli wystarczająca liczba użytkowników wycofa się, a firma stwarza ukryte zagrożenia dla użytkowników, że może zacząć pobierać od nich opłaty, jeśli nie będzie w stanie zarabiać na ukierunkowanych reklamach.

Wiadomość do użytkowników czyta:

Ta wersja iOS wymaga, abyśmy poprosili nas o pozwolenie na śledzenie niektórych danych z tego urządzenia w celu ulepszenia reklam. Dowiedz się, jak ograniczyć wykorzystanie tych informacji, jeśli nie włączyłeś tego ustawienia urządzenia.

READ  Samsung nazwany Canstar Blue dla najbardziej zadowolonych klientów smartfonów 2023 r. - Samsung Newsroom Polska

Używamy informacji o Twojej aktywności z innych aplikacji i stron internetowych, aby:

  • Pokaż bardziej spersonalizowane reklamy
  • Pomóż w utrzymaniu bezpłatnego Facebooka / Instagrama
  • Wspieranie firm, które polegają na reklamach, by docierać do klientów.

W 2018 roku dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg powiedział Kongresowi Stanów Zjednoczonych, że strona zawsze będzie bezpłatna, o ile będzie mogła wyświetlać reklamy.

„Tak, zawsze będzie dostępna bezpłatna wersja Facebooka … Uważamy, że świadczenie usług wspieranych przez reklamy ludziom jest najbardziej zgodne z naszą misją łączenia wszystkich na świecie, ponieważ chcemy oferować bezpłatną usługę, która każdy może sobie na to pozwolić. Tylko w ten sposób możemy to zrobić. Dostęp do miliardów ludzi ”.