Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Śledzący plik cookie innej firmy ulega zniszczeniu

Australijskie firmy zmagają się z przejściem do świata wolnego od plików cookie, ponieważ Google i Apple postanawiają blokować pliki cookie innych firm i położyć kres reklamom, które prześladują użytkowników w całym Internecie.

Powszechne obawy dotyczące prywatności skłoniły Google do ogłoszenia planów zaprzestania używania śledzących plików cookie innych firm w swojej przeglądarce Chrome na początku tego roku, podczas gdy najnowsza aktualizacja oprogramowania Apple z zeszłego tygodnia wymaga, aby aplikacje uzyskały zgodę użytkownika przed śledzeniem. Jej dane za pośrednictwem aplikacji lub stron internetowych. Apple włącza blokowanie śledzenia w swojej przeglądarce Chrome od 2017 roku.

Do tej pory przepisy dotyczące plików cookie różniły się w zależności od regionu i kraju. Unia Europejska wymaga od użytkowników wyrażenia zgody na śledzenie za pomocą plików cookie, podczas gdy w Australii, jeśli witryna korzysta z plików cookie, musi wspomnieć, w jaki sposób informacje są przechowywane i wykorzystywane w swojej polityce prywatności, ale aktywna zgoda nie jest wymagana.

Susan Steele, dyrektor zarządzająca Adobe na Australię.

Susan Steele, dyrektor zarządzająca giganta technologicznego Adobe w Australii, powiedziała na szczycie Adobe Summit w zeszłym tygodniu, że konsumenci są bardziej ostrożni w kwestii udostępnianych danych. „Doprowadziło to do czegoś, co naprawdę można opisać jedynie jako zlepek przepisów dotyczących prywatności na całym świecie” – powiedziała. „Jednocześnie oczekiwania klientów i oczekiwania konsumentów dotyczące osobistych doświadczeń są na najwyższym poziomie”.

Pozostaną pliki cookie administratora – te, które zapisują koszyki, pamiętają hasła i uczą się nawyków odwiedzających witrynę. Steele powiedziała jednak, że wraz z ruchem zmierzającym do zatrzymania plików cookie stron trzecich, firmy powinny uciekać się do strategii danych własnych i dawać klientom powody do przedstawiania swoich danych, takich jak produkty, rabaty, konkursy lub dostęp do dodatkowych informacji.

READ  Badanie wykazało związek między Twoimi preferencjami muzycznymi a Twoim kompasem moralnym

Ładowanie

Telstra wdrożyła już strategię opartą na danych z perspektywy pierwszej osoby, która według CEO Telstra Digital, Jenny Barnett, przyspieszyła w ciągu ostatnich 18 miesięcy. „Mamy wiele danych na temat firmy Telstra i wiemy wiele o naszych klientach na wiele sposobów i traktujemy to bardzo poważnie” – powiedziała.

Jednym z przykładów koncentracji firmy Telstra na danych własnych było niedawne wprowadzenie na rynek iPhone’a z obsługą 5G, ponieważ połączenia Telstra były ograniczone do uruchomienia dla klientów znajdujących się w obszarach zasięgu 5G.

Inne firmy starają się przygotować do zmiany, a Stephen Ayers, dyrektor generalny ds. Strategii i technologii w 7-Eleven Australia, powiedział, że reszta sieci „spóźniła się na imprezę”.